Η Toyota έδωσε μια πρώτη γεύση από το νέο Century, όμως αυτή τη φορά το υπερπολυτελές όνομα μετατρέπεται σε μια νέα κορυφαία μάρκα, που θα τοποθετηθεί πάνω από τη Lexus.

Από τότε που η Lexus παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο το 1989, το LS 400, έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες μάρκες πολυτελείας παγκοσμίως. Ωστόσο, η Lexus δεν είναι η μόνη πολυτελής επωνυμία που διαθέτει η Toyota.

Το Century υπήρχε πολύ πριν από τη Lexus. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1967, προς τιμήν των 100 χρόνων από τη γέννηση του ιδρυτή της Toyota, Σακίτσι Τογιόντα, και αποτέλεσε το πιο πολυτελές όχημα της εταιρείας.

Έκτοτε, το Century έγινε σύμβολο πολυτέλειας στην Ιαπωνία και προτιμητέα επιλογή για τα υψηλόβαθμα στελέχη ιαπωνικών εταιρειών ως αυτοκίνητο με οδηγό. Η Toyota παρουσίασε τη νέα εκδοχή του το 2023, αυτή τη φορά ως SUV εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο plug-in υβριδικό σύστημα (PHEV) της εταιρείας.

Τώρα, η υπερπολυτελής επωνυμία της Toyota εξελίσσεται ξανά, για να γίνει ανεξάρτητη μάρκα που θα τοποθετηθεί πάνω από τη Lexus — και αυτή τη φορά θα πωλείται και εκτός Ιαπωνίας.

Η Toyota παρουσίασε για πρώτη φορά το νέο Century νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, με στόχο να ανταγωνιστεί μάρκες όπως η Rolls-Royce και η Bentley.

Σύμφωνα με το Top Gear, η απόφαση να λανσαριστεί το Century ως ξεχωριστή μάρκα προήλθε μετά από ανησυχίες του πρώην CEO της Toyota, Ακίο Τογιόντα, σχετικά με το πώς ταίριαζε το υπερπολυτελές αυτό μοντέλο στη συνολική γκάμα της εταιρείας.

Ο Τογιόντα εξήγησε:

«Μέχρι τώρα, η θέση του Century μέσα στην εταιρεία δεν ήταν ξεκάθαρη»,
προσθέτοντας:
«Οι ξένες μάρκες προέκυψαν από συγχωνεύσεις εταιρειών με διαφορετικές ρίζες και προελεύσεις, αλλά όλες οι (μάρκες της Toyota), εκτός από τη Daihatsu, έχουν τις ίδιες ρίζες.»

Ο πρώην επικεφαλής της Toyota παρομοίασε τη Lexus με «τον πρωτότοκο γιο» και την Toyota με «τον δεύτερο γιο», σημειώνοντας ότι η Lexus «είχε την αίσθηση πως έπρεπε να φέρει την ευθύνη ως ο πρωτότοκος».

«Παλαιότερα είχα προτείνει ‘γιατί να μην δημιουργήσουμε κάτι πάνω από τη Lexus;’», είπε ο Τογιόντα.
«Όμως, επειδή η Toyota είναι κατασκευαστής μαζικής παραγωγής με πλήρη γκάμα οχημάτων, καταλήγει να δίνει προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που πωλούνται σε μεγάλες ποσότητες. Ωστόσο, όταν πρόκειται για πιο πολυτελή αυτοκίνητα, ακόμη και η Lexus πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό της.»

  • Προηγούμενο άρθροDEUTZ-FAHR: Διάκριση στην Agritechnica 2025 για το καινοτόμο TAGS
    Επόμενο άρθροTesla: Παρουσίαση των ανανεωμένων Model S και Model X στην Ελλάδα