
Η Isuzu Motors Limited (Isuzu) και η Toyota Motor Corporation (Toyota) ανακοίνωσαν σήμερα μια συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη λεωφορείων επόμενης γενιάς με κυψέλες καυσίμου (FC), με στόχο την εμπορική τους διάθεση.
Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο οικονομικό έτος 2026 (Απρίλιος 2026 – Μάρτιος 2027) στο εργοστάσιο Utsunomiya (Πόλη Utsunomiya, Νομός Tochigi) της J-Bus, Ltd. (J-Bus), μιας ισότιμης κοινοπραξίας της Isuzu και της Hino Motors, Ltd. (Hino). Το όχημα θα βασίζεται στην πλατφόρμα με επίπεδο δάπεδο και ηλεκτρική μπαταρία, η οποία σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και μελετήθηκε από την Isuzu και κατασκευάζεται από την J-Bus.
Η Isuzu και η Hino ― που συνεργάζονται στον τομέα των λεωφορείων από το 2002 ― εγκαινίασαν αυτή την πλατφόρμα το οικονομικό έτος 2024. Στο νέο λεωφορείο θα ενσωματωθεί το σύστημα κυψέλης καυσίμου που έχει αναπτύξει η Toyota.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για την υλοποίηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, η Isuzu και η Toyota αναπτύσσουν από κοινού το λεωφορείο FC επόμενης γενιάς, επιδιώκοντας μείωση του κόστους μέσω τυποποίησης εξαρτημάτων BEV (ηλεκτρικών με μπαταρία) και FCEV (με κυψέλη καυσίμου).
Διευρύνοντας τις επιλογές ουδετερότητας άνθρακα πέρα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, η Isuzu εργάζεται για την εμπορική αξιοποίηση του λεωφορείου FC επόμενης γενιάς ως νέας τεχνολογίας. Η Toyota θεωρεί το υδρογόνο ως σημαντική πηγή ενέργειας για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα.