Με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600 για μεγάλες αποστάσεις, η Mercedes-Benz Trucks παράγει από τα τέλη του 2024 μια ισχυρή εναλλακτική λύση απέναντι στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά σε μαζική παραγωγή.

Ο κατασκευαστής παρουσίασε τώρα, για πρώτη φορά, το eActros 400 ως νέα παραλλαγή, βασισμένη στην τεχνολογία του eActros 600, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης δοκιμαστικής οδήγησης για δημοσιογράφους στην περιοχή του Molsheim, Γαλλία. Με τις πολυάριθμες νέες δυνατότητες συνδυασμών που προσφέρουν και τα δύο μοντέλα, η Mercedes-Benz Trucks επεκτείνει στοχευμένα τη γκάμα των ηλεκτρικών φορτηγών της, ώστε να καλύπτει ακόμα περισσότερες απαιτήσεις στη βαριά διανομή και στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική ενέργεια.

Για παράδειγμα, στο μέλλον η Mercedes-Benz Trucks θα προσφέρει το eActros ως eActros 400 με δύο μπαταρίες και ως eActros 600 με τρεις μπαταρίες – καθεμία διαθέσιμη είτε ως τράκτορας είτε ως πλαίσιο, ώστε να καλύπτει τις ατομικές απαιτήσεις σε χρήση, αυτονομία και ωφέλιμο φορτίο. Επιπλέον, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο καμπίνες: την αποδεδειγμένη L-cab με χαμηλότερη είσοδο ή τη μεγαλύτερη, αεροδυναμικά βελτιωμένη ProCabin για μέγιστη άνεση. Επίσης, θα είναι διαθέσιμες πολλές νέες παραλλαγές μεταξονίων καθώς και διαφορετικές διαμορφώσεις αξόνων για τα πλαίσια, ώστε να καλυφθούν ακόμη περισσότερες χρήσεις.

Achim Puchert, CEO Mercedes-Benz Trucks:
«Από το 2021 διαμορφώνουμε ενεργά την αλλαγή στις μεταφορές και προσφέρουμε πρακτικές λύσεις. Το eActros 600 αποδεικνύει ότι η ηλεκτρική μεταφορά μεγάλων αποστάσεων είναι πραγματικότητα – το όχημα λειτουργεί ήδη με επιτυχία σε πάνω από 15 ευρωπαϊκές χώρες. Αλλά είναι σαφές: για να πετύχει ο μετασχηματισμός, η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης πρέπει να συμβαδίζει με τα οχήματα και η λειτουργία να είναι κερδοφόρα για τους πελάτες μας.»

Τα πρώτα νέα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία μέσα στον Οκτώβριο στις 30 χώρες της ΕΕ και σε επιλεγμένες αγορές εκτός ΕΕ και θα αρχίσουν να βγαίνουν μερικώς από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Wörth am Rhein το 2025. Οι νέες παραλλαγές της δεύτερης γενιάς eActros διατηρούν τα βασικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του eActros 600, το οποίο ξεχωρίζει για τον καινοτόμο τεχνολογικό του σχεδιασμό που συνδυάζει σύγχρονη κινητήρια τεχνολογία και υψηλή ενεργειακή απόδοση. Αυτό περιλαμβάνει τον ηλεκτροκίνητο άξονα που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά, την τεχνολογία μπαταριών LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος) που φημίζεται για τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την αξιοποιήσιμη χωρητικότητα άνω του 95%, το ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt, καθώς και το νέο Multimedia Cockpit Interactive 2 και τα εκτενή συστήματα υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια. Με την έναρξη της δεύτερης γενιάς eActros, η Mercedes-Benz Trucks θα σταματήσει την παραγωγή των μοντέλων πρώτης γενιάς eActros 300/400 μέχρι το τέλος του έτους.

Stina Fagerman, Επικεφαλής Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Υπηρεσιών Mercedes-Benz Trucks:
«Η οικογένεια eActros μεγαλώνει με τις ανάγκες των πελατών μας: ευέλικτες διαμορφώσεις καμπίνας, πακέτα μπαταριών ή πλαίσια προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις στις μεταφορικές εταιρείες. Η προσφορά μας συμπληρώνεται από ψηφιακές υπηρεσίες, λύσεις φόρτισης TruckCharge και ένα ανεπτυγμένο δίκτυο εξυπηρέτησης – για αξιόπιστη υποστήριξη στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση.»

Πιο αναλυτικά, ας δούμε πώς περιγράφεται η νέα γενιά ηλεκτρικών φορτηγών eActros 400 & 600:

Κύρια χαρακτηριστικά

  • Διαθέσιμες εκδόσεις:
    • eActros 400 με 2 μπαταρίες (414 kWh) → έως 480 km αυτονομία.
    • eActros 600 με 3 μπαταρίες (621 kWh) → έως 560 km αυτονομία.
  • Πλεονεκτήματα βάρους: το eActros 400 προσφέρει έως και 3 τόνους περισσότερη ωφέλιμη χωρητικότητα από το 600, φτάνοντας τα επίπεδα των ντιζελοκίνητων φορτηγών.
  • Φόρτιση: CCS2 έως 400 kW (46΄ για 2 μπαταρίες, 70΄ για 3). Το eActros 600 θα υποστηρίζει αργότερα και Megawatt Charging.

Καμπίνες

  • L-cab: αποδεδειγμένη λύση με χαμηλή είσοδο, πιο ελαφριά και οικονομική.
  • ProCabin: νέα, ευρύχωρη και αεροδυναμικά βελτιωμένη, με επίπεδο πάτωμα, premium άνεση και σύγχρονο εξοπλισμό.

Τεχνολογία και ασφάλεια

  • Ηλεκτροκίνητος άξονας με δύο ηλεκτροκινητήρες (400 kW συνεχής ισχύς, 600 kW αιχμής).
  • Αναγεννητική πέδηση με πέντε επίπεδα και λειτουργία “one-pedal driving”.
  • Predictive Powertrain Control: ευφυής υποβοήθηση οδήγησης με βάση την τοπογραφία και τα δεδομένα πλοήγησης.
  • Συστήματα ασφάλειας: Active Brake Assist 6, Sideguard Assist 2, MirrorCam, Attention Assist 2 (με παρακολούθηση ματιών), Active Drive Assist 3 (ημι-αυτόνομη οδήγηση).

Ψηφιακές υπηρεσίες

  • Multimedia Cockpit Interactive 2 με φωνητικό έλεγχο, πλοήγηση ειδικά για EV και συνδεσιμότητα.
  • Fleetboard & TruckLive: διαχείριση στόλου, απομακρυσμένη διάγνωση, ανάλυση κατανάλωσης, connected alerts, εφαρμογή Remote Truck 3.0.

Περιβάλλον & παραγωγή

  • Έως 40% μείωση CO₂ με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, ή πάνω από 80% με ΑΠΕ.
  • Το eActros 400/600 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Wörth, παράλληλα με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

Υποδομή & υπηρεσίες

  • TruckCharge: δημιουργία ευρωπαϊκού δικτύου ταχείας φόρτισης με πάνω από 3.000 σημεία έως το 2030.
  • Ευέλικτα χρηματοδοτικά σχήματα (leasing με υποστήριξη service, ασφάλιση και ψηφιακές υπηρεσίες).

Συμπέρασμα: Η Mercedes-Benz Trucks περνά στη δεύτερη γενιά ηλεκτρικών φορτηγών, με πιο πολλές επιλογές σε μπαταρίες, καμπίνες και μεταξόνια, βελτιωμένη τεχνολογία, προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξη μέσω δικτύου φόρτισης και ψηφιακών υπηρεσιών. Το eActros 400 προσφέρει πιο προσιτή είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, ενώ το eActros 600 στοχεύει στις μεγάλες αποστάσεις.

Προηγούμενο άρθροOCTO Telematics: Ψηφιοποίηση της διαχείρισης οχημάτων αντικατάστασης
Επόμενο άρθροNέα ευρωπαϊκή στρατηγική για το Υδρογόνο