Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) ηλεκτρικών οχημάτων (EV) θα βγουν στις αγορές πιο σύντομα απ’ όσο αναμενόταν.

Αυτό ισχυρίζεται η Farasis Energy, που υποστηρίζεται από τη Mercedes. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με επενδυτές, η Farasis δήλωσε ότι θα αρχίσει να παραδίδει αυτού του είδους τα προϊόντα έως το τέλος του 2025.

Η νέα τεχνολογία μπαταριών, που υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μεταφέρεται επιτέλους από το εργαστήριο στον πραγματικό κόσμο.

Ειδικότερα, η Farasis Energy επιβεβαίωσε στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου, ότι οι απολύτως solid state εισέρχονται πλέον στη φάση πιλοτικής παραγωγής και παράδοσης. Η εταιρεία κατασκευάζει μια πιλοτική γραμμή 0,2 GWh για τις νέες θειούχες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με τις παραδόσεις να ξεκινούν πολύ σύντομα.

Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε την επόμενη ημέρα και το οποίο επικαλέστηκε το IT Home, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι πλήρως αφοσιωμένη στο να φέρει την νέα τεχνολογία μπαταριών στην αγορά.

Η Farasis χρησιμοποιεί καθοδικό υλικό υψηλού νικελίου και ανοδικό υλικό υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο, διεκδικώντας ενεργειακή πυκνότητα 400 έως 500 Wh/kg.

Η έκθεση ανέφερε ότι η έρευνα και ανάπτυξη έχει προχωρήσει «ομαλά» και η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει παραδόσεις έως το τέλος του 2025. Αρχικά, οι παραδόσεις θα γίνουν σε μικρές παρτίδες προς επιλεγμένους πελάτες.

Στο μεταξύ, οι μπαταρίες δεύτερης γενιάς, θειούχες και απολύτως στερεάς κατάστασης, προχωρούν πέρα από τη φάση τεχνολογικής ανάπτυξης. Οι μπαταρίες δεύτερης γενιάς έχουν ενεργειακή πυκνότητα 500 Wh/kg, που θα ήταν από τις υψηλότερες στον κλάδο, και αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2026.

Το 2027, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει την τρίτη γενιά, που υπόσχεται ενεργειακή πυκνότητα άνω των 500 Wh/kg.

Η έκθεση αναφέρει ότι οι μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης  κοστίζουν μόλις 5% έως 10% περισσότερο από τις υγρές, και η Farasis αναμένει σημαντική αύξηση αποστολών από το επόμενο έτος.

Μόνο φέτος, η Farasis Energy ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε νέους πελάτες, όπως η XPeng, η GAC Group, καθώς και «ένας κορυφαίος εγχώριος πελάτης νέας ενέργειας στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων», για τα βασικά της προϊόντα, τις μπαταρίες SPS (Super Pouch Solution) και τις μπαταρίες ημι-στερεάς.

Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί στο εξωτερικό και σε νέους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ανθρωποειδών ρομπότ. Η Farasis χρησιμοποιεί ήδη απολύτως μπαταρίες SS σε ανθρωποειδή ρομπότ και έχει αποστείλει δείγματα σε κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.

Ο ρόλος της Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz απέκτησε μερίδιο στη Farasis Energy το 2020, ώστε να εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών για τα επερχόμενα ηλεκτρικά της οχήματα.

Η είδηση έρχεται μετά την ανακοίνωση της Mercedes μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ότι οδηγήθηκε ένα EQS, εξοπλισμένο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, από τη Στουτγκάρδη (Γερμανία) έως το Μάλμε (Σουηδία), καλύπτοντας 750 μίλια (1.205 χλμ). Η Mercedes δήλωσε ότι το όχημα είχε ακόμη 85 μίλια αυτονομίας διαθέσιμα. Τις συστοιχίες μπαταρίας παρείχε η αμερικανική Factorial Energy.

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Markus Schäfer, χαρακτήρισε τις solid state μπαταρίες «πραγματική αλλαγή παιχνιδιού» για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Schäfer πρόσθεσε ότι η νέα τεχνολογία «παραδίδει όχι μόνο στο εργαστήριο, αλλά και στον δρόμο».

Η Farasis Energy, η Mercedes-Benz και η Factorial Energy είναι μόνο μερικές από τις εταιρείες που τρέχουν να ξεκλειδώσουν το «Άγιο Δισκοπότηρο» των μπαταριών EV. Η Toyota, η Volkswagen, η Stellantis και η Honda, μεταξύ άλλων, στοχεύουν να λανσάρουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το τέλος της δεκαετίας. Οι BYD και CATL αναμένεται να κινηθούν γύρω στο 2027.

Προ ημερών, η SK On ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εμπορευματοποιήσει μπαταρίες απολύτως στερεάς κατάστασης έως το 2029, έναν χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Προηγούμενο άρθροSEAT MÓ 125: Νέο Προωθητικό Πρόγραμμα
Επόμενο άρθροNissan: Σύστημα ProPILOT με AI το 2027