Η CATL ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε μια μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) για την ευρωπαϊκή αγορά, με διάρκεια ζωής 1 εκατομμύριο χλμ. (620.000 μίλια), δυνατότητα προσθήκης αυτονομίας 478 χλμ. σε 10 λεπτά και μηδενικό κίνδυνο ανάφλεξης σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος.

Ο κινεζικός κολοσσός στις μπαταρίες, που δηλώνει ότι συνεργάζεται με 200 κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, παρουσίασε την οικογένεια LFP μπαταριών Shenxing Pro στις 7 Σεπτεμβρίου, σε εκδήλωση Τύπου παραμονή της έκθεσης αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο.

Η παραγωγή της σειράς Shenxing Pro θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026, δήλωσε ο Lingbo Zhu, CTO της διεθνούς επιχειρηματικής μονάδας της CATL, στο περιθώριο της εκδήλωσης.
Πρόσθεσε ότι η CATL δεν έχει ακόμη ευρωπαίους πελάτες για τη νέα μπαταρία, ωστόσο οποιοδήποτε από τα τρία εργοστάσια της εταιρείας στην Ευρώπη θα μπορούσε να κατασκευάζει τις μονάδες Shenxing Pro.

Η CATL παράγει μπαταρίες ιόντων λιθίου στο Έρφουρτ της Γερμανίας και στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, ενώ θα παράγει LFP μπαταρίες στη Σαραγόσα της Ισπανίας σε συνεργασία με τη Stellantis.
Τον Δεκέμβριο του 2024, η Stellantis και η CATL είχαν ανακοινώσει επένδυση ύψους 4,1 δισ. ευρώ (4,8 δισ. δολάρια) για την κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με την ενίσχυση χαμηλότερου κόστους και κρατικής χρηματοδότησης. Το εργοστάσιο θα ανεγερθεί δίπλα στο εργοστάσιο αυτοκινήτων της Stellantis στη βορειοανατολική Ισπανία και θα ξεκινήσει παραγωγή έως τα τέλη του 2026.

Η CATL παρουσίασε δύο εκδόσεις της σειράς Shenxing Pro: Super Long Life & Long Range και Super-Fast Charging.

Η έκδοση Super Long Life & Long Range είναι η πρώτη LFP μπαταρία που προσφέρει αυτονομία 758 χλμ. με πιστοποίηση WLTP, ενώ παράλληλα έχει διάρκεια ζωής 12 ετών/1 εκατ. χλμ.
Η εταιρεία σημειώνει ότι η μπαταρία εμφανίζει απομείωση χωρητικότητας μόλις 9% μετά τα πρώτα 200.000 χλμ., τη στιγμή που τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα χάνουν πάνω από 30% της χωρητικότητας τους στην ίδια απόσταση.

Οι προδιαγραφές της μπαταρίας Super-Fast Charging, σύμφωνα με την CATL, περιλαμβάνουν:
• Προσθήκη αυτονομίας 478 χλμ. με πιστοποίηση WLTP σε 10 λεπτά, δηλαδή 0,8 χλμ. ανά δευτερόλεπτο.
• Επιτάχυνση ηλεκτρικού οχήματος από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, ακόμη και με μόλις 20% υπόλοιπο στη μπαταρία.
• Σε θερμοκρασία -20°C, προσθήκη 410 χλμ. αυτονομίας σε 20 λεπτά.
• Εγγύηση 10 ετών ή 240.000 χλμ.

Η CATL ανέφερε ότι και οι δύο εκδόσεις LFP μπαταριών βασίζονται στην εσωτερική τεχνολογία NP 3.0. Χάρη σε αυτήν, τα νέα πακέτα δεν θα αναφλέγονται ούτε θα εκλύουν καπνό σε περίπτωση «μεταθερμικής διαφυγής».

Επιπλέον, ακόμη και σε περίπτωση θερμικού προβλήματος, η μπαταρία έχει σχεδιαστεί ώστε να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος για πάνω από μία ώρα, επιτρέποντας στον οδηγό να φτάσει σε ασφαλές σημείο.

Προηγούμενο άρθροRenault – Nissan – Mitsubishi: Κοινά έργα στη μονάδα Ampere Douai
Επόμενο άρθροFleet Europe Awards 2025: Οι υποψηφιότητες