
Πρόβλεψη-βόμβα ότι ορισμένες δυτικές μάρκες δεν θα επιβιώσουν από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκανε ο CEO της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον.
Μιλώντας στο Bloomberg για την αποστολή της αναβίωσης της σουηδικής μάρκας, τα υπέρ και τα κατά της κινεζικής ιδιοκτησίας, εξήγησε μεταξύ άλλων γιατί οι κατασκευαστές σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα πιεστούν. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, οι κινεζικές μάρκες έχουν, ήδη, πάνω από το μισό της αγοράς στην Κίνα και μπαίνουν και στην Ευρώπη. Αυτό κατά τον Χάκαν Σάμουελσον πιέζει τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς, που ανταγωνίζονται σε ένα συρρικνούμενο κομμάτι της αγοράς. Χαρακτηριστικά, πρόσθεσε ότι «η Κίνα, είτε μας αρέσει είτε όχι, θα είναι τεράστιος παίκτης στη βιομηχανία αυτοκινήτου στο μέλλον, όχι μόνο στην Κίνα.» Επί του προκειμένου, υπογράμμισε πώς όσο πιο δυνατή γίνεται η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο πιο πολύτιμη είναι η σχέση της Volvo Cars με τη Geely.
Η Volvo, ειδικότερα, θα είναι ισχυρότερη αν εξηλεκτριστεί γρήγορα, σημείωσε ο επικεφαλής της, αλλά χρειάζεται νέα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ως «γέφυρα» ώσπου να υπάρχει παντού φόρτιση. Στρατηγικά, πάντως, η κατεύθυνση δεν έχει αλλάξει, αλλά «ρεαλιστικά, μπορεί να χρειαστούν μερικά χρόνια παραπάνω πέρα από το 2030». Ο Σάμουελσον ξεκαθάρισε ότι γενικά στον μέλλον οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι ηλεκτρικές και «δεν υπάρχει επιστροφή.» Μπορεί να πάρει λίγο παραπάνω σε κάποιες περιοχές, αλλά η κατεύθυνση είναι σαφής.
«Σε περίπου 10 χρόνια, όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά και χαμηλότερου κόστους.» Υπογράμμισε δε πως θα υπάρξουν νέοι κυρίαρχοι, όπως παλιά ήταν οι Ford, GM, Toyota και Volkswagen, ενώ στον νέο κόσμο θα υπάρξουν δύο ή τρεις πολύ ισχυρές κινεζικές μάρκες, άρα αυτό θα κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για τις παλιές. «Θα έρθει κύμα αναδιάρθρωσης: κάποιες εταιρείες θα προσαρμοστούν και θα επιβιώσουν, άλλες όχι», κατέληξε.