Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο του 2025 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 0,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ωστόσο, οι ταξινομήσεις του Ιουλίου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 ήταν αυξημένες κατά 7,4%, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ACEA. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 αυξήθηκε σημαντικά (κατά 24,2%), παραμένοντας πάντως μακριά από το επιθυμητό επίπεδο σε αυτήν τη φάση της μετάβασης, όπως τονίζεται αρμοδίως. Τα υβριδικά συνεχίζουν να αναπτύσσονται, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος μεταξύ των αγοραστών.

Μέχρι τον Ιούλιο 2025 (7μηνο), τα αμιγώς ηλεκτρικά αντιστοιχούσαν σε 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, αυξημένα από το χαμηλό 12,5% του 7μήνου 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, κα ραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών στην Ε.Ε.

Αντίθετα, το συνδυασμένο μερίδιο βενζινοκίνητων καιπετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε στο 37,7%, από 47,9% την ίδια περίοδο του 2024.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: Στους πρώτους επτά μήνες του 2025,

καταγράφηκαν 1.011.903 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατακτώντας, όπως ήδη αναφέραμε, το 15,6% του μεριδίου αγοράς της Ε.Ε. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε., που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων, σημείωσαν άνοδο: η Γερμανία (+38,4%), το Βέλγιο (+17,6%) και οι Κάτω Χώρες (+6,5%).

Αντίθετα, η Γαλλία κατέγραψε μείωση κατά 4,3%, παρά την αύξηση 14,8% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο 2025. Τα στοιχεία του φετινού 7μήνου έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ανήλθαν σε 2.255.080 μονάδες, χάρη στην ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+30,2%), Γερμανία (+10,7%) και Ιταλία (+9,4%). Τα υβριδικά αντιστοιχούν πλέον στο 34,7% της συνολικής αγοράς της Ε.Ε.

 

 

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων την ίδια περίοδο έφτασαν τις 561.190 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε σημαντικές ανόδους σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+94,5%), η Γερμανία (+59,2%) και η Ιταλία (+60,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν τώρα το 8,6% των ταξινομήσεων στην Ε.Ε., από 6,9% προηγουμένως. Η ετήσια μεταβολή (μηνιαία βάση) του Ιουλίου 2025 έδειξε άνοδο 39,1% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 14,3% για τα υβριδικά, ενώ τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν πέμπτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης, με αύξηση 56,9%.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ: Μέχρι το τέλος Ιουλίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 20,1%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν πτώση. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στη Γαλλία (-33,6%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,9%), την Ιταλία (-17,8%) και την Ισπανία (-12,6%). Με 1.834.375 νέες ταξινομήσεις, το μερίδιο των βενζινοκίνητων μειώθηκε στο 28,3% από 35,1%. Παρομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε κατά 26,4%, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 9,5% για το 7μηνο 2025. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Ιουλίου 2025 έδειξε πτώση 12% για τα βενζινοκίνητα και 15,2% για τα πετρελαιοκίνητα.

Προηγούμενο άρθρο«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Διευκρινήσεις από το Υπουργείο
Επόμενο άρθροOmoda & Jaecoo: Νέο χρηματοδοτικό – Μηδενικό επιτόκιο για όλα τα μοντέλα