Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD επιταχύνει την κυκλοφορία plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV) στην Ευρώπη.

Μειώνει το διάστημα μεταξύ της κυκλοφορίας ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου και της αντίστοιχης PHEV έκδοσης σε 3–4 μήνες — με στόχο να πέσει ακόμη και στους 2 μήνες. Αυτό συνιστά απάντηση:

  • στην αύξηση των πωλήσεων PHEV στην Ευρώπη (ιδίως στους μαζικούς κατασκευαστές, με άνοδο 26% μέχρι τον Φεβρουάριο),
  • στους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς CO₂,
  • και στους πρόσθετους ευρωπαϊκούς δασμούς (17% για BYD) στα εισαγόμενα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα.

Τα PHEV δεν επηρεάζονται από αυτούς τους επιπλέον δασμούς, κάτι που δίνει στη BYD εμπορικό πλεονέκτημα έως ότου ξεκινήσει η παραγωγή στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Το πρώτο PHEV μοντέλο της BYD στην Ευρώπη, το Seal U DM-i, ήδη ξεπερνά σε πωλήσεις την ηλεκτρική έκδοση. Το μοντέλο Seal U ήταν το κορυφαίο μεγάλο SUV στις ευρωπαϊκές πωλήσεις μέχρι τον Φεβρουάριο, με πάνω από 75% των πωλήσεων του να είναι PHEV. Η συνολική άνοδος της BYD στην Ευρώπη ήταν εντυπωσιακή: +188% σε πωλήσεις (13.685 μονάδες), με τα EV να αυξάνονται κατά 96%. Επερχόμενα μοντέλα PHEV: Atto 2 (τέλος 2025), Denza Z9 GT (αρχικά BEV από Οκτώβριο). Η γκάμα της BYD περιλαμβάνει ήδη τα Sealion 7, Dolphin, Atto 3, Han και Tang, ενώ σύντομα έρχεται και η ευρωπαϊκή έκδοση του μικρού Seagull με το όνομα Dolphin Surf.

Προηγούμενο άρθροΕΕ – Κίνα: Συζητούν για ηλεκτρικά αναζητώντας εναλλακτικές στους δασμούς
Επόμενο άρθροΠρόβλημα με το «ανανεώσιμο ντίζελ»