
Το δεύτερης γενιάς Nexo, το υδρογονοκίνητο crossover κυψελών καυσίμου της Hyundai, ξεπερνά τον προκάτοχό του σχεδόν σε κάθε τομέα.
Βελτιωμένη αισθητική, καλύτερους χώρους, μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία, πιο δυναμικές επιδόσεις, ακόμα και δυνατότητα ρυμούλκησης. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας παρουσίασε το ανασχεδιασμένο crossover εναλλακτικών καυσίμων στις 3 Απριλίου, στο Seoul Mobility Show, ανακοινώνοντας ότι θα το λανσαριστεί στις παγκόσμιες αγορές μέσα στο έτος. Ο σχεδιασμός του νέου Nexo συνδέεται άμεσα με το πρωτότυπο Initium, το οποίο η Hyundai Motor Co. παρουσίασε τον Οκτώβριο ως όραμα για το επόμενης γενιάς όχημα κυψελών καυσίμου.
Η έκδοση παραγωγής διατηρεί την ίδια σχεδιαστική γλώσσα «Art of Steel», που αναδεικνύει την ευκαμψία του μετάλλου για καλλιτεχνικές αισθητικές γραμμές. Και κάτω από το φρέσκο αμάξωμα, το Nexo έχει δεχθεί ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές. Το ανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών υδρογόνου και ηλεκτρονικών ισχύος αυξάνει τη συνολική απόδοση στα 190 κιλοβάτ από 135 κιλοβάτ της πρώτης γενιάς.
Η ισχύς της μπαταρίας των 2,64 κιλοβατωρών του οχήματος έχει επίσης διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 80 κιλοβάτ. Αυτές οι βελτιώσεις επιτρέπουν στο νέο Nexo να επιταχύνεται από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, έναντι 9,2 δευτερολέπτων του προηγούμενου μοντέλου. Η κυψέλη υδρογόνου αποδίδει συνολική ισχύ 110 κιλοβάτ, αυξημένη κατά 15%, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αναβαθμίστηκε στα 150 κιλοβάτ, από 120 κιλοβάτ της πρώτης έκδοσης, που κυκλοφόρησε το 2018.
Καθώς το νέο Nexo είναι μεγαλύτερο σε μήκος, πλάτος και ύψος, προσφέρει περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τους ώμους των επιβατών, καθώς και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Επιπλέον, η δεξαμενή υδρογόνου μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερο καύσιμο από το προηγούμενο μοντέλο Nexo.
Η Hyundai προωθεί επίσης τα premium χαρακτηριστικά και τις προηγμένες τεχνολογίες του Nexo, όπως έναν ψηφιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη, καθώς η εταιρεία εδραιώνει τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία υδρογόνου και εντάσσει αυτά τα συστήματα ως βασικό πυλώνα στη στρατηγική της για ουδετερότητα άνθρακα.
Το Nexo δεύτερης γενιάς εξοπλίζεται με το ανανεωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Hyundai, καθώς ανταγωνιστές όπως η Honda και η Toyota αναπτύσσουν τις δικές τους αναβαθμίσεις στις κυψέλες καυσίμου.
Πέρυσι, η Honda άρχισε να παραδίδει μια νέα έκδοση κυψελών καυσίμου του CR-V crossover. Το CR-V e:FCEV, που διατίθεται αποκλειστικά στην Καλιφόρνια, είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί τη δεύτερης γενιάς μονάδα κυψελών καυσίμου της Honda, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη General Motors και συναρμολογείται σε μια κοινή μονάδα παραγωγής στο Μίσιγκαν.
Τον Φεβρουάριο, η Honda ανακοίνωσε ένα σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς, το οποίο επιτυγχάνει διπλάσια αντοχή και τριπλάσια πυκνότητα ισχύος ανά όγκο, με το μισό κόστος σε σύγκριση με τη μονάδα που αναπτύχθηκε με τη GM. Σύμφωνα με τη Honda, η ισχύς της νέας διάταξης θα ανέρχεται στα 150 kW, από 78 kW που είχε το τρέχον σύστημα.
Δείτε το βίντεo εδώ: