Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη συνέχισαν την ελεύθερη πτώση τους τον Φεβρουάριο.

Οι ταξινομήσεις του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 44% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2024, μετά από πτώση 45% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce.

Υπενθυμίζεται πως η συνολική ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε πτώση 3%, ενώ οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 26% τον δεύτερο μήνα του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Η πτώση στη Γερμανία, όπου η Tesla διαθέτει εργοστάσιο και παραδοσιακά είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της, ήταν ιδιαίτερα απότομη: μείωση 76% στις μόλις 1.429 πωλήσεις τον μήνα, σε σύγκριση με 6.038 το 2024.

Οι πωλήσεις του μεσαίου SUV Tesla Model Y, το οποίο κατασκευάζεται στη Γερμανία, μειώθηκαν κατά 56% τον Φεβρουάριο στις 8.679 μονάδες, με τη γερμανική αγορά να σημειώνει πτώση 81%, που αντιστοιχεί σε περίπου 4.350 λιγότερες πωλήσεις.

Οι πωλήσεις του Model 3, του μεσαίου σεντάν που κατασκευάζεται στην Κίνα για την ευρωπαϊκή αγορά και επιβαρύνεται με πρόσθετο δασμό 7,8% από την ΕΕ, μειώθηκαν κατά 11% στις 6.461 μονάδες.

«Η Tesla βιώνει αυτή τη στιγμή την τέλεια καταιγίδα», ανέφερε σε email ο αναλυτής της Dataforce, Benjamin Kibies, επικαλούμενος την αλλαγή στο ανανεωμένο Model Y, καθώς και τις απότομες μειώσεις στις πωλήσεις εταιρικών, ενοικιαζόμενων και στόλων οχημάτων.

Για το σύνολο του έτους, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Tesla έχουν μειωθεί κατά 44% στις 25.852 μονάδες, με τις πωλήσεις του Model Y να έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό (53%) στις 14.785, ενώ οι πωλήσεις του Model 3 μειώθηκαν κατά 26% στις 10.795.

Η Tesla κατατάχθηκε 17η μεταξύ όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών τον Φεβρουάριο του 2024, αλλά έπεσε στην 21η θέση τον περασμένο μήνα.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η Tesla επηρεάζεται από την αρνητική αντίδραση προς τον CEO της, Έλον Μασκ, ο οποίος έχει λάβει αμφιλεγόμενες πολιτικές θέσεις στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας το ακροδεξιό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD), καθώς και δεξιά κόμματα και προσωπικότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Ρουμανία. Στις ΗΠΑ, είναι επίσης βασικός σύμβουλος του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τη μείωση των κρατικών δαπανών.

Ο Μασκ και η Tesla έχουν γίνει στόχος διαμαρτυριών σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, ιδίως στη Γερμανία, όπου αυτοκίνητα Tesla έχουν πυρποληθεί, αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις αρχές Μαρτίου, οκτώ οχήματα Tesla κάηκαν σε εμπρηστική επίθεση σε αντιπροσωπεία στη νότια Γαλλία, σύμφωνα με ειδησεογραφικές αναφορές.

Στις ΗΠΑ και τον Καναδά, πέρα από ειρηνικές διαμαρτυρίες, έχουν καταγραφεί εμπρηστικές επιθέσεις σε σταθμούς φόρτισης Tesla στην Βοστώνη, καθώς και πυροβολισμοί εναντίον εκθεσιακού χώρου στο Όρεγκον. Στις 18 Μαρτίου, δύο αυτοκίνητα πυρπολήθηκαν σε έκθεση στη Λας Βέγκας, ενώ η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Βανκούβερ στον Καναδά απέκλεισε την Tesla, επικαλούμενη λόγους ασφαλείας.

Οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 11% τον Ιανουάριο, ενώ συνολικά οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 44%.

Στην Κίνα, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 49% τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές έχουν όλο και περισσότερες επιλογές σε ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ανταγωνιστές όπως ο Όμιλος Volkswagen προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις σε μοντέλα που ανταγωνίζονται το Model Y και το Model 3, προκειμένου να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να δοθεί τριετής προθεσμία στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιτύχουν τους στόχους.

«Οι ανταγωνιστές όχι μόνο έχουν καλύψει τη διαφορά σε επίπεδο γκάμας και τεχνολογίας, αλλά έχουν επίσης μειώσει τις τιμές τους, καθώς πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 για να αποφύγουν πρόστιμα», δήλωσε ο Kibies της Dataforce.

Η Tesla δεν έχει λανσάρει νέο μαζικό μοντέλο από το τέλος του 2019, αν και η μεγάλη ανανέωση του Model Y φέτος θα μπορούσε να βοηθήσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη. Ένα προσιτό EV, το οποίο έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό η εταιρεία, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα.

Πέρα από τη Γερμανία, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές της. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 26% στις 2.935 μονάδες· στο Βέλγιο έπεσαν κατά 54% στις 1.053· στην Ισπανία μειώθηκαν κατά 10% στις 918· στη Νορβηγία έπεσαν κατά 48% στις 917· και στην Ιταλία μειώθηκαν κατά 55% στις 843. Η μοναδική φωτεινή εξαίρεση ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20% στις 3.852.

Ο Kibies ανέφερε ότι ο Μάρτιος θα είναι καθοριστικός για την Tesla, καθώς οι περισσότερες πωλήσεις της καταγράφονται στο τέλος κάθε τριμήνου. «Μέχρι στιγμής, έχουμε μόνο αποτελέσματα για την Ιταλία, όπου βλέπουμε αύξηση 69% στις πωλήσεις της Tesla τις πρώτες 19 ημέρες του Μαρτίου», δήλωσε.

Αν αυτή η τάση συνεχιστεί σε όλη την Ευρώπη, η Tesla θα μπορούσε να ανακτήσει τις απώλειες Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου, πρόσθεσε ο Kibies. Αν όχι, «θα μπορούσαμε να δούμε επιπλέον προωθητικές ενέργειες από την εταιρεία για να αποφύγει τη συσσώρευση αποθεμάτων», κατέληξε.

Προηγούμενο άρθροVRA-CARA: Σημαντική συμφωνία για το Remarketing
Επόμενο άρθροΝτίζελ: Πτωτική πορεία στην ΕΕ το πρώτο δίμηνο