Η Tata Motors , ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων της Ινδίας, έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου στις βιώσιμες μεταφορές.

Η εταιρεία ξεκίνησε επίσημα τις πρώτες δοκιμές στη χώρα για βαρέα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο. Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται στενά με τον στόχο της μεγάλης αυτής χώρας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2070 και σηματοδοτεί ένα μέλλον καθαρότερων και αποτελεσματικότερων εμπορευματικών μεταφορών.

Αυτές οι δοκιμές θα διαρκέσουν έως και 24 μήνες, δοκιμάζοντας 16 προηγμένα φορτηγά εξοπλισμένα με τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται στο υδρογόνο σε κρίσιμες εμπορευματικές διαδρομές.

Κάθε φορτηγό υδρογόνου έχει σχεδιαστεί με αυτονομία μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων ανά περίοδο ανεφοδιασμού. Τα οχήματα διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας υποβοήθησης του οδηγού που στοχεύουν τόσο στην παραγωγικότητα όσο και στην οδική ασφάλεια, ενώ προσφέρουν βελτιωμένη άνεση στην καμπίνα για μείωση της κόπωσης του οδηγού.

«Αυτές οι δοκιμές είναι εξαιρετικά σημαντικές καθώς θα μας επιτρέψουν να συλλέξουμε δεδομένα από τον πραγματικό κόσμο και να αξιολογήσουμε την απόδοση αυτών των φορτηγών υπό διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας», δήλωσε ο Girish Wagh, εκτελεστικός διευθυντής της Tata Motors. Οι δοκιμές ειδικότερα αφορούν:

-Μηχανές εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H2-ICE). Αυτοί οι κινητήρες λειτουργούν παρόμοια με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο αντί για ντίζελ ή βενζίνη.

-Ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (H2-FCEV). Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, χωρίς καύση.

Και οι δύο τεχνολογίες παρουσιάζουν μια βιώσιμη πορεία προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα βαρέα οχήματα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις υποδομής και κόστους, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου και ασφαλείς λύσεις αποθήκευσης υδρογόνου.

Προηγούμενο άρθροACEA – CO2: Αξιολόγηση των συνθηκών για το Σχέδιο Δράσης της ΕΕ – Τι είπαν οι CEO στη δεξίωση (εικόνες & βίντεο)
Επόμενο άρθροLime: Το GEN4.1 E-Scooter στην Ελλάδα