Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2025 σε 13,4 εκατομμύρια, αφού οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της DataForce.
Η πρόβλεψη περιλαμβάνει τις 27 χώρες της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία.
Η S&P Automotive, ωστόσο, μιλά για flat market το 2025 στις 18 χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με εκτιμώμενες πωλήσεις, περίπου, 15 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτή η θέση αντικατοπτρίζει τον κίνδυνο ύφεσης, τις υψηλότερες τιμές των αυτοκινήτων, τη μείωση των επιδοτήσεων EV και τους νέους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά, καθώς και την πολιτική αβεβαιότητα στη Γερμανία και τη Γαλλία.
Όσον αφορά, ειδικότερα, τη Δυτική Ευρώπη, η Global Data υπολογίζει αύξηση 2,4%. Τα στελέχη της, σε έκθεση του Νοεμβρίου, σημείωναν ότι «ενώ η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής και η εμφάνιση νέων μοντέλων αναμένεται να προσφέρουν κάποια ανακούφιση στην αγορά το 2025, οι επικρατούντες αντίθετοι άνεμοι είναι πιθανό να συνεχίσουν να λειτουργούν ως τροχοπέδη στις πωλήσεις οχημάτων». Παρά ταύτα, έβλεπαν μεγαλύτερη ζήτηση λόγω αναγκαίας αντικατάστασης σημαντικού αριθμού του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, μετά από πέντε χρόνια υποτονικών ταξινομήσεων.
Η Γερμανία θα μπορούσε να αναπτυχθεί κατά 1,6% σε 2,86 εκατομμύρια μονάδες. Γαλλία κατά 6,2% σε 1,83 εκατ., το ΗΒ κατά 5,5% στα 2,06 εκατ. και η Ισπανία κατά 3,6% στα 1,05 εκατ.