Η έμπνευση διαπέρασε τη δεύτερη μέρα των Fleet Europe Days 2024, που ξεκίνησε το πρωί της 24ης Οκτωβρίου με το Inspiring Women in Fleet και συνεχίστηκε με το Fleet Europe Summit για να ολοκληρωθεί με τα βραβεία το βράδυ.

Το γεμάτο πρόγραμμα για τους υπεύθυνους στόλων και τους προμηθευτές ξεκίνησε με το πρωινό Inspiring Women in Fleet (IWIF), όπου τα μέλη του IWIF άκουσαν την Sezen Sungur Saral, συνιδρύτρια της Reeder, ενός κορυφαίου τεχνολογικού brand στην Τουρκία. Μίλησε με πάθος για τη δέσμευσή της στην εκπροσώπηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Τουρκία. Η Reeder ξεκίνησε από την κατασκευή ηλεκτρονικών, όπως τηλέφωνα και tablets, και καινοτόμησε φτάνοντας στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Τα μέλη του IWIF άκουσαν επίσης γυναίκες με ηγετικούς ρόλους σε καθιερωμένους προμηθευτές στόλων. Η Laura Martini, Chief Marketing Officer της Leasys, μίλησε για τη σημασία της υποστήριξης στο χώρο εργασίας, ενώ η Joanne Vickers, Head of European Fleet and Leasing Sales στην Enterprise Mobility, μίλησε για την επίτευξη επιτυχίας μέσω της διαφοροποίησης της καριέρας. Η Aurelie Lemaire, OEM Global Partnership Director στην Ayvens, τόνισε τη σημασία του networking ως κλειδί για την επιτυχία.

Τα ενθαρρυντικά μηνύματα συνεχίστηκαν σε ένα γεμάτο πρόγραμμα συνεδρίων, όπου κορυφαία στελέχη και βραβευμένοι διαχειριστές στόλων παρουσίασαν απόψεις για την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς και μελλοντικές προοπτικές.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν νέα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στον εκθεσιακό χώρο παρουσιάστηκαν όλα τα μοντέλα μηδενικών ρύπων, από το τεράστιο Tesla Cyberbeast έως το μικροσκοπικό M-cro.

Η Cadillac ανακοίνωσε την επιστροφή της στην Ευρώπη ως αμιγώς ηλεκτρική μάρκα με τα SUV Optiq και Lyriq, και τη δέσμευση από τον Pere Brugal, Πρόεδρο της GM Europe, ότι θα προσφέρει ανταγωνιστικές λύσεις στόλων, που υποστηρίζουν την αποδοτικότητα, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα.

Νωρίτερα, οι συμμετέχοντες άκουσαν τον Fabrice Cambolive, CEO της Renault, σχετικά με το όραμα της εταιρείας για ένα μέλλον που περιλαμβάνει υβριδικά και ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα. Αυτή την προσέγγιση συμμερίζεται και η Stella Li, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της BYD, της μεγαλύτερης παραγωγού ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, η οποία ανέλυσε τη στρατηγική της για ηλεκτρικά οχήματα και plug in-υβριδικά μεγάλης αυτονομίας.

Οι αυστηροί περιβαλλοντικοί στόχοι της ΕΕ για μείωση εκπομπών, με υψηλά πρόστιμα για τους κατασκευαστές που δεν συμμορφώνονται, καθιστούν τα ηλεκτρικά οχήματα την τελική λύση, ανέφερε η Annie Pin, Chief Commercial Officer της Ayvens. Ο John Saffrett, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, τόνισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες leasing για να βοηθήσουν τους πελάτες στη μείωση των εκπομπών, παρά την διαχέουσα αρνητικότητα των μέσων ενημέρωσης και τις δυσκολίες στις υποδομές φόρτισης.

Η DHL έκανε σημαντική πρόοδο στη μείωση εκπομπών, με το 40% του στόλου της για παραδόσεις να έχει ηλεκτροδοτηθεί και 5.000 φορτιστές σε 250 αποθήκες. Ο Marijn Slabbekoorn, Senior Director Fleet Management & Sustainability για την DHL Express Europe, εξήγησε πώς τα ηλεκτρικά ελαφριά επαγγελματικά οχήματα, προσφέρουν χαμηλότερο συνολικό κόστος λειτουργίας σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ντίζελ.

Άλλοι στόλοι δυσκολεύονται περισσότερο να προσεγγίσουν τον στόχο μηδενικών εκπομπών με την ίδια ταχύτητα, και οι προκλήσεις βιωσιμότητας και κινητικότητας βρέθηκαν στο επίκεντρο ενός πάνελ με ηγέτες από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing στην Ευρώπη. Τα στελέχη εστίασαν σε βασικά ζητήματα όπως η προσέγγιση του κλάδου leasing για μέγιστη απόδοση, κερδοφορία, ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς και οι περιβαλλοντικές αποδόσεις.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις αφορούσε τις δυνατότητες της ανάλυσης δεδομένων και της γενετικής AI να μεταμορφώσουν τη διαχείριση στόλων. Ο Markus Deusing, CEO της Alphabet International, έδειξε πώς το νέο εργαλείο Fleet Reporting της Alphabet επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να κάνουν πολύπλοκες ερωτήσεις και να λαμβάνουν απλές αναφορές ή γραφήματα.

Η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει επίσης ευκαιρίες για τις εταιρείες leasing να αλλάξουν τα λειτουργικά τους μοντέλα, με τη συνδεσιμότητα και τη «μηχανική μακροζωία» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να διευκολύνουν τα προϊόντα leasing πολλαπλών χρήσεων. Ο Philippe Huysmans, Chief Growth Officer της Ridecell, εξήγησε πώς η αξιοποίηση μεγάλων πεδίων δεδομένων θα επιτρέψει στις εταιρείες leasing να αναπτύξουν διαφορετικά προϊόντα για διαφορετικά στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν μια κανονική πρώτη χρήση leasing πριν το όχημα περάσει σε στόλο ενοικίασης, δεύτερη χρήση leasing ή στόλο συνδρομής, προτού ενταχθεί σε μια τρίτη ύπαρξη σε λέσχη αυτοκινήτων.

Αν υπάρχει ένας «ροκ σταρ» στην τηλεματική, αυτός είναι ο Neil Cawse, ιδρυτής και CEO της Geotab (φωτογραφία παρακάτω), ο οποίος πέταξε από το Τορόντο για να δώσει μια εντυπωσιακή κεντρική ομιλία σχετικά με τη προοπτική – τόσο τη θετική όσο και την αρνητική – της τεχνητής νοημοσύνης. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία για τον κόσμο που έχω δει στην 40χρονη καριέρα μου. Θα επαναστατήσει τη γνώση, την υγειονομική περίθαλψη, τα υλικά». Εκτός από την τηλεματική και τους στόλους, βεβαίως, αλλά ο Cawse βρέθηκε εκεί για το γενικότερο πλαίσιο.

«Υπάρχουν μόνο θετικά από την τεχνητή νοημοσύνη; Όχι. Υπάρχουν κίνδυνοι. Στο βραχυπρόθεσμο διάστημα: το ζήτημα του ποιος κατέχει τα δεδομένα. Στο μεσοπρόθεσμο: ο κίνδυνος των κακόβουλων φορέων. Και στο μακροπρόθεσμο: υπάρχει υπαρξιακός κίνδυνος». Γιατί, όπως λέει, δεν μπορούμε να δούμε ανώτερο όριο για το πόσο έξυπνη μπορεί να γίνει, και «δεν μπορείς να ελέγξεις κάτι που είναι εξυπνότερο από εσένα».

Ένας πιο άμεσος κίνδυνος, όμως, είναι: «Να μην υιοθετήσεις την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ όλοι οι άλλοι το κάνουν». Έτσι: «Γραφτείτε στο ChatGPT ή σε παρόμοιες υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης. Μάθετε τι μπορεί να κάνει. Αναπτύξτε μνήμη δεξιοτήτων. Αλλά προσοχή – μην κοινοποιείτε προσωπικά δεδομένα».

Σύνθετη, αλλά αναπόφευκτη: η τεχνολογία αγγίζει όλες τις πτυχές της διαχείρισης στόλου και κινητικότητας. Σε αρκετές συνεδρίες της Συνόδου Κορυφής Fleet Europe, η έμφαση δόθηκε στο πώς οι στόλοι μπορούν να εντοπίσουν τους καινοτόμους «καρπούς» του ψηφιακού δάσους που ταιριάζουν στους σκοπούς τους.

Πράγματι, ο πρώτος από αυτούς είχε τίτλο “Πώς να περιηγηθείτε στο τρέχον πλαίσιο ηλεκτροκίνητης κινητικότητας;”. Σε αυτή τη συντακτική συνεδρίαση, ο συμπαρουσιαστής Hugo Salaun, Διευθυντής Στρατηγικής της Arval, παρουσίασε μια ολοκαίνουργια μεθοδολογία συμβουλευτικής για την υποστήριξη του εξηλεκτρισμού των στόλων: το Arval STAR – η δεύτερη λέξη σημαίνει Στρατηγικός Μετασχηματισμός μέσω Εφαρμόσιμων Συστάσεων. Ενσωματώνοντας αυτήν την προσέγγιση περιλαμβάνονται μια σειρά από τεχνολογικά υποστηριζόμενες λύσεις διαχείρισης στόλου, όπως προσαρμοσμένες λύσεις φόρτισης, μια διευρυμένη γκάμα επιλογών κινητικότητας και διαφοροποιημένες λύσεις μίσθωσης. Για παράδειγμα, “γιατί να μην μισθώσουμε ένα ηλεκτρικό όχημα για οκτώ χρόνια, αντί για δύο αυτοκίνητα από τέσσερα χρόνια το καθένα;”

Στο ” Fleet Forward Means Tech Forward “, ο Corrado Sciolla, Διευθύνων Σύμβουλος της Octo Telematics, αναφέρθηκε στη μεγάλη επιτυχία της εταιρείας του στην εφαρμογή τηλεματικής για ασφαλιστικούς σκοπούς: “Έχουμε διείσδυση στην ιταλική ασφαλιστική αγορά 20%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι μόλις 5%”. Και τι σημαίνει αυτό; Η τηλεματική που υποστηρίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για την ανάλυση της συμπεριφοράς των οδηγών, των ατυχημάτων και της ζημιάς από ατυχήματα, ακόμη και των εκπομπών CO2. Έχει βοηθήσει στη μείωση του κόστους ασφάλισης κατά 40% και των ατυχημάτων κατά 18%.

Πώς μπορούν οι τελικοί χρήστες στόλων να επωφεληθούν από τα ψηφιοποιημένα οχήματα; Ο Martin Nørgaard Høgh, Αντιπρόεδρος της ConnectedCars, εξήγησε πώς να “εξαληφθεί η υπερβολή από την τηλεματική”. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από τους κατασκευαστές ή εξοπλίζοντας τα οχήματα με τις δικές τους συσκευές, είναι εφικτό να συνδεθεί κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως ηλικίας, μάρκας ή μοντέλου, ανέφερε.

Η πρόκληση είναι να χρησιμοποιηθεί αυτό το τσουνάμι δεδομένων για ουσιαστικές γνώσεις και αναφορές. Ο Mathieu Chènebit, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Echoes, δήλωσε ότι η παροχή στους πελάτες εναρμονισμένων, εφαρμόσιμων δεδομένων “δεν είναι το μέλλον, είναι αυτό που κάνουμε σήμερα”. Είναι μια υπηρεσία με πολλές εφαρμογές, από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και την παρακολούθηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO), μέχρι την καταπολέμηση της απάτης και των εκπομπών ρύπων.

Η έκταση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι στόλοι και η πολυπλοκότητα των τεχνολογικών εργαλείων που απαιτούνται για την αντιμετώπισή τους μπορεί να φαίνονται συντριπτικά, αλλά δύο πάνελ επαγγελματιών διαχείρισης στόλων και προμηθειών – οι νικητές των περσινών Βραβείων Fleet Europe και οι φιναλίστ για τα φετινά Βραβεία – αποκάλυψαν πώς ο τομέας των στόλων ανταποκρίνεται στο έργο. Καινοτομία, φαντασία και έμπνευση – τα Fleet Europe Days τα είχαν όλα.

Προηγούμενο άρθροΗ Volvo Cars αναδιοργανώνει την ηγετική της ομάδα
Επόμενο άρθροHonda 0 Tech Meeting 2024: Τεχνολογίες Νέας Γενιάς