Δημοσιεύθηκαν από το Euro NCAP οι αξιολογήσεις αποφυγής σύγκρουσης οκτώ μικρών πάνελ βαν, εκ των οποίων τα περισσότερα διαθέτουν επιβατικές εκδόσεις.
Τα οχήματα που λαμβάνουν Χρυσή βαθμολογία Euro NCAP είναι το Citroën Berlingo και τα αντίστοιχα FIAT Doblo, Opel/Vauxhall Combo και Peugeot Partner, καθώς και το Renault Kangoo Van και το Volkswagen Caddy Cargo. Ωστόσο, το Mercedes-Benz Citan και VW ID.Buzz Cargo λαμβάνουν την κορυφαία βαθμολογία Platinum.
Σε αντίθεση με τη βαθμολογία ασφάλειας αυτοκινήτου του Euro NCAP, η βαθμολογία επαγγελματικών βαν του οργανισμού εστιάζει κυρίως στην τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης. Και τούτο διότι σε συγκρούσεις βαν, τα θύματα είναι κυρίως στο αντίπαλο όχημα ή στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Αυτή η έκδοση είναι ιδιαίτερα σημαντική, επειδή παρουσιάζει την ασφάλεια των μικρών πάνελ βαν που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού (ADAS) των Γενικών Κανονισμών Ασφάλειας (GSR), τον Ιούλιο.
«Δεδομένου ότι τα μικρά πάνελ βαν προέρχονται συχνά από επιβατικά αυτοκίνητα, όταν τοποθετηθεί εξοπλισμός υψηλής απόδοσης, οι οδηγοί τους διαθέτουν βέλτιστο επίπεδο ασφάλειας. Το γεγονός ότι τα αποτελέσματα αυτής της έκδοσης είναι κυρίως Χρυσά και Πλατινένια είναι ενθαρρυντικό. Ωστόσο, ο Euro NCAP βαθμολόγησε τα βαν με εξοπλισμό ως επί το πλείστον «προαιρετικό». Η έλλειψη διαθεσιμότητας βαν εξοπλισμένων με τεχνολογίες αποφυγής συγκρούσεων είναι ανησυχητική. Η ομάδα του Euro NCAP δυσκολεύτηκε να προμηθευτεί παρόμοια βαν για τις δοκιμές. Στην περίπτωση των πλατινένιων νικητών, μόνο το Volkswagen ID.Buzz Cargo διαθέτει στάνταρ τεχνολογία ασφαλείας.
Στη Mercedes, εξακολουθεί να είναι προαιρετική. Οι κατασκευαστές βαν προσφέρουν συχνά τεχνολογίες ασφάλειας, αλλά σπανίως ενθαρρύνουν τους αγοραστές να ζητήσουν αυτόν τον σημαντικό εξοπλισμό που μπορεί να σώσει ζωές. Υποχρεώνοντας τους πελάτες να πληρώσουν την πρόσθετη τεχνολογία ασφάλειας χωρίς να προωθούν τα οφέλη, η τεχνολογία καθίσταται εργαλείο διαπραγμάτευσης. Υπάρχουν συντριπτικά στοιχεία ότι αυτή η τεχνολογία μειώνει τα ατυχήματα, τους θανάτους και τους τραυματισμούς, προστατεύοντας τους οδηγούς και άλλους χρήστες του δρόμου και πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις που αγνοούν αυτές τις επιλογές αποτυγχάνουν στην Εταιρική Υπευθυνότητα (CSR)» δήλωσε ο Δρ. Aled Wiliams, Διευθυντής Προγράμματος του Euro NCAP.
Το Euro NCAP έχει επισημάνει ότι τα μικρά πάνελ βαν είναι καλύτερα εξοπλισμένα με τεχνολογίες υποστήριξης ασφαλείας από τα μεγαλύτερα βαν φορτίου, λόγω παρομοίου μεγέθους με τα επιβατικά αυτοκίνητα και της χρήσης τους ενίοτε ως επιβατικών. Οι προηγμένες τεχνολογίες οδήγησης επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των οδηγών, άλλων οχημάτων και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζούς, μοτοσυκλετιστές και ποδηλάτες. Οι τεχνολογίες ασφαλείας που επιθυμεί ο Euro NCAP να περιληφθούν στα οχήματα είναι η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) για αυτοκίνητο, πεζό και ποδηλάτη, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, η διατήρηση ταχύτητας και η υποβοήθηση προσοχής. Παρά τα καλά αποτελέσματα, πρέπει να υπάρξει περαιτέρω πρόοδος. Για παράδειγμα, το Citroën Berlingo και τα αντίστοιχά του είχαν ιδιαίτερα κακή απόδοση στην προστασία ποδηλατών.
Από τον Ιούλιο, όταν τεθεί σε ισχύ το GSR, προβλέπεται οι κατασκευαστές βαν να εξοπλίσουν την κατηγορία οχημάτων N1 με ορισμένες από αυτές τις τεχνολογίες ασφαλείας ως στάνταρ. Ωστόσο, η φιλοσοφία του Euro NCAP είναι να επιμείνει να εξοπλίσουν οι κατασκευαστές πέραν της νομοθεσίας, ώστε ο κλάδος να πληροί τους στόχους του Vision Zero (Μηδενικά Θανατηφόρα Ατυχήματα) με επιδόσεις πολύ υψηλότερες των στόχων GSR. Το Euro NCAP θα συνεχίσει να πιέζει για την καλύτερη ασφάλεια των βαν εγκαινιάζοντας τις δοκιμές επιδόσεων ασφαλείας ADAS μεγάλων βαν, τον Ιούλιο.