Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων κατά το 2023, που κατέγραψαν αύξηση: βαν +14,6%, φορτηγά +16,3%, λεωφορεία +19,4%.

Το 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,6% φτάνοντας τις 1,5 εκατομμύριο μονάδες περίπου, λόγω των ισχυρών επιδόσεων βασικών αγορών της ΕΕ. Η Ιταλία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη ανάπτυξη 22,7%, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 22%, τη Γερμανία με 12,1% και τη Γαλλία με 8,9%.

Παρομοίως, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,3% στις 346.986 μονάδες. Η Γερμανία ηγήθηκε των πωλήσεων της περιοχής με 94.820 μονάδες, αντικατοπτρίζοντας σημαντική αύξηση 24,4%. Άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας με 22,3%, της Ιταλίας με 11,4% και της Γαλλίας με 11,3%.

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά ένα αξιοσημείωτο 19,4% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας συνολικά τις 32.593 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της περιοχής, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη 56,2%. Η μεγαλύτερη και η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά λεωφορείων, η Γερμανία και η Γαλλία, αύξησαν τις ταξινομήσεις τους κατά 12,5% και 4,1% αντίστοιχα.

Ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων το 2023

ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Βαν

Το 2023, τα ντιζελοκίνητα βαν συνέχισαν να προηγούνται, με ταξινομήσεις 1,2 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας αύξηση 10,4% από το 2022. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 85,7% το 2022 σε 82,6% πέρυσι. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν κερδίζουν έδαφος, συμβάλλοντας σε σταδιακή αλλαγή της δυναμικής της αγοράς. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών LCV αυξήθηκαν κατά 56,8% το 2023, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς 7,4%, από 5,4% το 2022. Αυτή η μετατόπιση οφείλεται σε σημαντική ανάπτυξη σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Ολλανδίας (+110,4%), της Ισπανίας (+100,3%) και της Γαλλίας (+76,7%).

Ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων το 2023

Φορτηγά

Το 2023, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά φορτηγών, αποτελώντας το 95,7% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων. Σταθερή ανάπτυξη 15,4% καταγράφηκε στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην ΕΕ, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές, όπως η Γερμανία (+23,5%), η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+12,3%). Παράλληλα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών φορτηγών σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 234,1%, φτάνοντας τις 5.279 μονάδες. Η Ολλανδία (+889,7%) και η Γερμανία (+169,8%) αναδείχθηκαν στους κύριους μοχλούς αυτής της αξιοσημείωτης ανάπτυξης, συνεισφέροντας από κοινού σε πάνω από το 60% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,5% της αγοράς, καταγράφοντας σημαντική πρόοδο από το 0,8% του 2022.

Λεωφορεία

Το 2023, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,1% σε 5.166 μονάδες, κατακτώντας το 15,9% της αγοράς. Η Ισπανία προηγήθηκε με εντυπωσιακή ανάπτυξη 269,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+253,4%) και τη Γερμανία (+29,3%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία παρουσίασαν επίσης θετική πορεία στο τέλος του έτους, σημειώνοντας αύξηση 115,1%, που σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο αγοράς από 7,1% σε 12,8% σε σύγκριση με το 2022. Αξιοσημείωτη ανάπτυξη στις τρεις πρώτες αγορές – Γαλλία (+221,3%), Ισπανία (+ 172,4%) και η Γερμανία (+37,5%) – συνέβαλαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των λεωφορείων με εναλλακτικούς κινητήρες, το ντίζελ διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο με 62,3%, αν και μειωμένο από 66,9% το 2022.

 

Προηγούμενο άρθροFord Kuga, πρώτο PHEV στην Ευρώπη και το 2023
Επόμενο άρθροΗ Automobili Lamborghini «Κορυφαίος Εργοδότης Ιταλίας»