Αύξηση 16% παρουσίασαν συνολικά οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων, ενώ διψήφια αύξηση καταγράφηκε και σε όλες οι κατηγορίες το 9μηνο 2023: βαν +14,3%, φορτηγά +23%, λεωφορεία +18,5%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, την περίοδο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,3% σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις των μεγάλων αγορών της ΕΕ. Η Ισπανία (+20,5%), η Γερμανία (+18,2%) και η Ιταλία (+16,7%) κατέγραψαν διψήφια αύξηση. Αύξηση κατέγραψε και η Ελλάδα, με 7.672 μονάδες φέτος έναντι 7180 το εννεάμηνο του 2022 (+6,9%).

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν ακόμη πιο σημαντική άνοδο, με αύξηση 23% κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, φτάνοντας συνολικά τις 268.766 μονάδες. Η Γερμανία προηγήθηκε σε όγκο πωλήσεων, με 75.241 μονάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 31,2%. Άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ επίσης αναπτύχθηκαν σημαντικά, όπως η Ισπανία (+23,8%), η Ιταλία (+17%), η Γαλλία (+15,6%) και η Πολωνία (+10,9%). Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 602 φορτηγά συνολικά(241 μεσαία και 361 βαρέα) έναντι 554 (173 και 381 αντίστοιχα) τα τρία πρώτα τρίμηνα (+8,7%).

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ κατά την ίδια περίοδο παρουσίασαν επίσης σημαντική αύξηση κατά 18,5% και ανήλθαν σε 23.645 μονάδες. Όσον αφορά τον όγκο, η Γαλλία πρωτοστάτησε με 4.735 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 9,1%. Η Ιταλία (+65,9%) και η Ισπανία (+58,1%) κατέγραψαν επίσης σημαντική αύξηση. Διψήφια αύξηση σημείωσε και η Ελλάδα (+29,9%) με 204 λεωφορεία το εννεάμηνο έναντι 157 του περσινού.

ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Βαν

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, το ντίζελ παρέμεινε η κορυφαία επιλογή στα βαν, αντιπροσωπεύοντας το 83% της αγοράς, ελαφρώς χαμηλότερο από το 87% που κατείχε το 2022. Ωστόσο, οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας κερδίζουν δημοτικότητα, με αποτέλεσμα μια σταδιακή μετατόπιση του μεριδίου αγοράς. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτιζόμενων βαν έφτασε στο 7,3%, αφού ο όγκος τους σχεδόν διπλασιάστηκε με αύξηση 91,4%. Αυτή η ανάπτυξη τροφοδοτήθηκε κυρίως από τριψήφια ποσοστιαία αύξηση στην πρώτη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά: τη Γαλλία (+102,2%) και την Ολλανδία (+136,8%). Παράλληλα, τα βαν βενζίνης και ντίζελ αυξήθηκαν κατά 39,6% και 9,1% αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας το 89% της αγοράς.

Φορτηγά

Το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά φορτηγών, αποτελώντας το 95,5% των ταξινομήσεων νέων φορτηγών την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 22%, ενισχυμένες από την ανάπτυξη σε μεγάλες αγορές: Γερμανία (+29,7%), Γαλλία (+14%), Πολωνία (+11,9%) και Ιταλία (+17,9%). Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκαν κατά 321,7%, φτάνοντας συνολικά τις 3.918 μονάδες. Η Γερμανία (+297,9%) και η Ολλανδία (+1.463,6%) ήταν οι κύριοι μοχλοί αυτής της ανάπτυξης, αποτελώντας το 65% των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,5% της αγοράς, μερίδιο χαμηλό μεν αλλά η πρόοδος από το 0,4% του προηγούμενου έτους είναι σημαντική.

Λεωφορεία

Το εννεάμηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,5%, φτάνοντας τις 3.405 μονάδες και κατέλαβαν μερίδιο αγοράς 14,4%, σε σύγκριση με 13% το 2022. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη (+246,2%) και ακολουθούν η Γαλλία (+35,8%) και η Γερμανία (+26,9%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία διατήρησαν τη δυναμική τους με αύξηση πωλήσεων 156,1%, υπερδιπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με το 2022 (από 5,9% σε 12,8%). Σε αυτό το αποτέλεσμα συνέβαλε η σημαντική ανάπτυξη στη Γαλλία (+477,2%) και στην Ισπανία (+233,2%), τη δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά. Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 64,7%.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροStellantis Pro One: 12 νέα βαν προηγμένης συνδεσιμότητας
Επόμενο άρθροVolkswagen Group: αποτελέσματα 9μηνου 2023