Η επανάσταση της Alpine είναι σε εξέλιξη, επιβεβαιώνοντας τη φιλοδοξία της για διεθνή ανάπτυξη: έσοδα άνω των 8 δισ. ευρώ το 2030 και νεκρό σημείο το 2026.
- Η εταιρεία θα αναπτύξει δική της πλατφόρμα υψηλών επιδόσεων (APP*) για τα μελλοντικά 100% ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητά της. Στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2030.
- Η Alpine ανακοίνωσε για το 2030 μια γκάμα επτά μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων ενός νέου roadster και του νέου A310, αμφότερα με την ίδια πλατφόρμα.
- Πρωτοπόρος καινοτομίας και μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Alpine θα συνεχίσει να ενισχύει τη φήμη της στους αγώνες, όπως π.χ. στην αντοχή, με το δικό της Υπεραυτοκίνητο από το 2024. Στη F1, η Alpine θα προσελκύσει επιπλέον επενδυτές προς ανάπτυξη της ομάδας της, από κοινού με τις Otro Capital, RedBird Capital Partners και Maximum Effort Investments, επενδύοντας στην Alpine Racing Ltd (Ηνωμένο Βασίλειο).
Το σχέδιο “Renaulution”, που ξεκίνησε από τον Luca de Meo, CEO του Renault Group, έδωσε στην εμβληματική γαλλική μάρκα σπορ αυτοκινήτων τεράστια προοπτική. Η στρατηγική του αναλύεται από τον Luca de Meo και τον Laurent Rossi, CEO της Alpine και την ομάδα διαχείρισης, κατά την επίσκεψη τύπου και επενδυτών, στις εγκαταστάσεις της Alpine F1 Team, στο Enstone (Ηνωμένο Βασίλειο).
Η Alpine επανακυκλοφόρησε το 2017 με το A110 και μετά την αναδιοργάνωση του 2021 ως Επιχειρηματική Μονάδα, ετοιμάζεται για νέα φάση ανάπτυξης. Το λανσάρισμα των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της από το 2024 θα της επιτρέψει να αυξήσει τα έσοδά της και να ισοσκελίσει από το 2026. Το 2027 θα ξεκινήσει η παγκόσμια φάση επέκτασης, που θα υποστηρίζεται από μια γκάμα για νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, που θα συμβάλουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και της αξίας της Alpine.
Η Alpine επιδιώκει φιλόδοξους στόχους:
- 2022 με 2030 σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης 40% (έσοδα).
- Ισοσκελισμένο λειτουργικό περιθώριο και έσοδα 2 δισ. ευρώ το 2026.
- Λειτουργικό περιθώριο ανώτερο του 10% και σταθερή αύξηση εσόδων άνω των 8 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου 1 δισ. ευρώ εάν η μάρκα κυκλοφορήσει στην Κίνα) το 2030.
- Γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2026 και απανθρακοποίηση παραγωγής το 2030.
Από το Renaulution στο Revolution
«Η Alpine απευθύνεται στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της τεχνολογίας αιχμής. Προ διετίας, η Alpine βρισκόταν σε αδιέξοδο, χωρίς σαφείς προοπτικές. Έκτοτε, την μετατρέψαμε σε ολοκληρωμένη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, με εξαιρετικά πάγια: κορυφαίο κέντρο μηχανικής, μοναδική κατασκευαστική τεχνογνωσία, διευρυνόμενο δίκτυο διανομής. Επιπλέον, η είσοδος της Alpine στην F1 θα οδηγήσει σε νέες κατακτήσεις, παρέχοντας στη μάρκα το κύρος και την αναγνώριση του μηχανοκίνητου αθλητισμού», εξηγεί ο Luca de Meo, CEO του Renault Group.
Το 2022 τα έσοδα της Alpine σημείωσαν ρεκόρ, αυξημένα κατά 33% έναντι του 2021. Σχεδόν επτά χρόνια μετά το λανσάρισμα της, η A110 είναι το σπορ αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γαλλία και συγκαταλέγεται στα κορυφαία πέντε σπορ ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Το 2022, οι τρεις περιορισμένες εκδόσεις (A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 και A110 R Fernando Alonso) εξαντλήθηκαν σε μόλις 30 λεπτά. Το βιβλίο παραγγελιών καλύπτει επτά μήνες και οι πωλήσεις προβλέπεται να ξεπεράσουν τις 4.200 μονάδες το 2023.
Τα σημεία πώλησης διπλασιάστηκαν στα 140 εντός διετίας και έχουν δημιουργηθεί συνεργασίες με την RedBird και την AutoNation στις ΗΠΑ, που επιβεβαιώνουν την αποδοχή σε μια χώρα όπου η μάρκα φιλοδοξεί να επεκταθεί. Επιπλέον, η μάρκα εντάχθηκε για πρώτη φορά στις κορυφαίες 150 πολυτιμότερες μάρκες στη Γαλλία και πλέον η αξία της ανέρχεται στα 550 εκατ. ευρώ.
Λανσάρισμα 7 νέων μοντέλων έως το 2030 προς υποστήριξη ανάπτυξης της Alpine
Γεννημένη για αγώνες, η Alpine έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης σε αμιγώς ηλεκτρική. Προς τούτο, θα αξιοποιήσει την ευρεία τεχνογνωσία των τεχνικών και των μηχανικών της, οι οποίοι είναι κορυφαίοι στους διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου.
Πρώτον, η Alpine θα βασιστεί στο “Dream Garage” των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, ως εξής:
- Το 2024 αναμένεται το μελλοντικό ηλεκτρικό, σπορ αυτοκίνητο πόλης A290 (κατηγορίας Β της πλατφόρμας Renault 5 και Renault 4 CMFB-EV), που παρουσιάστηκε τον Μάιο.
- Το 2025, το Crossover GT κατηγορίας C, που θα κατασκευαστεί στη Γαλλία, στο εργοστάσιο Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé.
- Μέχρι τα τέλη του 2026, η νέα A110, ναυαρχίδα παράδοσης και τεχνογνωσίας της Alpine, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Το πρότυπο A110 E-ternité χρησίμευσε ως δοκιμαστικό μοντέλο, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες της Alpine και την οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξη δικής της πλατφόρμας για αξιόπιστα σπορ αυτοκίνητα. Η APP θα εκμεταλλευθεί τους εσωτερικούς πόρους της εταιρείας, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας.
Η APP διαθέτει δυνατότητα προσαρμογής ως προς το μήκος και το πλάτος, αναλόγως απαιτήσεων, προς υποστήριξη της μελλοντικής ηλεκτρικής A110. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε νέα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του πρωτοποριακού roadster που βασίζεται στην A110 και του νέου σπορ κουπέ 4θέσιου A310.
Τέλος, η Alpine θα λανσάρει και δύο νέα αυτοκίνητα κατηγορίας D/E.
Εκτός της πλατφόρμας APP, η Alpine αναπτύσσει ίδιες τεχνολογίες για τα αποκλειστικά σπορ μοντέλα της, όπως κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου ή ADM (Alpine Dynamic Module), προς ενίσχυση της ευελιξίας και της απόδοσης της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής της.
Η Alpine απασχολεί σχεδόν 2.000 εργαζόμενους, διαθέτει 140 σημεία πώλησης και πέντε εγκαταστάσεις σχεδιασμού και κατασκευών.
* APP: Alpine Performance Platform