Τύποι καυσίμων νέων βαν: πιο δημοφιλές το ντίζελ

Το ντίζελ παρέμεινε το πιο δημοφιλές καύσιμο για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 92,4% της αγοράς βαν.

Παρόλο που η πανδημία του κορωνοϊού μείωσε τη συνολική απόδοση της αγοράς της ΕΕ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών βαν αυξήθηκαν πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αποτελούσαν το 2,0% των συνολικών πωλήσεων LCV σε όλη την περιοχή (από 1,3% το 2019), ενώ τα υβριδικά βαν αντιπροσώπευαν το 0,9% της αγοράς της ΕΕ το 2020 (σε σύγκριση με 0,3% το προηγούμενο έτος).

Βαν ντίζελ και βενζίνης

Πέρυσι, ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων βαν που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ [1] μειώθηκε κατά 17,2% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ και οι 27 αγορές σημείωσαν πτώση. Παρά την πτώση του όγκου, το μερίδιο αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που λειτουργούν με ντίζελ αυξήθηκε από 91,7% το 2019 σε 92,4% το 2020.

Η συνολική μείωση των ταξινομήσεων βαν ως αποτέλεσμα του COVID-19 έπληξε περισσότερο τα βενζινοκίνητα οχήματα. Πράγματι, μόνο 49.056 βενζινοκίνητα LCV ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ πέρυσι, περίπου το ήμισυ του αριθμού που πωλήθηκε το 2019. Εκτός από τη Λετονία, όλες οι αγορές της περιοχής σημείωσαν πτώση στις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων βαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ μειώθηκε από 5,1% το 2019 σε 3,4% πέρυσι.

Οχήματα εναλλακτικών κινητήρων (APV)

Συνολικά το 2020, η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά βαν αυξήθηκε κατά 26,2% φθάνοντας τις 28.597 μονάδες που πωλήθηκαν, ή 2,0% των συνολικών ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ. Η Γαλλία (9.209 μονάδες) και η Γερμανία (8.830 μονάδες) ήταν οι κορυφαίες αγορές κατ ‘όγκο, αντιπροσωπεύοντας από κοινού περισσότερο από το 60% όλων των ηλεκτρικών βαν που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πέρυσι. Στην Ελλάδα το 2020 ταξινομήθηκαν 14 ηλεκτρικά βαν έναντι 11 το 2019.

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 175,0% σε 12.698 μονάδες το 2020. Αυτή η τριψήφια αύξηση (σε σύγκριση με τα 4.617 υβριδικά LCV που πωλήθηκαν το 2019) είναι εν μέρει αποτέλεσμα της χαμηλής βάσης σύγκρισης. Πράγματι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αποτελούσαν λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην περιοχή πέρυσι. Στη χώρα μας είχαμε 24 ταξινομήσεις υβριδικών βαν το 2020 έναντι 2 το 2019.

Η ζήτηση για βαν με εναλλακτικά καύσιμα [2] μειώθηκε κατά 29,5% σε 19.346 μονάδες κατά τη διάρκεια του 2020, καθώς οι δύο μεγάλες αγορές αυτών των οχημάτων σημείωσαν απότομη πτώση: Ιταλία (-28,7%) και Ισπανία (-53,2%). Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς σε ολόκληρη την ΕΕ των βαν που τροφοδοτούνται από φυσικό αέριο και υγραέριο μειώθηκε από 1,6% το 2019 σε 1,3% το 2020. Οι ταξινομήσεις βαν με εναλλακτικούς κινητήρες (πλην ηλεκτρικών υβριδικών) ήταν 183 το 2020 στην Ελλάδα, έναντι 178 το 2019.


1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και τη Λιθουανία

2 Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου (LPG), βιοκαυσίμων και αιθανόλης

Προηγούμενο άρθροH ηλεκτρική BMW iX3 στην ελληνική αγορά
Επόμενο άρθροCarNext.com Auctions, επέκταση δραστηριοτήτων στο B2B