Τον Σεπτέμβριο του 2020, για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή ιστορία, οι ταξινομήσεις EV (ηλεκτροκίνητα οχήματα) ξεπέρασαν αυτές των ντίζελ (κατά 0,2%).

Συγκεκριμένα, όπως καταδεικνύει η ανάλυση της Jato Dynamics:

  • Ο όγκος των BEV, PHEV και HEV αποτελούσε ένα στα τέσσερα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο
  • Ο Όμιλος Volkswagen ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος του μήνα, εν μέρει λόγω των νέων του EV
  • Το Volkswagen ID.3 είχε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα

Το 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Παρόλο που οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 29% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους – σε 8,54 εκατομμύρια μονάδες – υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Ευρώπη είναι έτοιμη για μια ηλεκτρική επανάσταση. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO για το Σεπτέμβριο του 2020, αυτή η επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει.

EV versus ντίζελ

Τα δεδομένα της JATO Dynamics για 27 αγορές στην Ευρώπη δείχνουν ότι ο συνολικός αριθμός ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο (περιλαμβάνει καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, πλήρως υβριδικά και ήπια υβριδικά) ήταν υψηλότερος από τον αριθμό των ταξινομήσεων για αυτοκίνητα ντίζελ. Για πρώτη φορά τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα ξεπέρασαν έναν από τους δύο τύπους κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE). Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή – αφού μόλις πριν από πέντε χρόνια, τα αυτοκίνητα που λειτουργούσαν με ντίζελ ήταν ο κυρίαρχος παίκτης στην Ευρώπη.

EV versus ντίζελ και βενζίνης

Η ανάπτυξη των EV γράφει ιστορία

Ενώ συνολικά η αγορά σημείωσε μια μικρή αύξηση, μόλις 1,2% τον Σεπτέμβριο, με σχεδόν 1,3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, το μίγμα των τύπων καυσίμου σηματοδοτεί μεγάλες διαφορές στους ρυθμούς ανάπτυξης. Η ζήτηση για αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ παρουσιάζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019 ενώ ο όγκος των EV αυξήθηκε κατά 139% σε 327.800 μονάδες – ρεκόρ τόσο ως προς τον όγκο όσο και ως προς το μερίδιο αγοράς. Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα EV κατέριψαν το μηνιαίο όριο των 300.000 μονάδων και η δεύτερη φορά που υπερβαίνουν το 20% των ταξινομήσεων.

Η πτώση των αυτοκινήτων ντίζελ

Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς ντίζελ κατέγραψε χαμηλό ρεκόρ, μόλις 24,8% τον Σεπτέμβριο. Ακριβώς πριν από μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αποτελούσαν το 50% των ταξινομήσεων, ενώ το μερίδιο αγοράς των EV ήταν κάτω του 1%.

Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics σχολίασε: “Επιτέλους πραγματοποιείται η μετάβαση από τα ICE (κινητήρες εσωτερικής καύσης) στα EV. Αν και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις κυβερνητικές πολιτικές και τα κίνητρα, οι καταναλωτές είναι επίσης έτοιμοι να υιοθετήσουν αυτές τις νέες τεχνολογίες”.

Αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο ευνοεί ορισμένους κατασκευαστές περισσότερο από άλλους. Για παράδειγμα, το Volkswagen Group κατάφερε να ξεπεράσει το σκάνδαλο diesel-gate του 2015, για να αναδειχθεί πρωταγωνιστής της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ταξινόμησε 40.300 ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη και έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής EV πίσω από την Toyota – και τη συνεχιζόμενη κυριαρχία της στην κατηγορία υβριδικών. “Όπως και με τα SUV, το Volkswagen Group εισήλθε αργά στα EV, αλλά τα ανταγωνιστικά του προϊόντα ανακτούν έδαφος γρήγορα και τώρα γίνεται ηγέτης”, δήλωσε ο Munoz.

Η αγορά υβριδικών οχημάτων

Τον περασμένο μήνα, τα υβριδικά και τα ήπια υβριδικά αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών ταξινομήσεων EV, ενώ ο όγκος τους αυξήθηκε κατά 124%. Η ToyotaLexus κυριάρχησαν, ως συνήθως, με μερίδιο αγοράς 32% – αλλά της περαιτέρω ανάπτυξης ηγήθηκαν οι Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα ισχυρά αποτελέσματα πολλών μοντέλων Toyota, ο όγκος ενισχύθηκε επίσης από το δημοφιλές Ford Puma (το 69% του όγκου του αντιστοιχούσε στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις), το Fiat 500 και το Fiat Panda (των οποίων η υβριδική έκδοση αντιπροσώπευε το 59% και 41% αντίστοιχα).

H Volkswagen ανεβαίνει με ταχύ ρυθμό στα ηλεκτρικά

Πρώτη στη ζήτηση για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Tesla, αν και ο όγκος της μειώθηκε κατά 5%, ενώ οι ανταγωνιστές της, όπως η Volkswagen και η Renault, σημείωσαν αύξηση 352% και 211% αντίστοιχα. Στις αμέσως επόμενες θέσεις Hyundai (+195%) και Kia (+520%). Στα plug-in υβριδικά κυριαρχεί η Mercedes Benz ακολουθούμενη από τη Volvo και την Audi.

Το παρακάτω γράφημα της Car Industry Analysis εμφανίζει το κυρίαρχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας (BEV) ανά χώρα.

 

Προηγούμενο άρθροΝέα προγράμματα ελίν electricon – ελίν aerion
Επόμενο άρθροCitroën κατά Polestar στη Γαλλία