Ο CEO του Groupe PSA Carlos Tavares, δήλωσε κατά τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, ότι είναι πεπεισμένος πως η συγχώνευση των PSA – FCA βρίσκεται σε καλό δρόμο και θα προχωρήσει προσφέροντας συνέργειες τουλάχιστον 3,7 δισ. ευρώ.
Η συμφωνία για δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο κατέστη ακόμα πιο ζωτικής σημασίας λόγω του αντίκτυπου της κρίσης του κορωνοϊού και της ανάγκης επιτάχυνσης της εξοικονόμησης κόστους, δήλωσε ο Carlos Tavares στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων, που πραγματοποιήθηκε χωρίς τη φυσική τους παρουσία στις 25 Ιουνίου, υπό την προεδρία του Louis Gallois.
Οι μέτοχοι ενέκριναν τις οικονομικές καταστάσεις και όλα τα ψηφίσματα σχετικά με την προτεινόμενη συγχώνευση με το FCA Group, σχετικά με την έγκριση συμφωνιών συνδεδεμένων μερών που συνήφθησαν μεταξύ των τριών κυρίων μετόχων.
Ο κ. Tavares δήλωσε πως η συγχώνευση με την FCA είναι η καλύτερη λύση αντιμετώπισης της κρίσης και των αβεβαιοτήτων της. Ακόμα, υποβάθμισε τον νέο αντιμονοπωλιακό έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη συγχώνευση, προσθέτοντας το χρονοδιάγραμμα τηρείται αυστηρά.
Στις 17 Ιουνίου, οι αντιμονοπωλιακές αρχές της ΕΕ ανακοίνωσαν την έναρξη τετράμηνης έρευνας για τη συμφωνία, αναφέροντας πως μπορεί να βλάψει τον ανταγωνισμό στα μικρά βαν σε 14 χώρες της ΕΕ (Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία) και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Επιτροπή έχει περιθώριο έως τις 22 Οκτωβρίου 2020, για να λάβει απόφαση, ωστόσο η έναρξη διεξοδικής έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε συγκεκριμένα: “Τα επαγγελματικά βαν είναι σημαντικά για ιδιώτες, ΜΜΕ και μεγάλες εταιρείες όταν πρόκειται για την παράδοση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών σε πελάτες. Είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά και ολοένα και πιο σημαντική σε μια ψηφιακή οικονομία όπου οι ιδιώτες καταναλωτές βασίζονται περισσότερο από ποτέ στις υπηρεσίες παράδοσης. Η Fiat Chrysler και η Peugeot SA, με το μεγάλο χαρτοφυλάκιο μαρκών και μοντέλων, έχουν ισχυρή θέση στα επαγγελματικά βαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Θα αξιολογήσουμε προσεκτικά αν η προτεινόμενη συναλλαγή θα επηρεάσει αρνητικά τον ανταγωνισμό σε αυτές τις αγορές και θα διασφαλίσει ότι ένα υγιές ανταγωνιστικό τοπίο παραμένει για όλα τα άτομα και τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε επαγγελματικά βαν για τις δραστηριότητές τους”.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αρνήθηκαν να κάνουν παραχωρήσεις για να μετριάσουν τις ανησυχίες της ΕΕ κατά την προκαταρκτική αναθεώρηση της συμφωνίας, η οποία έχει ήδη λάβει το πράσινο φως στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Ρωσία.
Πάντως PSA και FCA έχουν ήδη αναθεωρήσει μια πτυχή της συγχώνευσης. Στις 13 Μαίου οι δύο εταιρείες δήλωσαν πως αποφάσισαν να μη διανείμουν μέρισμα για τη χρήση 2019, λόγω του αντίκτυπου της τρέχουσας κρίση COVID19. Παράλληλα, επιβεβαίωσαν ότι οι προετοιμασίες για τη συγχώνευση των επιχειρήσεων τους κατά 50/50 προχωρούν καλά, συμπεριλαμβανομένης της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας και άλλων κανονιστικών ρυθμίσεων. Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης αναμένεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, πριν από το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021.