Αν είστε fleet manager, υπάρχουν κάποιες φωτεινές ενδείξεις στο νέφος που μας καλύπτει. Όπως υποδηλώνει παγκόσμια έρευνα του Global Fleet και Fleet Europe (στην οποία, ωστόσο δεν απάντησαν Έλληνες) για την επίδραση του COVID-19, οι εταιρικοί αγοραστές στόλου και κινητικότητας είναι αισθητά πιο αισιόδοξοι από τους προμηθευτές.
Αυτή η αυξημένη αισιοδοξία των αγοραστών αποτελεί ενθαρρυντικό μήνυμα για τη μελλοντική ανάκαμψη του κλάδου. Και σε αυτήν την δύσκολη και περίπλοκη αγορά, αυτό δίνει στον αγοραστή στόλου και κινητικότητας ένα χρήσιμο πλεονέκτημα.
Κατεβάστε εδώ τα αποτελέσματα της έρευνας
Ευρύ δείγμα
Ένα ευρύ δείγμα – 600 μέλη της παγκόσμιας κοινότητας στόλου και κινητικότητας, από 38 χώρες, επαγγελματιών που προέρχονται, τόσο από τον κλάδο των προμηθευτών (59%), όσο και των αγοραστών (41%) έλαβε μέρος στην έρευνα αυτή για τον COVID-19.
Ενώ ο οικονομικός αντίκτυπος του κορωνοϊού και των επακόλουθων κλεισιμάτων έγιναν αισθητά από όλους, ο βαθμός επίδρασής του ποικίλλει σημαντικά.
- Μόνο ένας στους τρεις (33%) αγοραστές που ερωτήθηκαν δήλωσε πως η κρίση είχε «μείζονα» αντίκτυπο στην επιχείρησή τους. Πάνω από τους μισούς (52%) προμηθευτές δήλωσαν το ίδιο.
- Συγκεκριμένα, τρεις στους τέσσερις (75%) προμηθευτές δήλωσαν πως η κρίση είχε αρνητικές επιπτώσεις στα έσοδα, ενώ το ίδιο ισχύει για περίπου τους μισούς (57%) αγοραστές.
Αποκλίνουσες απόψεις
Αυτές οι αποκλίνουσες απόψεις δίνουν πλεονέκτημα στους αγοραστές. Με τους προμηθευτές να έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση, ίσως να είναι πιο πρόθυμοι να συνάψουν συμφέρουσες συμφωνίες, να προσφέρουν κίνητρα και να κάνουν παραχωρήσεις.
Μερικά άλλα θετικά σημεία της έρευνας:
- Η συντριπτική πλειοψηφία (> 80%), τόσο των προμηθευτών, όσο και των αγοραστών, έχουν ήδη επιστρέψει σε πλήρη απασχόληση και > 90% πιστεύουν πως η εταιρεία τους θα επιβιώσει.
- Σχεδόν το 80% των προμηθευτών και των αγοραστών πιστεύουν πως η απαγόρευση μετακινήσεων θα αρθεί το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου.
- Οι μισοί από τους αγοραστές (50%) πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις θα επανέλθουν σε φυσιολογική λειτουργία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Μόλις λίγο περισσότερο από το 10% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι αυτό θα συμβεί μετά το 2ο τρίμηνο του 2021.
- Το 42% των αγοραστών πιστεύει πως το TCO του στόλου τους θα μειωθεί φέτος, το 56% πιστεύει πως οι υπολειμματικές τιμές θα μειωθούν. Μόνο το 23% και το 11% αντίστοιχα πιστεύουν πως θα αυξηθούν.
Ένα σημαντικό συμπέρασμα, τόσο για τους προμηθευτές, όσο και για τους αγοραστές: κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι περισσότεροι αγοραστές θέλουν οι προμηθευτές τους να τους προσφέρουν περισσότερες συμβουλές (64%), καινοτομίες (52%) και καλύτερη επικοινωνία (50%). Λιγότεροι από τους μισούς (44%) αναμένουν εκπτώσεις.
Κάντε κλικ στον σύνδεσμο, για να μάθετε:
- Έχει αλλάξει η αντίληψη για την ασφάλεια στην εργασία;
- Ποιος είναι ο βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος αντίκτυπος στη στρατηγική των αγοραστών στόλου;
- Αναμένονται αλλαγές των προμηθευτών;
- Πώς θα επηρεάσει η κρίση τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς;