3 εκατομμύρια BMW παρήχθησαν στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Λειψία. 16 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου, η 3.000.000ή BMW “made in Saxony” πέρασε από τη γραμμή παραγωγής.

Το ‘επετειακό’ όχημα είναι μία BMW Σειρά 2 Cabrio. Παραταγμένα το ένα πίσω από το άλλο, τα 3.000.000 οχήματα που έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Λειψίας, θα σχημάτιζαν μία ευθεία 13.000 χιλιομέτρων – σχεδόν η απόσταση από τη Λειψία μέχρι τη βορειότερη πόλη της Αυστραλίας, Darwin.

«Το γεγονός ότι, μέσα σε 16 χρόνια, έχουμε κατασκευάσει 3.000.000 αυτοκίνητα οφείλεται στη σκληρή δουλειά, την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό των εργαζομένων μας. Η ομάδα εδώ, στη Λειψία, είναι φανταστική», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου, Hans-Peter Kemser, εξαίροντας το έργο όλου του προσωπικού. Δηλώνει ιδιαίτερα περήφανος για τη ηλεκτροκίνηση στη Λειψία. «Ανάμεσα στα 3.000.000 αυτοκίνητα περιλαμβάνονται πάνω από 200.000 BMW i3, ενώ η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται συνεχώς. Την επόμενη φορά που θα γιορτάσουμε μία επέτειο, θα είναι με ένα νέο μέλος της οικογένειας, το MINI Countryman από τη Λειψία, το οποίο θα διατίθεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ηλεκτρικό σύστημα κίνησης».

Ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων, Jens Köhler, τόνισε επίσης τη συμβολή και τα επιτεύγματα των εργαζομένων: «Τα 3.000.000 οχήματα που έχουν κατασκευαστεί εδώ αποδεικνύουν περίτρανα το γεγονός ότι το εργοστάσιο της Λειψίας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής BMW. Η BMW έχει δείξει την εμπιστοσύνη της στο εργοστάσιο και τους εργαζομένους μας, οι οποίοι αποδίδουν τα μέγιστα σε καθημερινή βάση».

Το τελευταίο αυτοκίνητο σταθμός παραδόθηκε στο νέο του ιδιοκτήτη – έναν πελάτη στη Βαυαρία, την πατρίδα της BMW – όπως άρμοζε στην περίσταση, παρουσία του Δημάρχου της Λειψίας, Burkhard Jung, του διευθυντή του εργοστασίου της Λειψίας του BMW Group και του προέδρου του συμβουλίου εργαζομένων του εργοστασίου.

Η πρώτη BMW που κατασκευάστηκε στη Λειψία έφυγε από τη γραμμή παραγωγής το Μάρτιο του 2005 και ήταν μία BMW 320i. Έξι χρόνια αργότερα, κατασκευάστηκε το 1.000.000ό αυτοκίνητο, το Δεκέμβριο του 2011, μία Alpine White BMW 116d που δόθηκε στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Joblinge. Το 2.000.000ό αυτοκίνητο ήρθε ακόμα πιο γρήγορα, τον Οκτώβριο του 2016 και επρόκειτο για ένα BMW i3 σε Protonic Blue, με αποδέκτη έναν πελάτη στις ΗΠΑ.

Ο Milan Nedeljković, μέλος ΔΣ της BMW AG, υπεύθυνος για την παραγωγή, δήλωσε επίσης ενθουσιασμένος με το νέο ορόσημο: «Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το εργοστάσιο της Λειψίας είναι ιδιαίτερης σημασίας στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group. Όταν ξεκινήσει η κατασκευή του διαδόχου του σημερινού MINI Countryman, το εργοστάσιο της Λειψίας θα είναι η πρώτη εγκατάσταση της BMW, όπου θα κατασκευάζονται μοντέλα BMW και MINI». Ο κ. Nedeljković ήταν Επικεφαλής Συναρμολόγησης και Διευθυντής Εργοστασίου της Λειψίας το διάστημα μεταξύ 2010 και 2015.

Παράλληλα με το BMW i3, στο εργοστάσιο της Λειψίας κατασκευάζονται επίσης η BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 και η πανίσχυρη BMW M2 Competition (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 10,0 – 9,9 l/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 228 – 225 g/km). Η απόδοση παραγωγής ξεπερνά τα 1.000 οχήματα την ημέρα και πέρσι έφτασε τις 200.000 μονάδες.

Μετά από τα 3.000.000 οχήματα, το εργοστάσιο και η ομάδα δεν πρόκειται να επαναπαυθούν στις δάφνες τους. Το αντίθετο, προετοιμάζονται πυρετωδώς για το προσεχές MINI. Ο διάδοχος του σημερινού MINI Countryman, θα αρχίσει να κατασκευάζεται εκεί το 2023.

Το εργοστάσιο της Λειψίας ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2005 και από τότε η δυναμικότητα παραγωγής έχει αυξηθεί σταδιακά. Η εγκατάσταση μπορεί να παραδίδει σήμερα 350.000 οχήματα το χρόνο, συγκριτικά με τα 54.000 περίπου τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του. Τώρα, έχει βλέψεις για το επόμενο εκατομμύριο και κάνει τα επόμενα βήματα για την αύξηση της βιωσιμότητας και για να γίνει ένα ‘πράσινο εργοστάσιο’. Ο Milan Nedeljković δήλωσε: «Στο μέλλον, το BMW Group θα ενισχύει το ρόλο του εργοστασίου της Λειψίας, ως ενός σημαντικού και αξιόπιστου παράγοντα στην οικονομία της περιοχής Λειψίας/Χάλε».

Στο εργοστάσιο αυτό, η λελογισμένη και αποδοτική χρήση πόρων ήταν ανέκαθεν κορυφαία προτεραιότητα, με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπου αυτό ήταν εφικτό. Από το 2013, η παραγωγή του BMW i3 τροφοδοτείται με πράσινη ενέργεια από τις τέσσερις ανεμογεννήτριες που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου. Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του BMW Group κατασκευάζεται με τοπικά παραγόμενη πράσινη ενέργεια από την πρώτη μέρα. Τώρα, το εργοστάσιο στοχεύει ακόμα ψηλότερα: «Μέχρι το 2030 σκοπεύουμε να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή κατά 80% συγκριτικά με το 2006. Όραμά μας είναι το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα από τις δραστηριότητες παραγωγής μας, αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα με υδρογόνο», δήλωσε ο κ. Kemser, προσβλέποντας στο μέλλον των παραγωγικών εγκαταστάσεων του BMW Group στη Λειψία.

Προηγούμενο άρθροΝέο ελαστικό Michelin KLEBER TOPKER IF
Επόμενο άρθροΗλεκτρισμός χωρίς CO2 για την Mercedes-Benz