15 μάρκες αυτοκινήτων εκπροσωπούνται στις 100 των Best Global Brands 2021, που ανέδειξε η Interbrand, οι δύο από αυτές στις 10 κορυφαίες. 

Σε φόντο βαθιάς παγκόσμιας οικονομικής, κοινωνικής και τεχνολογικής αλλαγής, η έκθεση Best Global Brands για το 2021 κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μαρκών που υπήρξε ποτέ. Η συνδυασμένη αξία των 100 κορυφαίων αυξήθηκε από 2.326.491 εκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 2.667.524 εκατομμύρια δολάρια το 2021, συνολική αύξηση 15%.

Οι τεχνολογικές μάρκες ηγούνται της κατάταξης

Ταχύτερα αναπτυσσόμενος, πολυτιμότερος και κορυφαίος κλάδος παραμένει η τεχνολογία. Οι ψηφιακές τάσεις που υποστήριξαν την ισχυρή ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα δεν εμφανίζουν σημάδια υποχώρησης και οι διαφορετικοί επαγγελματικοί και προσωπικοί τρόποι με τους οποίους οι καταναλωτές στηρίζονται στην τεχνολογία που βασίζεται στο cloud, την τεχνητή νοημοσύνη, το streaming και τις συνδρομητικές υπηρεσίες ενισχύουν αυτόν τον τομέα. Η εκπροσώπηση της τεχνολογίας στην κατάταξη αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό. Οι τρεις πρώτες μάρκες, Apple 1η (408.251 εκατ. δολ), Amazon 2η (249.249) και Microsoft 3η (210.191) αποτελούν το 62,3% της συνολικής αξίας των δέκα κορυφαίων μαρκών.

Στις 10 πρώτες Toyota και Mercedes Benz

Στις υπόλοιπες 10 περιλαμβάνονται οι: Google 4η (196.811), Samsung 5η (74.635), Coca-Cola 6η (57.488), Toyota 7η (54.107), Mercedes-Benz 8η (50.866), McDonald’s 9η (45.865) και Disney 10η (44.183).

Οι κορυφαίοι του 2021 μοιράστηκαν ισχυρές επιδόσεις σε τρεις παράγοντες ισχύος της μάρκας: Συμμετοχή, Ευελιξία και Κατεύθυνση. Τους τεχνολογικούς γίγαντες που ηγούνται της πρώτης δεκάδας Apple (+26%), Microsoft (+27%) και Amazon (+24%) και συνεχίζουν να ανέρχονται, συνοδεύουν οι Salesforce (+37%) και  Adobe (+36%) που ανεβαίνουν γρήγορα.

Η Toyota, αναγνωρισμένος παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων, έχει κάνει σπουδαία βήματα στην ανάπτυξη αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών και αύξησε την αξία της μάρκας της κατά 5% το 2021. Η θέση της στην κατάταξη παρέμεινε αμετάβλητη. Στο παρακάτω διάγραμμα, εμφανίζεται η εξέλιξη της αξίας της μάρκας από το 2000 μέχρι σήμερα.

Η βιομηχανία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, Mercedes-Benz, κομμάτι ενός ομίλου που θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα της μηχανικής και της κινητικότητας, παρέμεινε αταλάντευτη στην 8η θέση της λίστας, επιτυγχάνοντας αύξηση 3% στην ανάπτυξη της μάρκας το 2021. Η πορεία της αξίας της μάρκας της από το 2000 μέχρι σήμερα εμφανίζεται στο παρακάτω διάγραμμα.

Η Tesla εκτινάχθηκε στην 14η θέση από την 40η

Αλλά ο πραγματικός πρωταθλητής είναι η Tesla, καταγράφοντας σχεδόν τριπλασιασμό της αξίας της μάρκας της (+184%), με αποτέλεσμα την εντυπωσιακή άνοδο 26 βαθμών το 2021 στην 14η θέση. Η Tesla κατάφερε να μπει στη λίστα το 2016, όπου παρέμεινε και το 2017, για να βγει την επόμενη χρονιά και να επανέλθει το 2020 στην 40η θέση.

Η ραγδαία άνοδος της Tesla την εδραίωσε ως κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως. Ο βασικός της σκοπός, «να επιταχύνει τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια», έχει ξεκάθαρη απήχηση σε μια αναπτυσσόμενη, πιστή βάση καταναλωτών και καταδεικνύει πώς οι επιτυχημένες μάρκες προσελκύουν τους καταναλωτές με ένα σαφές, συνεκτικό όραμα. Ακόμη και με τις αναφορές ζητημάτων αξιοπιστίας, που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, οι πελάτες της Tesla σημειώνουν υψηλή ικανοποίηση.

Οι εξαιρετικές επιδόσεις του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, αντανακλώνται από τις 15 μάρκες που εκπροσωπούνται στις 100 καλύτερες παγκόσμιες μάρκες που ανέδειξε η Interbrand για το 2021.

 

Προηγούμενο άρθροΤύποι καυσίμων: 2η σε δημοτικότητα επιλογή τα υβριδικά
Επόμενο άρθροΔίκτυο ταχυφορτιστών incharge από την nrg