Το σχέδιο μείωσης του σταθερού κόστους του Groupe Renault κατά περισσότερο από 2 δισ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας του Ομίλου και στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής του στο πλαίσιο της Συμμαχίας.

  • Το σχέδιο βασίζεται στην αποτελεσματικότητα των λειτουργιών στο Groupe Renault: απλοποίηση των διαδικασιών, μείωση της ποικιλομορφίας των εξαρτημάτων μέσα στα οχήματα και προσαρμογή της βιομηχανικής ικανότητας.
  • Οι προγραμματισμένες αλλαγές θα εφαρμοστούν σε συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές αρχές στο πλαίσιο ενός διαρκούς διαλόγου.

Το Groupe Renault παρουσίασε σήμερα (29 Μαΐου) το σχέδιο μετασχηματισμού του, το οποίο στοχεύει στην επίτευξη εξοικονόμησης άνω των 2 δισ. ευρώ για τρία χρόνια ώστε να θέσει τα θεμέλια για μια νέα ανταγωνιστικότητα.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Όμιλος, η μεγάλη κρίση που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία και ο επείγων χαρακτήρας της οικολογικής μετάβασης είναι επιτακτική ανάγκη που οδηγεί την εταιρεία στην επιτάχυνση του μετασχηματισμού της.

Το σχέδιο θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της εταιρείας εστιάζοντας στη δημιουργία ρευστότητας, διατηρώντας παράλληλα τον πελάτη στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του. Βασίζεται σε μια πιο αποτελεσματική προσέγγιση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων και σε αυστηρή διαχείριση των πόρων.

Πέρα από αυτό, το σχέδιο στοχεύει να θέσει τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Groupe Renault. Στη Γαλλία, ο Όμιλος θα οργανωθεί γύρω από στρατηγικούς επιχειρηματικούς τομείς με υποσχόμενο μέλλον: ηλεκτρικά οχήματα, LCV, κυκλική οικονομία και καινοτομία υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Αυτά τα μεγάλα περιφερειακά κέντρα αριστείας με έδρα τη Γαλλία θα βρίσκονται στο επίκεντρο της ανάκαμψης του Ομίλου. Στο Flins και το Guyancourt, ο Όμιλος θα αναδιοργανώσει τις δραστηριότητές του.

Καθώς το Groupe Renault σκοπεύει να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες προσαρμογές στο ανθρώπινο δυναμικό του για να επιτρέψει την επιστροφή στην κερδοφόρα και βιώσιμη ανάπτυξη, δεσμεύεται να διασφαλίσει ότι αυτές πραγματοποιούνται μέσω υποδειγματικού διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους και τοπικές αρχές.

Αυτό το έργο προσαρμογής του ανθρώπινου δυναμικού θα βασίζεται σε μέτρα επανεκπαίδευσης, εσωτερική κινητικότητα και εθελοντικές αποχωρήσεις. Θα επεκταθεί σε τρία χρόνια και θα αφορά περίπου 4.600 θέσεις στη Γαλλία, στις οποίες θα προστεθεί η μείωση περισσότερων από 10.000 άλλων θέσεων στον υπόλοιπο κόσμο.

Τι δήλωνει η διοίκηση του Groupe Renault για το σχέδιο μείωσης κόστους

“Έχω εμπιστοσύνη στο ενεργητικό μας, στις αξίες μας και στη διοίκηση της εταιρείας για να πετύχουμε με τον προβλεπόμενο μετασχηματισμό και να επιστρέψουμε στην πλήρη αξία του τον Όμίλου μας εφαρμόζοντας αυτό το σχέδιο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι θεμελιώδεις για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας και η ανάπτυξή της μακροπρόθεσμα. Συλλογικά και με την υποστήριξη των συνεργατών της Συμμαχίας μας θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας και να κάνουμε το Groupe Renault σημαντικό παίκτη στην αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα χρόνια. Γνωρίζουμε πλήρως την ευθύνη μας και ο προγραμματισμένος μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί μόνο με σεβασμό όλων των ενδιαφερομένων μερών του Ομίλου μας και μέσω υποδειγματικού κοινωνικού διαλόγου”, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Renault.

“Σε πλαίσιο αβεβαιότητας και πολυπλοκότητας, αυτό το έργο είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση μιας σταθερής και βιώσιμης απόδοσης, με προτεραιότητα την ικανοποίηση των πελατών. Αξιοποιώντας τα πολλά περιουσιακά μας στοιχεία, όπως το ηλεκτρικό όχημα, αξιοποιώντας τους πόρους και τις τεχνολογίες του Groupe Renault και της Συμμαχίας και μειώνοντας την πολυπλοκότητα της ανάπτυξης και της παραγωγής των οχημάτων μας, θέλουμε να δημιουργήσουμε οικονομίες κλίμακας για να αποκαταστήσουμε τη συνολική μας κερδοφορία και να διασφαλίσουμε την ανάπτυξή μας στη Γαλλία και διεθνώς. Αυτό το έργο θα μας επιτρέψει να προσβλέπουμε στο μέλλον με αυτοπεποίθηση”, πρόσθεσε η Clotilde Delbos, προσωρινή CEO της Renault.

Το σχέδιο μείωσης κόστους του Groupe Renault περιλαμβάνει τα ακόλουθα κύρια στοιχεία:

  • Βελτίωση της αποτελεσματικότητας και μείωση του κόστους μηχανικής, εκμεταλλευόμενοι τα ενισχυμένα περιουσιακά στοιχεία της Συμμαχίας, περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ:
    • Εξορθολογισμός του σχεδιασμού και της ανάπτυξης οχημάτων: μείωση της ποικιλομορφίας των εξαρτημάτων, αύξηση της τυποποίησης, προγράμματα Leader – Follower εντός της Συμμαχίας.
    • Βελτιστοποίηση πόρων: συγκέντρωση της ανάπτυξης στρατηγικών τεχνολογιών με υψηλή προστιθέμενη αξία στους χώρους μηχανικής του Ile-de-France. βελτιστοποίηση της χρήσης κέντρων Ε&Α στο εξωτερικό και υπεργολαβίας, βελτιστοποίηση των μέσων έγκρισης μέσω της αυξημένης ψηφιακής χρήσης.
  • Βελτιστοποίηση εξοικονόμησης παραγωγής περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ
    • Επιτάχυνση του μετασχηματισμού των εργοστασίων μέσω γενίκευσης της Industry
    • Βελτίωση διαδικασιών σε νέα έργα μηχανικής: επιτάχυνση της ψηφιοποίησης και “σχεδιασμός προς επεξεργασία”.
    • Προσαρμογή βιομηχανικών ικανοτήτων:
      • Η παγκόσμια ικανότητα παραγωγής αναθεωρήθηκε από 4 εκατομμύρια οχήματα το 2019 σε 3,3 εκατομμύρια έως το 2024 (αναφορά Harbour).
      • Προσαρμογή του αριθμού παραγωγής.
      • Αναστολή προγραμματισμένων έργων αύξησης της παραγωγικής ικανότητας στο Μαρόκο και τη Ρουμανία, μελέτη για την προσαρμογή των δυνατοτήτων παραγωγής του Ομίλου στη Ρωσία, μελέτη εξορθολογισμού της κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων παγκοσμίως.
    • Στη Γαλλία, τέσσερις υποθέσεις εργασίας για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής θα αποτελέσουν αντικείμενο διεξοδικής διαβούλευσης με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ιδίως τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές αρχές:
      • Η Renault ξεκινά μια διαδικασία διαβούλευσης για τα εργοστάσια Douai και Maubeuge για να μελετήσει τη δημιουργία ενός βελτιστοποιημένου κέντρου αριστείας για ηλεκτρικά οχήματα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στη βόρεια Γαλλία.
      • Ανοιχτός προβληματισμός σχετικά με την μετατροπή του εργοστασίου Dieppe στο τέλος της παραγωγής του Alpine A110.
      • Στο Flins, η δημιουργία ενός οικοσυστήματος κυκλικής οικονομίας στην εγκατάσταση, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς των δραστηριοτήτων της Choisy-le-Roi.
      • Στη Fonderie de Bretagne, η Renault ξεκινά μια στρατηγική επισκόπηση
  • Αυξημένη απόδοση λειτουργιών υποστήριξης, περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ
    • Βελτιστοποίηση του γενικού κόστους και του μάρκετινγκ: ψηφιοποίηση για τη βελτιστοποίηση του κόστους μάρκετινγκ, εξορθολογισμός της οργάνωσης και μείωση του κόστους που σχετίζεται με λειτουργίες υποστήριξης κ.λπ.
  • Επαναπροσδιορισμός δραστηριοτήτων για καλύτερη κατανομή πόρων
    Επανεστίαση στις βασικές δραστηριότητες του Ομίλου μέσω αλλαγής στο πεδίο εφαρμογής του θα αφορά ιδίως:

    • Μέρος του ολοκληρωμένου δικτύου διανομής RRG στην Ευρώπη.
    • Μεταφορά του μεριδίου του Groupe Renault στην Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) στην Κίνα στην Dongfeng Motor Corporation και παύση των δραστηριοτήτων κινητήρα καύσης επιβατικών αυτοκινήτων της Renault στην κινεζική αγορά.

Αυτά τα σχέδια θα παρουσιαστούν στους εκπροσώπους των εργαζομένων σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Το εκτιμώμενο κόστος εφαρμογής αυτού του σχεδίου ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθροPhilipp Schiemer – Jochen Hermann, CEO – CTO της Mercedes-AMG
Επόμενο άρθροRevoil: η επέτειος των 25 ετών