
Μία νέα έκθεση παρουσιάζει λεπτομερώς τις κυβερνητικές πολιτικές που απαιτούνται για να υποστηριχθεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και λειτουργεί ως οδηγός για τους διεθνείς διαχειριστές στόλων που προσπαθούν να αξιολογήσουν την ετοιμότητα διαφορετικών χωρών σε σχέση με τα EVs.
Η έκθεση, που εκπονήθηκε από τον οργανισμό Zemo Partnership – έναν ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό φορέα που συνεργάζεται με την βρετανική κυβέρνηση για τη διαμόρφωση μελλοντικών πολιτικών – περιλαμβάνει μια σειρά από συστάσεις για τη διατήρηση και επιτάχυνση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών.
Η έκθεση με τίτλο “Απανθρακοποίηση των Οδικών Μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο: Χάρτης των Ελλειπουσών Πολιτικών” ζητά την επανεισαγωγή της επιδότησης αγοράς EVs για την αντιστάθμιση του υψηλότερου κόστους απόκτησης, αλλά με στόχευση σε πιο προσιτά μοντέλα.
Επιδότηση για μεταχειρισμένα EVs
Προτείνεται επίσης η χορήγηση επιδοτήσεων για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων για τα επόμενα πέντε χρόνια – ένα μέτρο που θα ενίσχυε τις υπολειμματικές αξίες των EVs στόλου και θα βοηθούσε τους οδηγούς μεταχειρισμένων οχημάτων να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση.
Η Zemo Partnership τονίζει επίσης την ανάγκη να διερευνηθεί η δυνατότητα επιδοτούμενης μίσθωσης για ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος – το λεγόμενο “κοινωνικό leasing”, το οποίο έχει γνωρίσει μεγάλη απήχηση στη Γαλλία.
Ενίσχυση των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων (eLCVs)
Επιπλέον, ζητείται η χορήγηση επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, τα οποία σύμφωνα με την έκθεση κοστίζουν 20% έως 50% περισσότερο από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα. Αυτό θα πρέπει να συνοδευτεί από επιδοτήσεις και για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών βαν, ώστε να ενισχυθούν οι υπολειμματικές αξίες των eLCVs, οι οποίες έχουν υποχωρήσει κατά 50% τα τελευταία δύο χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δεδομένου ότι η φόρτιση των eLCVs αποτελεί επίσης εμπόδιο στην ευρύτερη χρήση τους, η έκθεση προτείνει ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την υποστήριξη των στόλων στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στους χώρους τους.
Ο συντάκτης της έκθεσης, Neil Stockley, δήλωσε ότι το τοπίο των οδικών μεταφορών αλλάζει ραγδαία σε σύντομο χρονικό διάστημα.
«Είναι ζωτικής σημασίας η ανάπτυξη πολιτικών να συμβαδίζει με αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο», τόνισε, ώστε η πορεία προς τις μεταφορές μηδενικών εκπομπών να συνεχίσει να προοδεύει.