Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 υποχώρησαν σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, πλην λεωφορείων, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ και της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο του 2024 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 18.164 καινούργια οχήματα (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσυκλέτες) έναντι 19.937 του αντίστοιχου μήνα του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 8,9%. Από αυτά τα καινούργια επιβατικά ανέρχονται σε 12.478 έναντι 13.284 του Μαρτίου του 2023, καταγράφοντας μείωση 6,1%. Τα καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά ανέρχονται σε 790 έναντι 1.119 (-29,4%). Αντιθέτως τα καινούργια λεωφορεία αυξήθηκαν σε 19 από 14 (+35,7%). Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc ανήλθε σε 4.877 έναντι 5.520 του περσινού Μαρτίου, καταγράφοντας πτώση 8,9%.

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 κυκλοφόρησαν 53.222 καινούργια οχήματα έναντι 49.149 της αντίστοιχης περιόδου του 2023, αυξημένα κατά 8,3%. Τα καινούργια επιβατικά που κυκλοφόρησαν το πρώτο τρίμηνο ανέρχονται σε 36.681 έναντι 33.772 του περσινού πρώτου τριμήνου, παρουσιάζοντας αύξηση 8,6%. Τα καινούργια φορτηγά μειώθηκαν κατά 6,1% το τρίμηνο με 2.877 μονάδες εφέτος έναντι 3.064 πέρυσι. Τα καινούργια λεωφορεία αυξήθηκαν κατά 41,3% με 89 μονάδες το τρίμηνο του 2024 έναντι 63 του τριμήνου 2023. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 ανέρχονται σε 53.222 έναντι 49.149 την αντίστοιχης περσινής περιόδου, αύξηση 8,3%.

Tον Μάρτιο του 2024 κυκλοφόρησαν 7.747 μεταχειρισμένα οχήματα (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσυκλέτες) έναντι 8.593 του αντίστοιχου μήνα του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 9,8%. Από αυτά τα μεταχειρισμένα επιβατικά ανέρχονται σε 6.061 έναντι 6.604 του 2023, καταγράφοντας πτώση 8,2%. Τα μεταχειρισμένα ελαφρά και βαρέα φορτηγά ανέρχονται σε 1.355 έναντι 1.613 (-16,0%) και τα μεταχειρισμένα λεωφορεία σε 46 έναντι 57 (-19,3%). Η κυκλοφορία μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών άνω των 50 cc ανήλθε σε 285 έναντι 319 του περσινού Μαρτίου (-10,7%).

Το τρίμηνο ταξινομήθηκαν 19.632 εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά έναντι 19.308 του περσινού τριμήνου, παρουσιάζοντας ελαφρά αύξηση (+1,7%). 4.350 φορτηγά, έναντι 4.619 (-5,8%) και 140 λεωφορεία, έναντι 247 του πρώτου τριμήνου του 2023 κυκλοφόρησαν το πρώτο τρίμηνο του έτους (-43,3%). Αντιθέτως οι μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες που ταξινομήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου –Μαρτίου φέτος ήταν 912 έναντι 821 της αντίστοιχης περσινής περιόδου (+11,1%).

Όσον αφορά στις κατηγορίες, άνοδο παρουσίασαν συνολικά τα SUV τον Μάρτιο 2024 σε σχέση με τον περσινό αφού το μερίδιό του ανέρχεται σε 60,7% έναντι 58,93% ενώ στο τρίμηνο εμφανίζουν αύξηση 2,6 μονάδες μεριδίου. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις είναι πάλι η Β με 55,2% της αγοράς και τα B-SUV καταλαμβάνουν το 31,5% της αγοράς του Μαρτίου. Δεύτερη σε προτίμηση είναι η κατηγορία C με μερίδιο 27,1% και τα C-SUV ανέρχονται στο 21,4%.

Από πλευράς καυσίμων/ενέργειας το μερίδιο των υβριδικών τον Μάρτιο ήταν 37,4% αυξημένο κατά 8,8 μονάδες μεριδίου. Τα βενζινοκίνητα έπεσαν στο 41,7% από 44,3 του Μαρτίου 20213, τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν κι άλλο καταλαμβάνοντας πλέον μόνο το 8,1% της αγοράς από 12,2% τον περσινό Μάρτιο. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) κατέλαβαν το 9,9% τον Μάρτιο του 2023 έναντι 11,6% τον περσινό και 9,8% το τρίμηνο έναντι 9,4% το τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο των αυτοκινήτων υγραερίου παρέμεινε αμετάβλητο τον Μάρτιο (2,7%) αλλά υποχώρησε το τρίμηνο στο 1,7% από 2,4%. Υποχώρηση σημείωσε και το μερίδιο των αυτοκινήτων φυσικού αερίου, τόσο το Μάρτιο (0,1% από 0,2%), όσο και το τρίμηνο 0,1% από 0,3%).

Από πλευράς μαρκών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ πρώτη τον Μάρτιο παρέμεινε η Toyota με 11,9% μερίδιο αγοράς και ακολουθούν η Nissan, που έκανε την έκπληξη με 9%, η Peugeot με 8,2%, η Hyundai με 6,9%, η Suzuki με 6,3%, η Opel με 6,2%, η Fiat με 4,8%,  η Citroen/DS με 4,7%, η BMW με 4,3% και η Volkswagen με 3,9%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το υπόλοιπο 34% της ελληνικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων.

Συνολικά το τρίμηνο η εικόνα είναι λίγο διαφορετική. Πρώτη εξακολουθεί να είναι η Toyota με 14,3% μερίδιο αγοράς και ακολουθούν η Peugeot με 9%, η Hyundai με 6,9%, η Suzuki με 6,7%, η Opel με 6,6%, Citroen/DS με 6,2%,  η Nissan με 5,1%, η BMW με 4,3%, η Fiat με 4,2%  και η Volkswagen με 3,9%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το υπόλοιπο 32,9% των επιβατικών αυτοκινήτων.

Προηγούμενο άρθροH CUPRA ανανέωσε τη συνεργασία της τους με τον Marc ter Stegen
Επόμενο άρθροMercedes-Benz: πούλησε 568.400 μονάδες το πρώτο τρίμηνο 2024