Η Wiener Linien παρουσιάζει ένα νέο δοκιμαστικό λεωφορείο κυψελών καυσίμου από τη Hyundai.

Είναι η πρώτη φορά που ένα λεωφορείο του Νοτιοκορεάτη κατασκευαστή κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όπως αναφέρει η εταιρεία σε δελτίο τύπου, το όχημα αναπτύχθηκε από τη Hyundai σε συνεργασία με τον Σλοβένο κατασκευαστή TAM.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το μοντέλο διαθέτει τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου 700 bar, η οποία αποτελεί την πρώτη εφαρμογή του είδους της στην Ευρώπη. Το λεωφορείο θα δοκιμαστεί αποκλειστικά από τη Wiener Linien για τρία χρόνια (είναι το δεύτερο λεωφορείο που η Hyundai Austria παραχωρεί στη Wiener Linien στο πλαίσιο της συνεργασίας τους).

Στις αρχές Μαρτίου, η Wiener Linien πραγματοποίησε επίσης δοκιμές με επιβάτες σε ένα υδρογονοκίνητο λεωφορείο από την Arthur Bus για αρκετές εβδομάδες. Η κυψέλη καυσίμου του λεωφορείου παράγει 90 kW ενέργειας, τροφοδοτώντας έναν ηλεκτροκινητήρα 180 kW, ενώ το όχημα δεν εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου.

Η πρωτοβουλία για τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία χρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του προγράμματος EBIN του αυστριακού Υπουργείου Προστασίας του Κλίματος.

Το λεωφορείο υδρογόνου της Hyundai θα ανεφοδιάζεται στον σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου της Wiener Linien στο Leopoldau, ο οποίος υποστηρίζει ανεφοδιασμό τόσο στα 350 όσο και στα 700 bar. Ο σταθμός αυτός, που αναπτύχθηκε από τη Wiener Netze και τροφοδοτείται με υδρογόνο από τη Wien Energie, αποτελεί μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας υδρογονοκίνητης κινητικότητας της πόλης.

Η μετάβαση της Wiener Linien σε λεωφορεία υδρογόνου θα συνεχιστεί το καλοκαίρι του 2025 με την ένταξη δέκα υδρογονοκίνητων λεωφορείων από τη CaetanoBus (μετά από διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2024) στη γραμμή 39A στο Döbling, τα οποία θα ανεφοδιάζονται στο Leopoldau. Επιπλέον, δέκα μικρότερα υδρογονοκίνητα λεωφορεία από την ιταλική Rampini θα δρομολογηθούν στις γραμμές 2A και 3A στο κέντρο της Βιέννης, συνδυάζοντας τεχνολογίες υδρογόνου και ηλεκτροκίνησης. Τα νέα αυτά οχήματα θα αντικαταστήσουν παλαιότερα ηλεκτρικά λεωφορεία και θα φορτίζονται και ανεφοδιάζονται στον χώρο της Wiener Netze στο Simmering.

Το πρόγραμμα υδρογονοκίνητων λεωφορείων της Wiener Linien αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας των Wiener Stadtwerke, Wiener Netze και Wien Energie για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων αστικών μεταφορών. Τα δεδομένα από το δοκιμαστικό λεωφορείο και τα νέα υδρογονοκίνητα οχήματα θα καθοδηγήσουν τις μελλοντικές αποφάσεις σχετικά με τις τεχνολογίες κίνησης, διασφαλίζοντας ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες στη Βιέννη θα συνεχίσουν να λειτουργούν αποδοτικά, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Το υδρογόνο παράγεται στη Βιέννη, για τη Βιέννη

Η Monika Unterholzner, αναπληρώτρια CEO των Wiener Stadtwerke, δήλωσε:
«Παράγουμε τοπικό υδρογόνο, από τη Βιέννη για τη Βιέννη. Ως Wiener Stadtwerke, καλύπτουμε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας: η Wien Energie παράγει το υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η Wiener Netze το χρησιμοποιεί για τον ανεφοδιασμό των λεωφορείων της Wiener Linien, τα οποία μεταφέρουν τους επιβάτες τους με ασφάλεια και χωρίς εκπομπές ρύπων».

Η Gudrun Senk, Τεχνική Διευθύντρια της Wiener Linien, πρόσθεσε:
«Τα λεωφορεία μας πρέπει να πληρούν υψηλά πρότυπα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης: αυτό περιλαμβάνει την αυτονομία και τη λειτουργικότητά τους. Έχουμε μεγάλα ωράρια λειτουργίας, πυκνά δρομολόγια, πολλούς επιβάτες και συχνά μικρές αποστάσεις μεταξύ στάσεων. Επιπλέον, υπάρχει και η νυχτερινή λειτουργία, όπου τα λεωφορεία κινούνται σχεδόν αδιάκοπα. Γι’ αυτό δοκιμάζουμε όλα τα δοκιμαστικά λεωφορεία εντατικά υπό πραγματικές συνθήκες στις κανονικές μας διαδρομές. Αυτό το νέο λεωφορείο θα μας προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τις μελλοντικές μας αποφάσεις σχετικά με την τεχνολογία κίνησης».

Ο Roland Punzengruber, Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Import GmbH, δήλωσε:
«Με την ανάπτυξη του Hyundai Elec City FC 12, έγινε εξαιρετική δουλειά στον τομέα της υδρογονοκίνητης ηλεκτροκίνησης: η τεχνολογία υδρογόνου της Hyundai συνδυάστηκε με αμάξωμα που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα και κατασκευάστηκε από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο κατασκευαστή λεωφορείων. Το αποτέλεσμα είναι μια βιώσιμη λύση λεωφορείου που θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των κλιματικά ουδέτερων δημόσιων συγκοινωνιών».

Δείτε το βίντεο εδώ: 

Προηγούμενο άρθροΝέο Opel Grandland και Opel Astra: Προτεραιότητα στην άνεση με καθίσματα AGR
Επόμενο άρθροRenault Austral: Στην Ελλάδα το καλοκαίρι – Mild Hybrid και Full Hybrid E-Tech (εικόνες & βίντεο)