Στις 28 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το webinar του Fleet Europe, με θέμα: Absorb 95g/km CO2 market disruptions in 2020 (Απορρόφηση της απορρύθμισης αγοράς για CO2 95g/χλμ το 2020). Ιδού τα σημαντικά σημεία του:
Μέχρι το 2021, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που πωλούν αυτοκίνητα στην ΕΕ πρέπει να μειώσουν τις μέσες σταθμισμένες εκπομπές CO2 του στόλου τους στα 95g/χλμ. Πρόκειται για τεράστια πρόκληση, ειδικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν κυρίως μικρότερα και ελαφρύτερα οχήματα, όσο παράδοξο και αν φαίνεται. Εκείνες που δεν θα καταφέρουν πετύχουν τους στόχους τους θα πρέπει να πληρώσουν βαριά πρόστιμα.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι μείωσης των εκπομπών ενός στόλου. Μέσω συνεργασίας με μια μάρκα μηδενικών εκπομπών, όπως συμβαίνει με την FCA και την Tesla, ή με λανσάρισμα πολλών μοντέλων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών. Αυτό ακριβώς θα συμβεί το 2020: οι περισσότεροι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα στην αγορά, όπως εξηγεί σε αυτό το webinar ο Matthias Popp, Global VP Testing Services της Business Line Transportation της SGS.
Ενθαρρύνονται γι΄αυτό από την ΕΕ: κάθε όχημα που θα ταξινομηθεί το 2020 και θα εκπέμπει λιγότερα από 50g/χλμ θα μετράει διπλά – ένα σύστημα που ονομάζεται Super Credits.
Αλλά θα μπορέσει η αγορά να απορροφήσει όλα αυτά τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε επαρκείς αριθμούς για να πετύχει ο στόχος; Υπάρχουν πιθανότητες να μη τα καταφέρουν όλοι οι κατασκευαστές, οδηγώντας σε απορρύθμιση της αγοράς με τη μορφή μεγάλων εκπτώσεων, εκτεταμένης βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ή ίδιες ταξινομήσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι τρόποι απορρόφησης μεγάλου αριθμού νέων ή σχεδόν νέων αυτοκινήτων. Οι εμπορικές εταιρείες προσφέρουν μια παγκόσμια διανομή των οχημάτων που η τοπική αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει, όπως διευκρινίζει ο Tom Knaepkens, CEO της Andex.
Επιθυμείτε να μάθετε τι άλλο συζητήθηκε σε αυτό το webinar του Fleet Europe; Μπορείτε να το παρακολουθήστε εδώ: