
Η Volkswagen ήταν ο κορυφαίος πωλητής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιούλιο, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 83% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, χάρη στη μεγάλη ζήτηση για τα ID3, ID5 και ID7.
Το ID3 ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις για τη VW τον περασμένο μήνα, με 6.917 μονάδες. Πρόκειται για υπερδιπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με τις 3.293 μονάδες του Ιουλίου 2024.
Η BMW έκλεισε τον μήνα στη δεύτερη θέση, μόλις 101 πωλήσεις μπροστά από τη Skoda, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, που καλύπτουν το 99,9% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις αγορές της EFTA και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η μόνη χώρα που δεν έχει αναφέρει στοιχεία είναι η Κύπρος.
Η BMW είχε ως βασικό της μοντέλο το iX1, με 6.494 πωλήσεις. Το συμπαγές SUV αντιπροσώπευσε το 41% των συνολικών πωλήσεων BEV της μάρκας τον Ιούλιο.
Η άνοδος της Skoda στα BEV καθοδηγείται από το νέο συμπαγές SUV Elroq. Η τσεχική μάρκα πούλησε 8.715 Elroq τον περασμένο μήνα.
Η Audi τερμάτισε τέταρτη τον Ιούλιο, δίνοντας στο VW Group τρεις από τις τέσσερις κορυφαίες θέσεις στις πωλήσεις BEV στην Ευρώπη. Το κορυφαίο BEV της Audi ήταν το Q4 E-tron, με 3.261 πωλήσεις.
Η Renault συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα, με άνοδο 75% στις πωλήσεις που έφτασαν τις 9.857 μονάδες τον περασμένο μήνα. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ως αιχμή του δόρατος το Renault 5 E-Tech, το οποίο αντιπροσώπευσε το 58% των συνολικών EV πωλήσεών της τον Ιούλιο.
Αφού κυριάρχησε επί των ανταγωνιστών της τον Ιούνιο, κατακτώντας την πρώτη θέση με 32.557 πωλήσεις, η Tesla υποχώρησε στην έβδομη θέση τον Ιούλιο, καθώς οι πωλήσεις της έπεσαν κατά 37%, στις 9.668 (βλ. πίνακα παρακάτω).
Η πτώση της Volvo την έβγαλε εκτός της πρώτης δεκάδας BEV τον Ιούλιο, επιτρέποντας στην BYD να εισέλθει χάρη σε άνοδο 88% στις πωλήσεις BEV της.
Η ζήτηση για το κορυφαίο BEV της Volvo, το EX30, μειώθηκε κατά 61% τον Ιούλιο. Μέρος της μείωσης οφείλεται στη μεταφορά παραγωγής του μικρού SUV στο Βέλγιο από την Κίνα, ώστε να αποφευχθούν οι υψηλότεροι δασμοί της ΕΕ.
Παρά την πτώση 34% στις πωλήσεις, το Tesla Model Y παραμένει το πιο εμπορικό EV της Ευρώπης μετά από επτά μήνες, προηγούμενο του ID3 κατά περισσότερες από 28.500 πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce (βλ. πίνακα παρακάτω).
Συνολικά, 1.379.925 BEV πουλήθηκαν μέχρι τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 26%, στις 706.372 μονάδες για το ίδιο διάστημα.
Το VW Tiguan ήταν το Νο. 1 PHEV της Ευρώπης, με πωλήσεις 38.334 στις πρώτες επτά μήνες. Ακολούθησαν το BYD Seal U (35.094) και το Volvo XC60 (34.504).
Οι πιο «καυτές» κατηγορίες της Ευρώπης στο 7μηνο
Στην κατηγορία των συμπαγών SUV, μεγάλοι κερδισμένοι ήταν τα VW Tiguan, ID4 και Peugeot 3008, με τον τομέα να καταγράφει άνοδο 17% μέχρι τον Ιούλιο.
Η κατηγορία των μεσαίων/μεγάλων SUV επίσης ενισχύθηκε, με πωλήσεις αυξημένες κατά 23%, φθάνοντας τις 552.218 μετά από επτά μήνες.
Σημαντική συμβολή είχαν μοντέλα των Skoda, BYD, VW και Peugeot.
Οι πωλήσεις των Skoda Kodiaq και Enyaq αυξήθηκαν κατά 29% και 35% αντίστοιχα.
Η BYD πούλησε 39.395 Seal U (35.094 σε plug-in υβριδική έκδοση και οι υπόλοιπες σε αμιγώς ηλεκτρική), στις πρώτες επτά μήνες, έναντι μόλις 1.507 την ίδια περίοδο πέρυσι, όταν το plug-in υβριδικό μόλις είχε αρχίσει να εισέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όπως το Seal U, έτσι και το VW Tayron έκανε δυναμική είσοδο. Η VW πούλησε 26.634 Tayron στις πρώτες επτά μήνες, έναντι μόλις 161 την αντίστοιχη περίοδο του 2024.