"Joining Forces for Hydrogen-Powered CO2-Neutral Transportation”: The Volvo Group and Daimler Truck AG to lead the development of sustainable transportation by forming joint venture for large-scale production of fuel cells

Το Volvo Group και η Daimler Truck AG υπέγραψαν συμφωνία για δημιουργία κοινοπραξίας ανάπτυξης, παραγωγής και εμπορίας συστημάτων κυψελών καυσίμου πρωτίστως για βαρέα φορτηγά, καθώς και για άλλες εφαρμογές, όπως είχε προαναγγελθεί τον Μάιο του τρέχοντος έτους.

Η φιλοδοξία των δύο συνεργατών είναι να καταστεί η νέα εταιρεία κορυφαίος παγκόσμιος κατασκευαστής κυψελών καυσίμου και έτσι να υποστηρίξει τη μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερες και βιώσιμες μεταφορές έως το 2050. Το Volvo Group θα αποκτήσει το 50% των συμμετοχών της Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG για περίπου 0,6 δισ. ευρώ τοις μετρητοίς και απαλλαγμένο χρεών. Η οριστικοποίηση της συναλλαγής αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η συναλλαγή υπόκειται σε έλεγχο συγχωνεύσεων από τις αρμόδιες αρχές, καθώς και άλλες εγκρίσεις.

Martin Daum, Πρόεδρος του ΔΣ της Daimler Truck AG Μέλος του ΔΣ της Daimler AG (αριστρεά) και Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group 

“Για εμάς, στην Daimler Truck AG και τον συνεργάτη μας, Volvo Group, η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου αποτελεί σημαντική τεχνολογία για τη μεταφορά ουδέτερου CO2 στο μέλλον. Είμαστε αμφότεροι πλήρως δεσμευμένοι στη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού για την εξάλειψη του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές και άλλους κλάδους και για την δημιουργία μιας ευημερούσας κοινοπραξίας που θα παράγει ικανές ποσότητες συστημάτων κυψελών καυσίμου”, δήλωσε ο Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG.

Η κοινοπραξία θα εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία και την εκτεταμένη εμπειρία δεκαετιών στην ανάπτυξη κυψελών καυσίμου της Daimler.

“Στο μέλλον, ο κόσμος θα κινείται με έναν συνδυασμό ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου, παράλληλα με άλλα ανανεώσιμα καύσιμα. Η δημιουργία της κοινοπραξίας κυψελών καυσίμου αποτελεί σημαντικό βήμα στη διαμόρφωση ενός κόσμου στον οποίο επιθυμούμε να ζήσουμε”, δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group.

Το Volvo Group και η Daimler Truck AG διαθέτουν από κοινού τεράστια και μακροχρόνια εμπειρία στην τεχνολογική ανάπτυξη, τη βιομηχανοποίηση και την παραγωγή οχημάτων σε μεγάλη κλίμακα. Η μελλοντική κοινοπραξία θα είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί όλα αυτά, κάτι μοναδικό για εταιρεία start-up. Η εκτενής και αναμφισβήτητη γνώση της σπονδυλωτής μορφής λειτουργίας, της αποδοτικότητας και της αξιοπιστίας θα ενυπάρχει εξ αρχής, καθώς και οι παγκοσμίως κορυφαίες διαδικασίες σε τομείς όπως η ποιότητα, η τεχνολογία παραγωγής και η εκβιομηχάνιση.

Η Daimler Truck AG και το Volvo Group είναι επιτυχημένες παγκόσμιες εταιρείες χάρη στην κατανόηση των επιχειρήσεων των πελατών τους, που τους επιτρέπει να μεγιστοποιούν την αξία τους. Η μελλοντική κοινοπραξία θα βασιστεί σε αυτήν την παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα.

Πέραν των φορτηγών, υπάρχουν και άλλοι τομείς εφαρμογής του συστήματος κυψελών καυσίμου αυτού του τύπου. Η κοινοπραξία θα αναπτύξει σύστημα πολλαπλών σταδίων ισχύος, συμπεριλαμβανομένου ενός διπλού συστήματος συνεχούς ισχύος 300 kW για βαρέα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Βάσει των απαιτητικών συνθηκών στις εφαρμογές φορτηγών βαρέως τύπου, τα προϊόντα της κοινοπραξίας είναι επίσης ιδανικά και για άλλες χρήσεις, όπως η στατική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Το 2020, η Rolls-Royce plc και η Daimler Truck AG υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για σταθερές γεννήτριες κυψελών καυσίμου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος έκτακτης ανάγκης, ουδέτερου CO2, σε κρίσιμες εγκαταστάσεις όπως τα κέντρα δεδομένων. Πρόθεση είναι η παροχή εναλλακτικών λύσεων έναντι των κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι επί του παρόντος χρησιμοποιούνται σε γεννήτριες έκτακτης ανάγκης. Η οριστική συμφωνία συνεργασίας αναμένεται να υπογραφεί έως το τέλος του έτους.

Το Volvo Group και η Daimler Truck AG θα έχουν την αυτή συμμετοχή στην κοινοπραξία, αλλά θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς, όπως η τεχνολογία οχημάτων και η ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου στα φορτηγά.

Στόχος των δύο εταιρειών είναι να ξεκινήσουν δοκιμές πελατών σε φορτηγά με κυψέλες καυσίμου σε περίπου τρία χρόνια και να αρχίσει η μαζική παραγωγή στο δεύτερο ήμισυ αυτής της δεκαετίας.

 

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: Ο όγκος των παγκόσμιων πωλήσεων αυξήθηκε 7,1%
Επόμενο άρθροΈναρξη παραγωγής της εμβληματικής, σπορ BMW M3