Η Vinfast, αυτοκινητοβιομηχανία του Βιετνάμ, περιοριζόταν, μέχρι πρόσφατα, σε εργοστάσια ανταλλακτικών και συναρμολόγησης, αλλά οι φιλοδοξίες του Vingroup, του μεγαλύτερου επιχειρηματικού ομίλου της χώρας, πρόκειται να αλλάξουν την κατάσταση.

Σε τοπικό επίπεδο, ο κλάδος αυτοκινητοβιομηχανίας “VinFast” του ομίλου αντιπροσωπεύει τις δυνατότητες της χώρας. Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε από το μηδέν και μετατράπηκε σε κατασκευαστή EV σε χρόνο ρεκόρ.

Η VinFast θα παρουσιάσει δύο EV στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον Νοέμβριο, συνεχίζοντας την εκστρατεία της για είσοδο στις δυτικές αγορές. Γι΄αυτό, η βιετναμέζικη αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τον οδικό χάρτη των κινεζικών μαρκών SAIC και XPeng.

Η αναγνώριση της μάρκας αποτελεί βασικό στοιχείο στρατηγικής της VinFast. Η επωνυμία μπορεί να είναι αρκετά γνωστή στους Βιετναμέζους, αλλά πέραν αυτών, το Vingroup δεν θυμίζει κάτι. Εξετάζεται ακόμα και αρχική δημόσια εγγραφή, καθώς η ένταξη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ μπορεί να αποτελεί μέσο άντλησης κεφαλαίων και αναγνώρισης της μάρκας.

Βέβαια, για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τοπικές μάρκες, όπως η VW, η VinFast θα πρέπει να προσφέρει εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές.

Η VinFast υποστηρίζεται από το πολύ επιτυχημένο Vingroup που δραστηριοποιείται σε διάφορες αγορές (ακίνητα, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη, λιανική…). Ωστόσο, η αναγνώριση ως παγκόσμια μάρκα αυτοκινήτου κοστίζει, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της VinFast του Α΄εξαμήνου 2021: απώλειες 11,3 τρισ. VND (430 εκατ. ευρώ), πωλήσεις μόνον 30.000 μονάδων, έναντι παραγωγικής ικανότητας 250.000 μονάδων ετησίως.

Άλλα 346 περίπου εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για εργοστάσιο μπαταριών, το οποίο θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2022, με ικανότητα 5 GWh έως το 2025.

Η VinFast έρχεται στην αγορά ακριβώς πριν από την παγκόσμια υιοθέτηση των EV και ελπίζει να επωφεληθεί από την έγκαιρη είσοδο για να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της. Η εταιρεία ισχυρίζεται πως, στο εγγύς μέλλον, το 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα είναι EV δικής της κατασκευής – και το αν αυτός ο στόχος είναι ρεαλιστικός θα φανεί σε λίγα χρόνια. Γεγονός είναι, ωστόσο, ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να βρουν τρόπο αντιμετώπισης μιας νέας εταιρείας, πρόθυμης να τις ανταγωνιστεί σε τιμές.

Προηγούμενο άρθροΙσχυρή απόδοση της Daimler το τρίτο τρίμηνο
Επόμενο άρθροJATO Dynamics: Το Tesla Model 3 στην κορυφή