Οι τύποι καυσίμων/ενέργειας νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν το 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, μεταβλήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το 2021.

Το 2022, τα φορτηγά ντίζελ παρέμειναν η κυρίαρχη επιλογή για τους αγοραστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 96,6% των συνολικών νέων ταξινομήσεων (από 95,9% το 2021). Παρά τη σημαντική ανάπτυξη πέρυσι, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 0,6% της αγοράς φορτηγών της ΕΕ. Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αντιπροσώπευαν το 2,8% όλων των φορτηγών που πωλήθηκαν στην ΕΕ.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Συνολικά το 2022, τα νέα φορτηγά ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ (εξαιρουμένων της Βουλγαρίας και της Μάλτας για τις οποίες  δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) συνέχισαν να αυξάνονται (+3,7%), αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε ολόκληρη την ΕΕ, πουλήθηκαν συνολικά 274.058 μονάδες, με την Κεντρική Ευρώπη να συμβάλλει σημαντικά στην επίδοση της περιοχής. Από τις τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία και η Γερμανία υπέστησαν πτώση (-3,0% και -2,4% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία παρουσίασαν αύξηση (+11,6% και +4,6% αντίστοιχα).

670 ντιζελοκίνητα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα το 2022, αυξημένα κατά 19,2% σε σχέση με το 2021, που καταγράφηκαν 562 μονάδες. Το 99,1% των μεσαίων και βαρέων φορτηγών που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας πέρυσι κινούνται με ντίζελ (3,5 μονάδες πάνω από το σύνολο της ΕΕ).

Αντίθετα, τα φορτηγά βενζίνης μειώθηκαν κατά 17,4%, με μόνο 157 μονάδες ταξινομημένες σε ολόκληρη την ΕΕ, εκ των οποίων πάνω από το 60% πωλήθηκαν στη Φινλανδία. Στην Ελλάδα δεν ταξινομήθηκε κανένα βενζινοκίνητο φορτηγό το 2022, όπως και το 2021.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, η ΕΕ σημείωσε ισχυρή αύξηση (+32,8%) στις πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας και plug-in υβριδικά) με 1.656, οι μισές από τις οποίες στη Γερμανία (829 μονάδες). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς του ECV αυξήθηκε από 0,5% το 2021 σε 0,6% πέρυσι. Για πρώτη φορά το 2022 στη χώρα μας ταξινομήθηκε ηλεκτροκίνητο φορτηγό (1) άνω των 3,5 τόνων.

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των υβριδικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε κατά 16,1%, με ταξινομήσεις μόλις 47 μονάδων συνολικά.

Οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, μειώθηκαν το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% της συνολικής αγοράς (από 3,6% το 2021). Με 7.915 φορτηγά ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ, οι πωλήσεις φορτηγών εναλλακτικών καυσίμων μειώθηκαν κατά 19,9%. Η Γερμανία ήταν ο κύριος συντελεστής στις αρνητικές επιδόσεις της περιοχής σε αυτά τα φορτηγά, με πτώση 34,2%. Πέντε φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πέρυσι έναντι έξι το 2021.

Προηγούμενο άρθροAbbott Laboratories: Δέσμευση μηδενικών εκπομπών
Επόμενο άρθροΟ Walter Mertl θα αναλάβει CFO της BMW AG