Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι τύποι καυσίμων/ενέργειας νέων αυτοκινήτων το 2022 ακολούθησαν την τάση που καταγράφηκε στο πρόσφατο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, το 2022, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, βελτίωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, συνδυαστικά, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2022.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021.

Αντίθετα, το ντίζελ κατέγραψε μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς του μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων  ντίζελ για ολόκληρο το έτος μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4%, – 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερες από το 2021.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 μονάδες και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με αύξηση 12,6% και 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Ενισχύθηκαν από την αύξηση 73,5% που καταγράφηκε στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία. Αυτό βοήθησε το συνολικό αποτέλεσμα να κινηθεί σε θετικό έδαφος, με αύξηση 1,2%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ανήλθαν συνολικά σε 545.316 μονάδες που ταξινομήθηκαν την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2022 στην ΕΕ (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου/ενέργειας με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% σε ολόκληρο το έτος και μερίδιο αγοράς 22,6%.

Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος συνολικά (APV) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.

Προηγούμενο άρθροŠkoda Enyaq RS iV: δύο ρεκόρ Guiness
Επόμενο άρθροArrival: Νέος CEO ο Igor Torgov και μείωση προσωπικού