Η Toyota Motor Europe υπέγραψε συμφωνία με την Hydrogen Refueling Solutions (HRS) και την ENGIE με στόχο την προώθηση της επόμενης γενιάς συστημάτων ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Η νέα λύση, η οποία είναι ταχύτερη και οικονομικότερη, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ένα χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο RHeaDHy που εστιάζει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.
Μία από τις προκλήσεις για την επέκταση της υποδομής παροχής υδρογόνου είναι η ανάγκη για διανομείς υδρογόνου που να μπορούν να ανεφοδιάζουν ταχύτερα οχήματα κυψελών καυσίμου τόσο ελαφρού όσο και βαρέως τύπου.
Η νέα τεχνολογία Twin Mid Flow αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση ενσωματώνοντας ένα διπλό ακροφύσιο υψηλότερης ροής, επιτρέποντας σε έναν διανομέα υδρογόνου να ανεφοδιάζει βαρέα οχήματα σε λιγότερο από 10 λεπτά και ελαφρά οχήματα σε λιγότερο από 5 λεπτά. Αυτή η καινοτομία εξαλείφει την ανάγκη για δύο διαφορετικούς τύπους διανομέων σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού.Το πρακτικό πλεονέκτημα είναι ότι ένα φορτηγό 40 τόνων θα μπορεί να ανεφοδιαστεί με καύσιμα για αυτονομία 600 χλμ. σε μόλις 8 λεπτά και για αυτονομία 900 χλμ. σε μόνο 12 λεπτά.
Το κόστος εγκατάστασης τέτοιων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι σημαντικά χαμηλότερο, γεγονός που θα συμβάλει στην επιτάχυνση της ανάπτυξής τους σύμφωνα με τον στόχο που ορίζεται από τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ανάπτυξη σταθμών υδρογόνου προσβάσιμων από το κοινό σε κάθε 200 χλμ. κατά μήκος του ΔΕΔ-Μ. έως το 2030.