To Volkswagen Group αναδιοργανώνει τις προμήθειες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και ημιαγωγών για να διασφαλίσει τον μακροπρόθεσμο εφοδιασμό και να εξασφαλίσει πρωτοποριακή θέση από άποψη τεχνολογίας και ανταγωνιστικότητας.
Για τον σκοπό αυτόν, το Volkswagen Group ανέπτυξε νέα στρατηγική για τις προμήθειες ηλεκτρονικών παρελκομένων.
«Η καλύτερη διαφάνεια στην αλυσίδα αξίας ημιαγωγών – η ακριβής γνώση των αναγκαίων εξαρτημάτων – μας επιτρέπει να προσδιορίσουμε καλύτερα την παγκόσμια ζήτηση και την διαθεσιμότητά τους. Αυτό ενισχύεται με τη διαχείριση κινδύνων, η οποία θα επεκταθεί σε επίπεδο μεμονωμένων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και θα μας βοηθήσει να εντοπίζουμε εγκαίρως τις δυσκολίες και να τις αποφεύγουμε. Για ιδιαίτερα σημαντικούς ημιαγωγούς και ακόμα και για τις μελλοντικές εξελίξεις του Ομίλου, θα προβούμε σε απευθείας αγορές από τους κατασκευαστές», δήλωσε ο Dirk Große-Loheide, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Προμηθειών Επιβατικών Αυτοκινήτων Volkswagen και διοικητικό στέλεχος του Ομίλου.
Στο παρελθόν, ηλεκτρονικά εξαρτήματα, όπως μονάδες ελέγχου, αγοραζόντουσαν και οι προμηθευτές Βαθμίδας 1 μπορούσαν να αποφασίσουν ποια εξαρτήματα θα χρησιμοποιούσαν. Στο μέλλον, σε στενή συνεργασία με τους προμηθευτές Βαθμίδας 1, οι προμήθειες του Ομίλου θα καθορίζουν τους ημιαγωγούς και τα άλλα ηλεκτρονικά παρελκόμενα που θα χρησιμοποιηθούν.
«Αυτό συμβαίνει για όλες τις μάρκες από την Επιτροπή Προμηθειών Ημιαγωγών (SSC) που συστάθηκε ειδικά για αυτόν τον σκοπό, με εκπροσώπους των τμημάτων προμηθειών και ανάπτυξης των μαρκών και της Volkswagen Group Components και της CARIAD. Επιπλέον, η διαφάνεια όσον αφορά στους ημιαγωγούς σημαίνει ότι μπορούν να εντοπιστούν τεχνικές εναλλακτικές λύσεις και να εφαρμοστούν ταχύτερα σε περίπτωση δυσκολίας. Ένα άλλο θετικό αποτέλεσμα είναι ότι ο περιορισμός της ποικιλομορφίας εξοπλισμού έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο βαθμό πολυπλοκότητας λογισμικού», δήλωσε ο Karsten Schnake, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Προμηθειών της Škoda Auto και επικεφαλής της ομάδας εργασίας COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security), εξηγώντας τα πλεονεκτήματα.
Οι ημιαγωγοί είναι απαραίτητοι στην αυτοκινητοβιομηχανία για την μαζική παραγωγή, αλλά και για την καινοτομία και την διάθεση νέων προϊόντων στην αγορά.
Η μεγαλύτερη ζήτηση ημιαγωγών είναι αποτέλεσμα της αυξανόμενης ηλεκτροκίνησης οχημάτων και της αυξημένης χρήσης βοηθητικών λειτουργιών και την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Οι αντίστοιχες καινοτομίες θα οδηγήσουν σε χρήση ημιαγωγών αιχμής, ενώ η ζήτηση κοινών ημιαγωγών θα σταθεροποιηθεί ή και θα αυξηθεί περαιτέρω. Οι καινοτομίες στα οχήματα οφείλονται κυρίως στους ημιαγωγούς. Το 1978, στην μονάδα ελέγχου της Porsche 911 υπήρχαν μόνον οκτώ ημιαγωγοί. Σήμερα, το Škoda Enyaq διαθέτει περίπου 90 μονάδες ελέγχου, με σχεδόν 8.000 ηλεκτρονικά παρελκόμενα.
Αυτή η εξέλιξη έχει αντίκτυπο στην αξία των ηλεκτρονικών παρελκομένων των οχημάτων και πρόκειται να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030, έναντι του σημερινού μέσου όρου των 600 ευρώ ανά όχημα. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Volkswagen Group και τις αντίστοιχες αναλύσεις, αυξάνεται και η συμμετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας, ως πελάτη του κλάδου ημιαγωγών. Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στην 5η θέση των μεγάλων αγοραστών, με παγκόσμιο όγκο προμηθειών ημιαγωγών 47 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ περίπου. Μέχρι το 2030, ο κλάδος μας αναμένεται να βρεθεί στην τρίτη θέση, με όγκο αγορών περίπου 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 και η σχετική κρίση ημιαγωγών εξακολουθούν να γίνονται αισθητές. Για την επίλυση αυτών των μεγάλων προκλήσεων και τη διασφάλιση προμηθειών ημιαγωγών, το Volkswagen Group θέσπισε την πρωτοβουλία COMPASS στις αρχές του 2022, αρχικά για διασφάλιση του προγράμματος οχημάτων. Καθορίστηκαν οι τομείς στρατηγικής δράσης βάσει της αποκτηθείσας εμπειρίας κατά τη διάρκεια της κρίσης ημιαγωγών και αναπτύχθηκαν και εφαρμόζονται μακροπρόθεσμες λύσεις.