Stuart Donnelly, Sr Director Group Corporate Sales, Sixt

Όλοι αναφέρονται στη MaaS, αλλά δεν αποτελεί ακόμα μαζικό κίνημα. Η Sixt πρόκειται να το αλλάξει αυτό, πρωτοστατούντος του Sixt Mobility Club, ενός πανευρωπαϊκού πιλοτικού προγράμματος για τις επιχειρήσεις και τους οδηγούς τους. “Η πρώτη ανατροφοδότηση; Είναι διασκεδαστικό”, εκμυστηρεύεται ο Stuart Donnelly, Senior Director της Sixt, Υπεύθυνος Εταιρικών Πωλήσεων Ομίλου για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, στον Steven Schoefs, αρχισυντάκτη του FleetEurope.

Κατά την τελευταία δεκαετία, η Sixt μετασχηματίστηκε από εταιρεία ενοικίασης σε πλατφόρμα κινητικότητας. Αυτή η πλατφόρμα προσφέρει τώρα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Sixt και τρίτων παρόχων, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων ενοικίασης και διαμοιρασμού, των e-scooters και ridehailing, με προγραμματισμό να συμπεριλάβει επιπλέον προμηθευτές.

Sixt One

“Στόχος μας είναι η συνεχής επέκταση της πλατφόρμας μας Sixt One, όχι μόνο ενσωματώνοντας την ενοικίαση, τον διαμοιρασμό και το ridehailing, αλλά και προσθέτοντας περισσότερους παρόχους, προσφέροντάς την σε περισσότερες χώρες”, λέει ο κ. Donnelly. “Κανείς άλλος στην αγορά δεν θα παρέχει τόσο επαγγελματική, ευρείας κλίμακας και ολοκληρωμένη προσφορά όσο η Sixt.”

Ωστόσο, η ανάπτυξη της MaaS (κινητικότητα ως υπηρεσία) ενέχει προκλήσεις. Η MaaS δεν αποτελεί ακόμα μαζικό κίνημα. “Οι εταιρίες που σκέπτονται να εισαγάγουν τη MaaS αντιμετωπίζουν εμπόδια όσον αφορά στην τεχνολογία, την ευκολία και το κόστος. Εδώ εισέρχεται το Sixt Mobility Club. Είναι σχεδιασμένο να προσφέρει στις εταιρείες ένα εντυπωσιακό πιλοτικό πρόγραμμα των δυνατοτήτων της MaaS – μια μαθησιακή εμπειρία περιορισμένης διάρκειας, η οποία είναι πολύ διασκεδαστική, σύμφωνα με όσα συμπεραίνει ο κ. Donnelly.

Μεγάλες επιχειρήσεις

“Η απλή ιδέα πίσω από το Sixt Mobility Club είναι να κάνει πολλούς οργανισμούς να τη δοκιμάσουν. Ρωτήσαμε ήδη μερικούς μεγάλους εταιρικούς στόλους και τους προσφέραμε μια απλή πρόκληση: επιλέξτε έναν αριθμό εταιρικών οδηγών. Αφήστε τους να ανταλλάξουν το εταιρικό τους αυτοκίνητο με αυτήν την κάρτα πληρωμής της Sixt mobility. Μπορούν στη συνέχεια να την χρησιμοποιήσουν για να μετακινηθούν, χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα μέσα κινητικότητας, εντός των ορίων του προϋπολογισμού κινητικότητας της κάρτας. ” Οι συμμετέχοντες υπάλληλοι έχουν πρόσβαση στην πληρωμή ενοικίασης αυτοκινήτων, διαμοιρασμού αυτοκινήτων, ridehailing, στάθμευσης, τρένων και μετρό και άλλων μορφών δημόσιων συγκοινωνιών.

Στο τέλος αυτής της δοκιμαστικής διαδικασίας, η Sixt απένειμε βραβεία στους καθαρότερους, ταχύτερους, πλέον πολυτροπικούς και εξυπνότερους οδηγούς και εταιρείες. Διασκεδαστικό, αλλά και διδακτικό, για όλους τους εμπλεκόμενους.

Θαυμάσια θεωρητικά

Η MaaS λειτουργεί θαυμάσια θεωρητικά – πρέπει να είναι πιο αποτελεσματική από την ιδιοκτησία αυτοκινήτου, αφού κάποιος πληρώνει 100% για ένα περιουσιακό στοιχείο που χρησιμοποιεί μόνο μερικές φορές. Αλλά πώς λειτουργεί στην πράξη; Αυτό αναζητά το Sixt Mobility Club.

Τα πιλοτικά προγράμματα βοηθούν τη Sixt να καταλάβει:

  • Πώς λειτουργούν καλύτερα στην πράξη οι προϋπολογισμοί κινητικότητας (πόσο πλούσιοι πρέπει να είναι, τι πρέπει να συμπεριλαμβάνουν κλπ.)
  • Πώς να διαχωριστεί καλύτερα η επιχειρηματική από την ιδιωτική χρήση
  • Ποιοι τρόποι κινητικότητας χρησιμοποιούνται για την αντικατάσταση της χρήσης του αυτοκινήτου (και πότε)
  • Πόσο κόστος εξοικονομείται για τις συμμετέχουσες εταιρείες
  • Ακόμα και πώς να θα προχωρήσει η συνεργασία με τις φορολογικές αρχές για τη δημιουργία ευνοϊκών φορολογικών καθεστώτων για την τόνωση των πολυτροπικών μεταφορών.

Πακέτο ενδιαφερομένων μερών

Το Sixt Mobility Club αναμένεται να ενεργοποιηθεί κάποια στιγμή στο πρώτο εξάμηνο του 2020, με δοκιμαστικές περιόδους από τρεις έως έξι μήνες.

Η Sixt δεν είναι ο μόνος ενδιαφερόμενος που ενημερώνεται σχετικά με τη MaaS. Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα διαδραστικό εργαλείο για τους ενδιαφερόμενους, βοηθώντας τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους, τα τμήματα HR και Οικονομικών και ακόμα και τις φορολογικές αρχές να αντιληφθούν τα πιθανά οφέλη τους (“What’s In It For Me”).

Όμως, το Sixt Mobility Club έχει και έναν άλλο σκοπό: τη διάδοση της MaaS. “Το πιλοτικό πρόγραμμα είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Σχεδιάστηκε, τελικά, για να αλλάξει τις συμπεριφορές. Μερικές φορές, οι άνθρωποι – και οι εταιρείες – πρέπει να παρακινηθούν, αλλά όταν δουν τα οφέλη, θα αρχίσουν να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά”.

Δοκιμαστική περίοδος

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο Sixt Mobility Club μπορούν να λάβουν μέρος με μονοήμερη δοκιμή. “Διαφορετικά, τους ζητάμε να εγγραφούν για ένα πιλοτικό πρόγραμμα τριών έως έξι μηνών χωρίς να γνωρίζουν τι είναι στην πραγματικότητα. Και το να τους ζητάς να αφήσουν το εταιρικό τους αυτοκίνητο αποτελεί μεγάλη υπόθεση. Ακόμα κι αν ξέρουμε πως δεν θα είναι τόσο άσχημα και πως θα έχουν ένα αυτοκίνητο διαθέσιμο όταν το χρειαστούν. Αλλά στη δοκιμαστική περίοδο η μεγαλύτερη δέσμευση δημιουργείται από τους ίδιους τους οδηγούς”.

Όπως και η ίδια η πλατφόρμα Sixt One, το Sixt Mobility Club σχεδιάστηκε για ανάπτυξη και μπορεί σύντομα να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες τρίτων μερών. “Η όλη ιδέα πίσω από το Sixt Mobility Club δεν είναι μόνον η προώθηση της δική μας προσφοράς, αλλά η προώθηση της ίδιας της MaaS. Γι΄αυτό πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από ένα πιλοτικό πρόγραμμα. Επιθυμία μας είναι αυτό να γίνει η αρχή ενός μαζικού κινήματος προς τη MaaS”.

 

Προηγούμενο άρθροΤο DS 7 Crossback E-Τense 4×4 Plug-In Hybrid
Επόμενο άρθροΛύση στην οικιακή φόρτιση από την FCA με το Easy Wallbox της ENGIE