Η κοινοπραξία των Honda και Sony Corp. αποκάλυψε ένα πρότυπο του σχεδιαζόμενου ηλεκτρικού τους οχήματος στην CES 2023, που ονομάζεται Afeela.

Το “Afeela”, με στόχο τη δημιουργία νέων προτύπων αξίας, αντιπροσωπεύει το “feel“, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπειρίας μετακίνησης.

Ο Yasuhide Mizuno, CEO της Sony Honda Mobility, δήλωσε ότι το όχημα πάει σε μαζική παραγωγή, με το άνοιγμα των προπαραγγελιών να αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2025 και οι πωλήσεις να ξεκινούν την ίδια χρονιά. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2026.

«Το Afeela αντιπροσωπεύει την αντίληψή μας για μια διαδραστική σχέση, όπου οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την έξυπνη κινητικότητα και όπου η κινητικότητα μπορεί να εντοπίσει και να κατανοήσει τους ανθρώπους και την κοινωνία, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες διαισθητικές και τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε.

Το εξωτερικό του οχήματος περιλαμβάνει το αποκαλούμενο “Media Bar”, το οποίο θα χρησιμοποιεί το φως για να επικοινωνεί με τους ανθρώπους γύρω του. Οι επισκέπτες της CES εντυπωσιάστηκαν από τη σχεδίαση του πρoτύπου, αλλά αυτό που τράβηξε περισσότερο την προσοχή ήταν το “Media Bar”, το οποίο επιτρέπει τη διαδραστική επικοινωνία.

Η συνολική εμφάνιση του Afeela είναι φουτουριστική, με κλειστή μάσκα και γυαλιστερή μαύρη ηλιοροφή οροφή.

Η Sony Honda Mobility δεν έδωσε στη δημοσιότητα συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το όχημα, αλλά είπε ότι το εσωτερικό του θα σχεδιαστεί ώστε να είναι άνετο και απλό.

“Το εσωτερικό είναι ελαφρύ και στρογγυλεμένο τυλίγοντας τους επιβάτες σε ένα απαλό κουκούλι. Η ατμόσφαιρα είναι όχι μόνο άνετη, αλλά έχει σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή, ελαχιστοποιώντας τα διακοσμητικά και τα χρώματα που αποσπούν την προσοχή. Στόχος μας είναι να πραγματοποιήσουμε μια ανθρωποκεντρική εμπειρία που παρέχει τη λειτουργικότητα που θέλουν οι άνθρωποι”.

Το όχημα θα βασίζεται σε τεχνολογίες ασφαλείας. Στόχος είναι η ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 υπό περιορισμένες συνθήκες και η ενεργοποίηση της υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2+ σε ακόμη περισσότερες καταστάσεις, όπως η οδήγηση στην πόλη.

Η SHM βασίζεται σε στρατηγική εταιρική σχέση τεχνολογίας με την Qualcomm για την εμπειρία κινητικότητας επόμενης γενιάς. Το πρότυπο είναι εξοπλισμένο με συνολικά 45 κάμερες και αισθητήρες εντός και εκτός του οχήματος. Οι κάμερες αυτοκινήτου και οι αισθητήρες Time-of-Flight (ToF) ανιχνεύουν την κατάσταση του οδηγού και του αυτοκινήτου για να βοηθήσουν στην αποφυγή ατυχημάτων.

Ακόμα, το αυτοκίνητο θα προσφέρει εξατομικευμένη εμπειρία μέσω της συνδεσιμότητας με υπηρεσίες cloud, για ψυχαγωγία πέρα από την οδήγηση. “Στοχεύουμε να εξελίξουμε τον χώρο κινητικότητας σε ψυχαγωγικό και συναισθηματικό, ενσωματώνοντας απρόσκοπτα τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο και εξερευνώντας νέες δυνατότητες ψυχαγωγίας μέσω ψηφιακών καινοτομιών όπως το metaverse. Έχουμε αρχίσει να κτίζουμε νέες αξίες και έννοιες για την κινητικότητα με την Epic Games. Στόχος μας είναι να παρέχουμε διαισθητική πλοήγηση μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ανίχνευσης”.

Το Afeela θα βελτιώνεται συνεχώς με ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού.

Προηγούμενο άρθροSolid Power – BMW διευρύνουν την συνεργασία τους
Επόμενο άρθροΠρεμιέρα του Fiat Metaverse Store στην CES 2023