Η κυβέρνηση στο Ηνωμένο Βασίλειο έδωσε στις αυτοκινητοβιομηχανίες οκτώ εβδομάδες για να υποβάλουν τις απόψεις τους σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Οι υπουργοί εξετάζουν τη χαλάρωση των ποσοστώσεων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, καθόσον οι κατασκευαστές δεν μπορούν να τις καλύψουν.

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών έχει δεσμευτεί να σταματήσει τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, αλλά τώρα ρωτά τη βιομηχανία εάν αυτή η προοπτική είναι βιώσιμη. Η διαβούλευση θα καταγράψει εάν οι «ευέλικτες πρακτικές» που διαμορφώθηκαν στο τρέχον σύστημα λειτουργούν σωστά υπέρ των κατασκευαστών.

Η διαβούλευση έρχεται εν μέσω σφοδρής κριτικής της βιομηχανίας για τις επιβληθείσες ποσοστώσεις πωλήσεων σε οχήματα μηδενικών εκπομπών (τις είχε εισαγάγει η κυβέρνηση του συντηρητικού πρωθυπουργού Rishi Sunak), προβλέποντας πρόστιμα για τους κατασκευαστές που υπολείπονται των στόχων. Ο υπουργός Εργασίας και Εμπορίου Jonathan Reynolds δήλωνε τον Νοέμβριο ότι οι ποσοστώσεις, οι οποίες απαιτούσαν το 22% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και το 10% των νέων φορτηγών για κάθε κατασκευαστή να φθάσουν τις μηδενικές εκπομπές στο κλείσιμο του 2024, δεν λειτουργούσαν όπως είχε προγραμματιστεί.

Παρά τις μεγάλες εκπτώσεις, οι κατασκευαστές αγωνίζονται να τηρήσουν τις ποσοστώσεις – τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 18,7% της αγοράς αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου. Σύμφωνα με το think tank Energy and Climate Intelligence Unit, η βιομηχανία θα μπορούσε να επιτύχει τον στόχο για το περασμένο έτος μόνο επειδή η υποχρέωση πωλήσεων EV λαμβάνει υπόψη τις πιστώσεις που κερδίζονται από την πώληση υβριδικών οχημάτων.

Η Stellantis, ιδιοκτήτης της Vauxhall, στηλίτευσε τους κανόνες για τα EV λέγοντας ότι αυτοί ήταν υπεύθυνοι για το κλείσιμο ενός εργοστασίου φορτηγών στο Λούτον, θέτοντας περίπου 1.100 θέσεις εργασίας σε κίνδυνο και ενώ ήδη, η Ford Motor έχει επίσης περικόψει θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω των πωλήσεων EV που δεν αυξήθηκαν τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν.

Ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος του εμπορικού ομίλου Society of Motor Manufacturers and Traders, είχε προηγουμένως επικρίνει την προσέγγιση της κυβέρνησης «κατασκευάστε το και θα έρθουν (οι πωλήσεις)» στη μετάβαση προς τα EV. «Το γεγονός είναι ότι τα κατασκευάζουμε, αλλά δεν φτάνουν σε επαρκείς αριθμούς για την αγορά», είπε ο Hawes.

Το Υπουργείο Μεταφορών ανέφερε ότι η διαβούλευση δεν θα υποχωρήσει από τον στόχο του 2030 να σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ, αλλά θα εξετάσει περαιτέρω μέτρα υποστήριξης για τη βιομηχανία και, επίσης, θα εξετάσει ποια υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να πωληθούν μαζί με μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων μεταξύ 2030 και 2035.

Προηγούμενο άρθροΗ CATL αποκαλύπτει νέο πυρίμαχο πλαίσιο για ηλεκτρικά οχήματα
Επόμενο άρθροToyota: Στήνει μονάδα στην Κίνα – Στόχος η κατασκευή ηλεκτρικών Lexus