Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέτεινε το καθεστώς δοκιμών WLTP για νέα αυτοκίνητα που πωλούνται μετά από ισχυρισμούς ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες νόθευαν τις δοκιμές.
Ο επικαιροποιημένος κανονισμός, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Φεβρουάριο, απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενεργοποιήσουν όλες τις τεχνολογίες μείωσης εκπομπών, όπως η λειτουργία start and stop και να χρησιμοποιούν τους ίδιους τρόπους επιλογής οδήγησης για κάθε μοντέλο υπό δοκιμή, π.χ. Eco mode αντί του Sport mode.
Η Επιτροπή ανακάλυψε πως κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη διάρκεια δοκιμών ενεργοποιούσαν λειτουργίες που αύξαναν τις εκπομπές, πριν την εισαγωγή των δοκιμών WLTP, την 1η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την πράσινη ομάδα πίεσης Transport and Environment (T&E).
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παραποιούσαν τις δοκιμές για να καίνε περισσότερα καύσιμα και να αυξήσουν τις εκπομπές με μεθόδους όπως η απενεργοποίηση της λειτουργίας start-stop στα υπό δοκιμή αυτοκίνητα, ρύθμιση των μοτίβων αλλαγής ταχύτητας, χρησιμοποιώντας τον Sport αντί του Eco mode, όπως ανέφερε η T&E. Με την τεχνητή αύξηση των εκπομπών CO2, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήλπιζαν να αποδυναμώσουν τους μελλοντικούς στόχους μείωσης. Η παραποίηση εξηγεί εν μέρει γιατί υπάρχει τεράστια διαφορά στις μέσες εκπομπές μεταξύ διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι εκπομπές CO2 αυξήθηκαν όταν οι δοκιμές πιστοποίησης στην Ευρώπη άλλαξαν από NEDC σε WLTP. Το εύρος των αυξήσεων ήταν μεταξύ 1% και 81%, ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία, επισημαίνει η T&E, χωρίς να κατονομάζει συγκεκριμένα brands.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), χαιρέτισε τον αυστηρότερο κανονισμό: “Οι αλλαγές καθιστούν τη διαδικασία ελέγχου WLTP “ακόμα πιο ισχυρή και ικανή να αποτρέψει οποιαδήποτε παραποίηση των δοκιμών.”
“Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ εργάστηκε σκληρά για να υποστηρίξει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανάπτυξη του νέου εργαστηριακού τεστ WLTP για τη μέτρηση του CO2 και των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Το WLTP εισήγαγε πολύ πιο ρεαλιστικές και ισχυρές συνθήκες δοκιμής σε σχέση με την προηγούμενη, παρωχημένη εργαστηριακή δοκιμή (NEDC). Αυτό εξασφαλίζει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις αντανακλούν καλύτερα τις επιδόσεις του οχήματος επί της οδού. Οι μελλοντικοί στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα βασίζονται στα βασικά επίπεδα που καθορίζονται από τις δοκιμές WLTP το 2020. Η ACEA συμφωνεί ότι οι τιμές CO2 δεν θα πρέπει να αυξηθούν τεχνητά με οποιονδήποτε τρόπο που θα υπονόμευε τους στόχους για το 2020 μετά το 2020”, δήλωσε εκπρόσωπος της ACEA στο Fleet Europe.
Η T&E προειδοποίησε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει ίσως να επαναλάβουν τις δοκιμές των μοντέλων. “Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να τα πουλήσουν το 2020, όταν μετρηθούν οι τιμές WLTP για τους στόχους CO2 του 2025, θα πρέπει, είτε να αποδείξουν στις αρμόδιες αρχές πιστοποίησής τους πως πληρούν τις νέες απαιτήσεις, είτε να επαναπιστοποιηθούν”, δήλωσε η Julia Poliscanova, διευθύντρια καθαρών οχημάτων και ηλεκτρικής κινητικότητας της T&E. “Μένει να δούμε αν οι νέες τροπολογίες WLTP έχουν καλύψει όλα τα κενά. Θα παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.”
Παράλληλα, η T&E ζήτησε από τις κυβερνήσεις ολόκληρης της Ευρώπης να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το CO2 για να υπολογίσουν τις φορολογικές κατηγορίες για αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν πριν από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους “Τα δεδομένα δείχνουν ότι τα στοιχεία του WLTP είναι ανακριβή”, ανέφερε.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό αυξημένη πίεση για εύρεση κενών στο σύστημα δοκιμών, καθώς η ΕΕ εισάγει αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου. Η ΕΕ αντικατέστησε τη δοκιμή NEDC με αυστηρότερες δοκιμές WLTP, για να αντανακλάται καλύτερα η οικονομία καυσίμου και οι εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων.