Ένα πρωτοποριακό έργο, το pick-up κυψελών καυσίμου υδρογόνου Hilux, έχει περάσει στην επόμενη και τελική του φάση, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο στην πρόοδο της Toyota προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Από την αποκάλυψη του πρώτου πρότυπου οχήματος τον Σεπτέμβριο του 2023, η Toyota και οι εταίροι της στην κοινοπραξία, με την υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης, έχουν φτάσει σε ένα εντατικό στάδιο αξιολόγησης και επίδειξης.

Το πιο πρόσφατο ορόσημο σε αυτό το κοινό έργο ανάπτυξης καταδεικνύει περαιτέρω το ευρύ πεδίο της στρατηγικής πολλαπλών επιλογών της Toyota προς την ουδετερότητα άνθρακα, εφαρμόζοντας διαφορετικές λύσεις μετάδοσης κίνησης – υβριδικά ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ηλεκτρικά, ηλεκτρικά μπαταρίας, ηλεκτρικά κυψελών καυσίμου και συνθετικά καύσιμα – ανάλογα με τις διαφορετικές ανάγκες των χρηστών και την τοπική υποδομή.

Συνολικά 10 πρότυπα κυψελών καυσίμου Hilux έχουν πλέον κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Toyota Motor Manufacturing UK στο Derby της Αγγλίας. Πέντε οχήματα υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές πεδίου για την αξιολόγηση της ασφάλειας, της απόδοσης, της λειτουργικότητας και της ανθεκτικότητας, δημιουργώντας δεδομένα δοκιμής οδήγησης σε πραγματικές καταστάσεις. Πέντε ακόμη οχήματα συμμετέχουν σε επιδείξεις πελατών και μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των επερχόμενων Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι. Προσελκύοντας πελάτες με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, η Toyota ανακοίνωσε πως θέτει τις βάσεις για έναν επιτυχημένο τομέα μεταφοράς υδρογόνου στο μέλλον.

Η 30ετής έρευνα και ανάπτυξη της Toyota στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και η τεχνογνωσία του έργου Hilux θα συμβάλει στην επόμενη γενιά τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, η οποία θα προσφέρει μεγαλύτερο κύκλο ζωής, αυξημένη αυτονομία οχημάτων και σημαντικά μειωμένο κόστος.

Η Toyota προβλέπει πως η Ευρώπη θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές κυψελών καυσίμου υδρογόνου έως το 2030, με σταθερή ανάπτυξη στις εφαρμογές κινητικότητας και παραγωγής ενέργειας. Για τον λόγο αυτό, τον Δεκέμβριο του 2023 η Toyota Motor Europe (TME) ανακοίνωσε το Hydrogen Factory Europe, αντιπροσωπεύοντας τη συντονισμένη προσέγγιση της Toyota στην εμπορευματοποίηση αυτής της τεχνολογίας, από την ανάπτυξη και την παραγωγή έως τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες μετά την πώληση.

Το πρότυπο κυψελών καυσίμου Hilux είναι ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου και την τόνωση μιας ευρύτερης ανάπτυξης οικοσυστημάτων και υποδομών υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη.

Το όχημα

Βασισμένο στο θρυλικό Toyota Hilux, με τη φήμη του για την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία (QDR) στο πιο σκληρό έδαφος του κόσμου, το πρότυπο κυψελών καυσίμου υδρογόνου Toyota Hilux δείχνει πώς μπορεί να ενσωματωθεί η τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε ένα pick-up.

Εξωτερικά, το Hilux κυψελών καυσίμου διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις και την στιβαρή εμφάνιση του τελευταίου Hilux.

Από πλευράς ισχύος χρησιμοποιούνται βασικά στοιχεία του Toyota Mirai – τεχνολογία που έχει αποδείξει την ποιότητά της σε σχεδόν μια δεκαετία εμπορικής παραγωγής από τότε που η Toyota παρουσίασε το πρώτο σεντάν κυψελών καυσίμου υδρογόνου μαζικής παραγωγής στον κόσμο το 2015.

Το Hilux αναμένεται να έχει αυτονομία έως και 600 χλμ – μεγαλύτερη από ό,τι θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας. Εν τω μεταξύ, χάρη στο μικρό βάρος του υδρογόνου, μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα ρυμούλκησης σε σύγκριση με άλλες εναλλακτικές λύσεις μηδενικών εκπομπών.

Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές καυσίμου υψηλής πίεσης, η καθεμία περιέχει 2,6 κιλά για συνολική χωρητικότητα συστήματος 7,8 κιλών. Οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες εντός του πλαισίου της σκάλας.
Η στοίβα κυψελών καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη περιέχει 330 στοιχεία και είναι τοποθετημένη πάνω από τον μπροστινό άξονα. Το Hilux είναι πισωκίνητο μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 134 kW (182 DIN hp) και μέγιστη ροπή 300 Nm. Κατά την οδήγηση, δεν παράγει εκπομπές από την εξάτμιση, παρά μόνο καθαρό νερό.

Μια υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται επί του οχήματος από τις κυψέλες καυσίμου, είναι τοποθετημένη στο πίσω ντεκ φόρτωσης, πάνω από τις δεξαμενές υδρογόνου, αποφεύγοντας απώλεια χώρου στην καμπίνα.

Προηγούμενο άρθροΗ ΕΕ επιβάλλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά BEV
Επόμενο άρθροΝέο Volvo FH16: περισσότερη δύναμη – λιγότερα καύσιμα