Η υπάρχουσα υβριδική σειρά plug-in της Volvo δεν αρκεί – τα μοντέλα T8 Twin Engine που διατίθενται σήμερα στις σειρές 60 και 90 αποτελούν προνόμιο του προσωπικού ανωτέρων βαθμίδων παρά της κατώτερης ή μέσης διοίκησης. Εδώ έρχεται το νέο Volvo XC40 T5 Twin Engine: το πρώτο συμπαγές plug-in υβριδικό SUV της Volvo.
Από το 2020, το μοντέλο αυτό θα αντιπροσωπεύει το 25% όλων των πωλήσεων XC40. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο και αυτός είναι ο λόγος που η Volvo φροντίζει να συμπληρώσει όλα τα κενά.
Νέος κινητήρας με DCT και FWD
Κάτω από το καπό βρίσκεται η τρικύλινδρη βενζινοκίνητη μονάδα 1.5 που ήδη χρησιμοποιείται στο μοντέλο T3 και σύντομα στο μοντέλο T2. Ο ρόλος του τελευταίου είναι να επεκτείνει τη σειρά XC40 προς τα κάτω και να πείσει τους πελάτες, που οδηγούν σήμερα ένα V40 ή σχεδίαζαν να το κάνουν, όταν έλθει το νέο μοντέλο. Μάταια θα περιμένουν: τα τελικά V40 συναρμολογούνται επί του παρόντος στη Γάνδη και δεν προβλέπεται καμία αντικατάσταση. Έτσι, εάν ενδιαφέρεστε για ένα V40, τώρα είναι η κατάλληλη ώρα: η τελική σειρά Black Edition είναι πιθανόν να ξεπουληθεί γρήγορα.
Το Twin Engine: Το ήδη σβέλτο 1.5, το οποίο στην περίπτωση αυτή αποδίδει 132kW / 180hp, υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 60kW ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν πρόκειται για το συνηθισμένο αυτόματο 8 ταχυτήτων, αλλά για ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων που θα μεταδίδει τη συνδυασμένη ισχύ στους εμπρόσθιους τροχούς.
Πράγματι, για να εξοικονομήσει κόστος – και ίσως επειδή δεν υπήρχε αρκετός χώρος, καθώς το XC40 βασίζεται σε μικρότερη πλατφόρμα από τη σειρά 60 – ο κινητήρας T5 Twin δεν διαθέτει ξεχωριστό ηλεκτρικό κινητήρα για κίνηση στους πίσω τροχούς.
Ομαλός χειρισμός
Το Fleet Europe προσκλήθηκε σε μια κλειστή εκδήλωση στο Γκέτεμποργκ προκειμένου να ενημερωθεί για τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική της Volvo σχετικά με το σύστημα μετάδοσης κίνησης και να οδηγήσει το πρόσφατο PHEV της μάρκας, μαζί με εμπειρογνώμονες του remarketing, εταιρείες μίσθωσης καθώς και εμπειρογνώμονες διαφόρων εταιρειών συμβούλων.
Οι σουηδικοί δρόμοι γύρω από τη Volvotown δεν αποτελούν το ιδανικό περιβάλλον για προχωρημένες δοκιμές οχημάτων, με τα αυστηρά όρια ταχύτητας και σχετικά ομοιόμορφο χαρακτήρα, αλλά η δοκιμαστική οδήγηση επιβεβαίωσε τουλάχιστον την ομαλή λειτουργία οι συντάκτες του Fleet Europe θυμούνται από προηγούμενη εμπειρία.
Η μπαταρία του αυτοκινήτου μας δεν είχε φορτισθεί επαρκώς – είχε αποφορτισθεί από την προηγούμενη δοκιμή – οπότε μόνο μερικώς απολαύσαμε την ησυχία της πλήρους ηλεκτρικής οδήγησης. Τα καλά νέα είναι ότι η μετάβαση μεταξύ του ‘e’ και του υβριδικού είναι απρόσκοπτη – όπως και σε ένα XC60 T8. Όταν ο τρικύλινδρος κινητήρας ξυπνά, παράγει ένα μουσικό αλλά καθόλου εκνευριστικό βουητό, καθώς ο δείκτης του ταχύμετρου ανεβαίνει γρήγορα σε ταχύτητες που δεν επιτρέπονται από τις τοπικές αρχές.
Οικολογικά διαπιστευτήρια και TCO
Η συστοιχία μπαταριών, η οποία συναρμολογείται τοπικά στη Γάνδη βάσει κυψελών που παρέχονται από την LG Chem ή την CATL, διαθέτει ισχύ 10,7kWh. Σύμφωνα με την NEDC 2.0, μπορείτε να διανύσετε μέχρι και 54 χιλιόμετρα χωρίς να εκπέμψετε ούτε ένα γραμμάριο CO2. Οι υπολογισμοί WLTP δίνουν αντίστοιχη διαδρομή 46 χιλιομέτρων. Μπορείτε να οδηγήσετε μόνον με ηλεκτρική ενέργεια με ταχύτητα μέχρι 125χλμ, αλλά με αυτόν τον ρυθμό μη περιμένετε να ξεπεράσετε τα 30χλμ εμβέλειας χωρίς να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής του XC40 μπορεί να δεχθεί εναλλασσόμενο ρεύμα 3.7kW, πράγμα που σημαίνει πως χρειάζονται περίπου 3 ώρες για να φορτισθεί πλήρως μια άδεια μπαταρία. Μπορείτε να το κάνετε με έξυπνο τρόπο, προγραμματίζοντας τη φόρτιση, επωφελούμενοι των χαμηλότερων νυκτερινών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.
Όταν η μπαταρία αδειάσει, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι παρόμοια με εκείνη του T3 μηχανικού κιβωτίου, μεταξύ 6,8 και 7,6 l / 100km μικτού κύκλου WLTP. Όλα εξαρτώνται από το πόση αναζωογoνητική πέδηση μπορείτε να ασκήσετε. Η οδήγηση σε κυκλοφοριακή ροή με μέση ταχύτητα 40 χλμ / ώρα και τα περιστασιακά κόκκινα φώτα θα μειώσουν σίγουρα αυτόν τον αριθμό – αυτό υποδηλώνουν τα αριθμητικά στοιχεία της «Μέσης» WLTP. Η διαδρομή σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 130 χλμ. / ώρα (τα στοιχεία ‘Extra High’ του WLTP) θα επιβαρύνει κάπως την κατανάλωση.
Το συμπέρασμα
Όπως συμβαίνει με κάθε PHEV, ο τύπος του οδηγού έχει μεγάλη σημασία. Στους οδηγούς μεγάλων αποστάσεων συμφέρει το ντίζελ και με τη θέσπιση του προτύπου εκπομπών Euro 6d-temp δεν υπάρχει πλέον λόγος να αποφεύγουμε το ντίζελ. Αν ανήκετε στη μεσαία κατηγορία, με ετήσια μετακίνηση 15.000 έως 25.000 χλμ, αυτός ο Twin Engine T5 είναι πιθανόν να προσφέρει το καλύτερο TCO σε πολλές αγορές – αν βεβαιωθείτε πως οι οδηγοί σας φορτίζουν τις μπαταρίες τους όσο καλύτερα μπορούν.
Πέρα από τη φόρτιση, ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του TCO είναι βεβαίως η υπολειμματική αξία. Όλες οι μεγάλες εταιρείες παροχής συμβουλών είναι πεπεισμένες πως θα υπάρξει αυξημένο ενδιαφέρον εκ μέρους των αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τα υβριδικά plug-in, ενώ οι όγκοι θα παραμείνουν σχετικά χαμηλοί για τα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια. Αυτά είναι καλά νέα για την πρώτη παρτίδα XC40 T5 Twin Engine που θα βγουν στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2023-2024 ως πρώην οχήματα μίσθωσης.
Και υπάρχουν περισσότερα καλά νέα: αυτό το plug-in Volvo ουσιαστικά δεν έχει ανταγωνισμό σήμερα. Η παραγωγή του XC40 T5 Twin Engine θα ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από το τέλος του έτους.
Βασικά στοιχεία
Βασική τιμή | Περίπου 38.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ |
Εκπομπές CO2 (NEDC 2.0) | από 38 g/km |
Κυβισμός κινητήρα | 1.477 cc |
Βασική διάσταση ελαστικών | 235/55 R 18 V |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 7DCT |
Κίνηση | Εμπρόσθιοι τροχοί |
Βάρος | 1.871 kg |
Χώρος αποσκευών | 405 dm³ |
Έναρξη παραγωγής | Q3 2019 |
Πρώτες παραδόσεις | Q4 2019 |