Η Porsche θα κυκλοφορήσει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα εφέτος. Και όπως έχει ήδη αποκαλύψει το πολυτελές EV θα προσφέρεται με τρία χρόνια δωρεάν φόρτιση.

Όταν παρουσιάσθηκε ως πρότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2015, είχε το κωδικό όνομα Mission E. Τώρα το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα Porsche που θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος ονομάζεται Taycan (στην τουρκική γλώσσα σημαίνει ‘ζωηρό νέο άλογο’, μια αναφορά στο λογότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας).

Porsche P1

Για τη φίρμα, πρόκειται για μια αναφορά στο παρελθόν: το πρώτο αυτοκίνητο που δημιούργησε ο Ferdinand Porsche το 1898 ήταν το P1, το οποίο είχε επίσης ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Ωστόσο, το πρώτο μοντέρνο EV της Porsche θα έχει περισσότερα κοινά με την τρέχουσα σειρά πολυτελών αυτοκινήτων της όσον αφορά στην επιτάχυνση, την τελική ταχύτητα και την αυτονομία. Και ο κύριος ανταγωνιστής του θα είναι η Tesla. Από άποψη εμβέλειας, το Taycan υπόσχεται μια αυτονομία 500 χιλιομέτρων, δεδομένου, όμως, ότι η δέσμευση αυτή έγινε βάσει των προτύπων NEDC, τα πραγματικά αποτελέσματα ίσως είναι λίγο λιγότερα. Αυτό θα έδινε κάποιο πλεονέκτημα στο μοντέλο Tesla Model S (δοκιμές με EPA: 539 χλμ.).

Το Taycan, ένα τετράθυρο sedan, θα αποδίδει άνω των 600 ίππων και θα επιταχύνει στα 100 km / h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα. Αλλά θα φορτίζεται επίσης πολύ γρήγορα: χάρη σε μια μπαταρία 800-volt που μπορεί να δέχεται ταχυφορτίσεις έως και 350 kW, θα μπορεί να παίρνει περίπου 100 km εμβέλειας σε μόλις τέσσερα λεπτά, υπό συνθήκες αιχμής.

Ικανότητα φόρτισης

Αυτό είναι ταχύτερο από το δίκτυο υπερτροφοδότησης των 120 kW της Tesla, το οποίο μπορεί να επαναφορτίσει τις μπαταρίες έως και κατά 80% σε μισή ώρα. Και θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε ένα οικοσύστημα που μπορεί να εκτιμά το χρόνο φόρτισης περισσότερο από το χρόνο επιτάχυνσης.

Η Porsche τονίζει περαιτέρω τη ικανότητα φόρτισής της προσφέροντας στους υποψήφιους αγοραστές Taycan τρία χρόνια δωρεάν φόρτισης – τουλάχιστον στις ΗΠΑ – όπως μόλις αποκάλυψε ο κατασκευαστής.

Για την περίοδο αυτή, οι ιδιοκτήτες της Taycan θα είναι σε θέση να φορτίζουν δωρεάν τα οχήματά τους στους 300 σταθμούς των εθνικών οδών, που διαχειρίζεται η Electrify America, η θυγατρική εταιρία δικτύου φόρτισης του VW Group, που διαθέτει τουλάχιστον δύο φορτιστές 350 kW. Επιπλέον, 120 αντιπροσωπείες της Porsche στις Ηνωμένες Πολιτείες θα προσφέρουν ταχεία φόρτιση μέχρι τις αρχές του 2020.

40.000 μονάδες

Το Taycan είναι ένα από τα πολυάριθμα EV πολυτελείας, που σχεδιάστηκε για να πάρει ένα μερίδιο της αγοράς που είναι ακόμα σχετικά μικρό, ειδικά στις ΗΠΑ (0,1% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2018) και κυριαρχείται από την Tesla. Άλλα μοντέλα περιλαμβάνουν το Audi E-tron και το Jaguar I-Pace. Η Audi, παρεμπιπτόντως, προσφέρει 1.000 kWh δωρεάν στους αγοραστές της E-tron – επίσης μέσω της Electrify America.

Τον Σεπτέμβριο του 2017, ο πρόεδρος της Porsche, Oliver Blume ανέφερε πως το Mission Ε θα έχει κόστος από 85.000 δολάρια και πάνω. 10.000 λιγότερο από το Tesla Model S, το οποίο στις ΗΠΑ κοστίζει από 94.000 δολάρια και πάνω.

Η Porsche φαίνεται σίγουρη για την επιτυχία του Taycan, διπλασιάζοντας ήδη την προβλεπόμενη παραγωγή (στο εργοστάσιο της Porsche στο Zuffenhausen, κοντά στη Στουτγάρδη) σε 40.000 μονάδες ετησίως.

Η Porsche είναι ένας από τους πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων που χρηματοδοτούν κατά κόρον την ηλεκτροκίνηση της γκάμας τους. Ο προϋπολογισμός της για την ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2022 είναι εντυπωσιακός: 6 δισ. ευρώ. Μέχρι το 2025, στοχεύει τα περισσότερα από τα μισά μοντέλα της να διαθέτουν πρίζα.

 

Προηγούμενο άρθροΗ My Arval Mobile ενσωματώνει τη διαχείριση ατυχημάτων
Επόμενο άρθροΝέο επιχειρηματικό σχήμα για την Opel στην Ελλάδα