Η Ford Ευρώπης μεταβιβάζει επίσημα την ιδιοκτησία του ρουμανικού εργοστασίου της στην Ford Otosan. Σε συνέχεια προηγούμενης ανακοίνωσης και έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές, η συμφωνία μεταξύ Ford Ευρώπης και Ford Otosan οριστικοποιήθηκε.

Συνδυάζοντας την παραγωγική δύναμη του εργοστασίου της Κραϊόβα με την εκτενή εμπειρία της Ford Otosan στο σχεδιασμό, τη μηχανολογία και την κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, η εγκατάσταση θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα σχέδια εξηλεκτρισμού της Ford και ανάπτυξης στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων της για την Ευρώπη.

«Η Ford χρησιμοποιεί ως μοχλό στρατηγικές συνεργασίες για καλύτερη αξιοποίηση των πόρων μοιράζοντας επενδύσεις και επωφελούμενη από μία ευρύτερη δεξαμενή τεχνογνωσίας, ενισχύοντας έτσι την ικανότητα παραγωγής ηλεκτρικών και επαγγελματικών οχημάτων της στην Ευρώπη» δήλωσε ο Stuart Rowley, πρόεδρος της Ford Ευρώπης.

Η Ford Otosan ανακοίνωσε επίσης ότι σχεδιάζει να επενδύσει 490 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο τα επόμενα τρία χρόνια προκειμένου να επεκτείνει την ανάπτυξη της παραγωγής.

Η επόμενη γενιά του Transit Courier, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων van και combi, που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε μηχανολογικά από τη Ford Otosan, θα παράγεται στην Κραϊόβα και θα λανσαριστεί το 2023, ενώ όλες οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα ξεκινήσουν την παραγωγή τους το 2024.

Η Ford Otosan θα συνεχίσει την παραγωγή του Puma, του επιβατικού οχήματος της Ford με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Κραϊόβα και θα ξεκινήσει την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Ford Puma το 2024.

«Με την εξαγορά του εργοστασίου στην Κραϊόβα, η Ford Otosan επεκτείνει την εμπειρία και τις ικανότητές της στην κατασκευή, σε διεθνείς δραστηριότητες», δήλωσε ο Güven Ozyurt, general manager, της Ford Otosan. «Οι υπάλληλοι υψηλής κατάρτισης στην Κραϊόβα και η εξαιρετική δουλειά τους στην παραγωγή ορισμένων από τα πιο αξιόλογα προϊόντα της Ford θα βασιστούν στην ιστορία επιτυχίας της Ford Otosan. Η Κραϊόβα θα επωφεληθεί από τις δεξιότητες και τη μεταφορά γνώσης μέσω της εμπειρίας της Ford Otosan στο σχεδιασμό, τη μηχανολογία, την κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων και την ηλεκτροκίνηση».

Η Ford προχωρά επίσης με την μετατροπή των εγκαταστάσεών της στην Κολωνία της Γερμανίας, αξίας 2 δισ. δολαρίων, όπου θα ξεκινήσει η παραγωγή ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων από το 2023.

Μόλις πριν από μερικές ημέρες, η Ford επιβεβαίωσε την επιλογή του εργοστασίου της στη Βαλένθια της Ισπανίας ως προτιμώμενη τοποθεσία για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων βασισμένων στην αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς. Εν αναμονή της προϊοντικής έγκρισης, το εργοστάσιο της Βαλένθια θα μπορούσε να παράγει πρωτοποριακά ηλεκτρικά και συνδεδεμένα οχήματα ξεκινώντας αργότερα μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Μέχρι το 2026, η Ford σχεδιάζει την πώληση στην Ευρώπη 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως, υποστηρίζοντας τον παγκόσμιο στόχο ετήσιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων άνω των 2 εκατομμυρίων μονάδων έως το 2026.

Επενδύοντας 2 δισ. δολάρια, η Ford ανέλαβε επίσημα την εγκατάσταση στην Κραϊόβα πριν από 14 χρόνια, μεταμορφώνοντάς τη σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής.

Η συμφωνία αυτή θα ενισχύσει τη θέση της Ford Otosan ως του μεγαλύτερου κατασκευαστή επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη και θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της διεθνώς για τη δημιουργία βιώσιμης αξίας για τους μετόχους της. Με την προσθήκη του εργοστασίου της Κραϊόβα, η συνολική ετήσια παραγωγική ικανότητα της Ford Otosan θα ξεπεράσει τα 900.000 οχήματα.

Η Ford Otosan, η κοινοπραξία της Ford στην οποία η Ford και η Koç Holding είναι πλειοψηφούντες μέτοχοι, είναι μία από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες κοινοπραξίες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Στην εκδήλωση της επίσημης παράδοσης που πραγματοποιήθηκε στην Κραϊόβα και στην οποία παρέστησαν ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας και εκπρόσωποι της Ford Otosan, ο Rowley δήλωσε: «Οι δραστηριότητες στην Κραϊόβα έχουν ένα ισχυρό ιστορικό παγκόσμιας κλάσης στην προσφορά ανταγωνιστικότητας και ευελιξίας, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Ford EcoSport, του Puma και του κινητήρα EcoBoost 1.0 λίτρου στην ευρωπαϊκή αγορά».

«Αυτή η πρωτοβουλία θα υποστηρίξει τη στρατηγική της Ford να χτίζει μια ακμάζουσα επιχείρηση στην Ευρώπη και να ανταποκρίνεται στο στόχο των μηδενικών εκπομπών για όλες τις πωλήσεις οχημάτων και την ανθρακική ουδετερότητα σε όλο το ευρωπαϊκό αποτύπωμα των εγκαταστάσεων, των υπηρεσιών logistics και των προμηθευτών μέχρι το 2035».

Προηγούμενο άρθροΣτις 9 και 10 Ιουλίου η νέα BMW X1 έρχεται στην Αθήνα
Επόμενο άρθροΗ πρώτη διάκριση του Nissan Ariya στην Ευρώπη