Το BMW Group παρέμεινε σε πορεία δυναμικής ανάπτυξης το α’ τρίμηνο του 2021 – όπως επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματά του.

Ο όμιλος προχωρά συστηματικά στη διαδικασία μετασχηματισμού σε γρήγορους ρυθμούς, πετυχαίνοντας νέα ορόσημα σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Την ίδια στιγμή κατάφερε να βελτιώσει το επιχειρηματικό του μοντέλο κατά το α’ τρίμηνο του έτους και να αναπτυχθεί περαιτέρω.

«Το α’ τρίμηνο δείχνει ότι το παγκόσμιο επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι επιτυχημένο ακόμα και σε εποχές κρίσης. Συνεχίζουμε σταθερά σε μία πορεία βιώσιμης, κερδοφόρας ανάπτυξης», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. «Η στρατηγική μας βασίζεται στη δημιουργία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας που προορίζονται για τη διαμόρφωση του μεταβαλλόμενου κόσμου της μετακίνησης στο μέλλον. Με αυτό το σαφές όραμα, ήδη εξελίσσουμε τα επόμενα σημαντικά τεχνολογικά άλματα που θα εξακολουθήσουν να πείθουν τους πελάτες μας σε δέκα χρόνια από τώρα».

Ο όμιλος εστιάζει κυρίως τις προσπάθειές του στην ψηφιακά συνδεδεμένη, βιώσιμη ηλεκτρική μετακίνηση. Η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης έχει επισπευσθεί χάρη στην ‘ολιστική’ προσέγγιση που υιοθετεί το BMW Group, με κύριους μοχλούς τη συστηματική προσθήκη τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης στην γκάμα μοντέλων του και το στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του κατά μέσο όρο πάνω από 50% το χρόνο μέχρι το 2025. Μέχρι τότε, το BMW Group σχεδιάζει να έχει περίπου δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους όλου του κόσμου, κάτι που επίσης το θέτει σε τροχιά – από στρατηγικής απόψεως – επίτευξης των φιλόδοξων στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα της Ε.Ε. μέχρι το 2030.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, το BMW Group επιθυμεί να διαδραματίσει πρωτοποριακό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνολογίας μπαταριών. Στο πλαίσιο του δεύτερου ‘IPCEI’ project (‘Important Project of Common European Interest’) με συντονιστή την Ε.Ε., στόχος είναι η ανάπτυξη της επόμενης γενιάς κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου. Η μπαταρία στερεάς κατάστασης (ASSB) για αυτοκίνητα αναμένεται να είναι πιο οικονομική, πιο βιώσιμη και βελτιστοποιημένη ώστε στην κυκλική επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών να λαμβάνεται υπόψιν η όλο και πιο περιορισμένη διαθεσιμότητα των φυσικών πόρων σε όλο τον κόσμο. Μετά τη χρήση τους σε οχήματα, στόχος είναι οι μπαταρίες να αξιοποιούνται ως στατικές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, με τελικό σκοπό την επεξεργασία όλων των πρώτων υλών τους για μετέπειτα χρήση. Το δεύτερο IPCEI project προάγει επίσης την περαιτέρω εξέλιξη των τεχνολογιών επεξεργασίας και την κατασκευή ενός πρωτότυπου εργοστασίου παραγωγής για καινοτόμες μονάδες μπαταριών και συστήματα. Το BMW Group πρόσφατα συνήψε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Solid Power για τη βιομηχανοποίηση των νέων μπαταριών στερεάς κατάστασης. Ως μέρος ενός πιλοτικού project, αυτό θα προμηθεύει κυψέλες μπαταριών στερεάς κατάστασης με υψηλότερη χωρητικότητα 100 Ah ήδη από το 2022 και μετά.

Υιοθετώντας αυτή τη βιώσιμη μέθοδο επαναχρησιμοποίησης, το BMW Group στοχεύει σε μία πολύτιμη συμβολή στη διατήρηση των περιορισμένων φυσικών πόρων. Η κυκλική οικονομία είναι επίσης ένας ενεργός τρόπος αντιστάθμισης των αυξήσεων τιμών σπάνιων αγαθών στο μέλλον.

«Αυτό το παράδειγμα αντιμετώπισης της έλλειψης πρώτων υλών δείχνει ξεκάθαρα πώς η βιωσιμότητα έχει οικονομικά και οικολογικά οφέλη και επιβεβαιώνει την ‘ολιστική’ προσέγγισή μας απέναντι στη βιωσιμότητά την οποία εφαρμόζουμε σε όλο τον οργανισμό», δήλωσε ο Oliver Zipse.

Την ίδια στιγμή, ο όμιλος εμπλέκεται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση των δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών φόρτισης. Από το 2013, έχει συμμετάσχει σε περίπου 50 διεθνή projects με διάφορους εταίρους για την εγκατάσταση άνω των 15.000 δημόσιων σημείων φόρτισης. Μέχρι τα μέσα της χρονιάς, θα έχει εγκαταστήσει περίπου 4.100 σημεία φόρτισης για τους εργαζόμενους του Ομίλου σε χώρου στάθμευσης σε διάφορες τοποθεσίες, από τα οποία τα μισά θα είναι προσβάσιμα και από το ευρύ κοινό, ενώ όλα θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές.

Το BMW Group προωθεί επίσης την ταχεία επέκταση και την ευρεία πρόσβαση σε μία ανοιχτή υποδομή φόρτισης στην Ευρώπη με τη μορφή μιας συνεργασίας που συνήφθη πρόσφατα μεταξύ της θυγατρικής της YOUR NOW, CHARGE NOW με την bp. Επιπλέον, ο όμιλος είναι συνιδρυτής και εταίρος της Ionity και του υψηλής ισχύος δικτύου φόρτισης που διαθέτει. Μέχρι τώρα, η Ionity έχει εγκαταστήσει περίπου 350 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 400 μέχρι το τέλος της χρονιάς. Κάθε μία από αυτές τις εγκαταστάσεις φόρτισης προσφέρει κατά μέσο όρο τέσσερα σημεία ταχείας φόρτισης και τοποθετούνται σε βολικά σημεία στους αυτοκινητόδρομους και σε κύριες οδικές αρτηρίες. Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX 3, για παράδειγμα, με επαναφόρτιση 10 λεπτών αυξάνει την αυτονομία της κατά 100 km (WLTP) σε ένα από αυτά τα σημεία ταχείας φόρτισης. Το δίκτυο της Ionity θα επεκταθεί διαδοχικά και σε πόλεις.

Η αποστολή του BMW Group να δημιουργήσει το ‘πιο πράσινο’ ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει επεκταθεί με την εμπλοκή του σε αρκετά έργα κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.

Για παράδειγμα, έχει συνάψει πολυετείς συμφωνίες προμήθειας με την αμερικανική εταιρεία Livent για την αγορά βιώσιμου λιθίου προερχόμενου από τη Ν. Αμερική. Η Livent χρησιμοποιεί μία ειδική διαδικασία που μειώνει στο ελάχιστο τις επιπτώσεις εξόρυξης λιθίου στο οικοσύστημα της περιοχής.

Με άμεση ισχύ, το μισό από το αλουμίνιο που χρειάζεται το χυτήριο ελαφρών κραμάτων στο Landshut θα παρέχεται από την εταιρεία Emirates Global Aluminium που εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι. Η πρώτη ύλη παράγεται με χρήση ηλεκτρισμού προερχόμενου από μία από τις μεγαλύτερες ηλιακές φάρμες στον κόσμο.

Το BMW Group έχει επίσης μερίδιο στην Boston Metal, μία εταιρεία η οποία στοχεύει να κάνει την παραγωγή ατσαλιού πιο βιώσιμη. Η Boston Metal εργάζεται πάνω στη βιομηχανοποίηση διαδικασιών ηλεκτρόλυσης χαμηλών ρύπων για την παραγωγή υγρού σιδήρου.

Σε συνεργασία με τις WWF, Google, Samsung SDI και Volvo, το BMW Group έχει ξεκινήσει μία πρωτοβουλία για την προστασία του θαλάσσιου πυθμένα. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται η εξόρυξη ορυκτών από τον πυθμένα των ωκεανών, πριν ή διεξαχθεί ολοκληρωμένη επιστημονική έρευνα για τις επιπτώσεις εξορύξεων του είδους.

Ο μεγαλύτερος στόλος οχημάτων στον κόσμο με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων θα κυκλοφορεί στους δρόμους μέχρι τα τέλη του 2021

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση αυτή καθαυτή, άλλοι κρίσιμοι παράγοντες που οδηγούν τη διαδικασία μετασχηματισμού περιλαμβάνουν συστήματα λογισμικού και την ψηφιακή τους αλληλεπίδραση με το όχημα.

Από το 2014, οι πελάτες μπορούν να κάνουν κρατήσεις και να πληρώνουν υπηρεσίες online απευθείας από το όχημα μέσω του BMW Connected Drive Store. Επιπλέον, από το 2018, οι οδηγοί BMW μπορούν να αναβαθμίζουν τη συνδεσιμότητα του οχήματός τους ανά πάσα στιγμή με τη βοήθεια ενημερώσεων λογισμού από απόσταση (remote software upgrades), μία διαδικασία που ήδη γνωρίζουν από τα smartphones τους. Μέχρι τα τέλη του 2021, το BMW Group θα έχει ήδη τον παγκοσμίως μεγαλύτερο στόλο οχημάτων στο δρόμο, με περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα που μπορούν να ενημερώνονται ασύρματα με νέες και αναβαθμισμένες λειτουργίες.

Η BMW iX θα είναι το πρώτο όχημα με το νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 – το ισχυρότερο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων που έχει δημιουργηθεί για αυτοκίνητα μέχρι σήμερα  − επιτρέποντας γρήγορες ασύρματες ενημερώσεις, που θα διευρύνουν τη γκάμα λειτουργιών κατά παραγγελία οι οποίες μπορούν να παραγγέλλονται και να εγκαθίστανται ασύρματα, οποιαδήποτε στιγμή με πλήρη ευελιξία.

Το BMW Group σε πορεία ανάπτυξης το α’ τρίμηνο

Συγκριτικά με τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του προηγούμενου έτους με ορατές τις επιπτώσεις της πανδημίας, σημαντικά οικονομικά στοιχεία εξελίχθηκαν θετικά τους πρώτους τρεις μήνες του 2021. Η σημαντική ανάκαμψη των αγορών που ξεκίνησε περί τα μέσα του 2020, συνέχισε να κερδίζει δυναμική κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου. Σε ευνοϊκό περιβάλλον, το BMW Group πέτυχε νέο ρεκόρ στις παραδόσεις α’ τριμήνου με αύξηση 33,4% συγκριτικά με το περασμένο έτος, φτάνοντας τις 636.606 μονάδες (2020: 477.111 μονάδες).

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν το α’ τρίμηνο

Η ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών) συνέβαλαν ουσιαστικά στα έξοχα αποτελέσματα πωλήσεων, με τις παραδόσεις να υπερδιπλασιάζονται συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Αυτός ο δυναμικός ρυθμός ανάπτυξης αποτελεί απόδειξη επιτυχίας της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group, με συνολικές παραδόσεις 70.207 ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά τη διάρκεια των τριών μηνών (2020: 30.692 μονάδες, +128,7%), μεταξύ των οποίων 14.161 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα BMW iX3*, BMW i3* και MINI Cooper SE* (2020: 6.457 μονάδες, +119.3%). Κατά τη διάρκεια του 2021, δύο ηγέτες κλειδιά σε επίπεδο καινοτομίας – η BMW iX και η BMW i 4 – θα προστεθούν στις βασικές κατηγορίες της μάρκας BMW.

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών του Ομίλου

Το πολύ βελτιωμένο επίπεδο εσόδων και κερδών είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού υψηλότερου όγκου πωλήσεων σε όλες τις περιοχές του κόσμου, κυρίως στην Κίνα, και των βελτιωμένων τιμών πωλήσεων. Θετικά επέδρασαν και οι ισχυρές πωλήσεις μεταχειρισμένων, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα από την πώληση προηγουμένως μισθωμένων οχημάτων, κυρίως στις ΗΠΑ.

Τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,2% στα 26,77 δισ. ευρώ (2020: 23,25 δισ. ευρώ, +18,9% με προσαρμοσμένη ισοτιμία).

Οι επενδύσεις σε έρευνα & εξέλιξη ανήλθαν σε 1,28 δισ. ευρώ (2020: 1,32 δισ. ευρώ, -2,8%), ελαφρώς χαμηλότερες συγκριτικά με το περασμένο έτος, με τις δαπάνες του α’ τριμήνου του 2021 να αφορούν κυρίως τον εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση καθώς και την προετοιμασία για εντατικοποίηση παραγωγής της BMW iX. Η αύξηση των εσόδων προκάλεσε μείωση της αναλογίας του R & D στο 4,8% (2020: 5,7%). Στο 22,6%, ο συντελεστής κεφαλαιοποίησης ήταν επίσης χαμηλότερος συγκριτικά με ένα χρόνο πριν (2020: 28,4%).

Οι παραπάνω αναφερθέντες παράγοντες επέδρασαν θετικά, με αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων & τόκων για το πρώτο τρίμηνο να αυξηθούν σημαντικά στα  3,02 δισ. ευρώ (2020: 1,37 δισ. ευρώ, +120%).

Το βελτιωμένο οικονομικό αποτέλεσμα συνετέλεσε επίσης στην αύξηση των κερδών. Ειδικότερα, το μερίδιο του ομίλου στα κέρδη της κινεζικής κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive που ανήλθαν σε 503 εκατ. ευρώ (2020: 162 εκατ. ευρώ) και οι θετικές αποτιμήσεις που προέκυψαν για τις αντισταθμίσεις του κινδύνου των επιτοκίων και τις ατομικές επενδύσεις οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος, που άλλαξε τελείως από καθαρό αρνητικό ποσόν 577 εκατ. ευρώ σε καθαρό θετικό 732 εκατ. ευρώ

Τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν σε 3,75 δισ. ευρώ (2020: 798 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBT ανήλθε σε 14,0% (2020: 3,4%). Το καθαρό κέρδος του ομίλου ανήλθε σε 2,83 δισ. ευρώ (2020: 574 εκατ. ευρώ).

«Η κερδοφορία είναι ζωτικός παράγοντας στο ταξίδι του μετασχηματισμού μας. Η λειτουργική μας δύναμη μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε την πορεία προς ένα κόσμο ψηφιακά συνδεδεμένης βιώσιμης κινητικότητας. Με γνώμονα αυτό, επενδύουμε ειδικά σε συστήματα κίνησης χαμηλών ρύπων και σε ελκυστικά, εξαιρετικά καινοτόμα προϊόντα και εξοπλισμό. Επιπλέον, συνεχίζουμε να εκσυγχρονίζουμε τις διαδικασίες και δομές μας προκειμένου να αυξήσουμε την απόδοση», δήλωσε ο Dr Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για τα οικονομικά.

Η δυναμική αύξηση πωλήσεων για όλες τις μάρκες του Ομίλου επέφερε μεγάλη αύξηση εσόδων για τον αυτοκινητιστικό τομέα

Τα έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 22,76 δισ. ευρώ το 1ο τρίμηνο (2020: 17,98 δισ. ευρώ, +26,5%, με προσαρμοσμένη ισοτιμία +30,4%), το οποίο κατά ένα μέρος οφείλεται στη συνεχιζόμενη ανοδική τάση στους όγκους πωλήσεων. Επιπλέον, τα θετικά αποτελέσματα του προϊοντικού μίγματος λόγω των αυξημένων πωλήσεων των X5 και X6, μεταξύ των άλλων μοντέλων, καθώς και η βελτιωμένη τιμολόγηση ενίσχυσε τα έσοδα. Τα έσοδα που δημιούργησε η κινεζική κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive επίσης αυξήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο.

Το EBIT της κατηγορίας ανήλθε σε 2,23 δισ. ευρώ (2020: 229 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη προ φόρων στα 2,77 δισ. ευρώ (2020: 80 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT ήταν 9,8% και κατά συνέπεια ενός του προκαθορισμένου, μακροπρόθεσμου εύρους στόχου (2020: 1,3%).

Η ρευστότητα που παρήγαγε ο Αυτοκινητιστικός τομέας αυξήθηκε στα 2,52 δισ. ευρώ, αντανακλώντας κυρίως τα βελτιωμένα κέρδη προ φόρων και τη συνεχιζόμενη ορθολογική διαχείριση κεφαλαίου κίνησης.

Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες: ισχυρή αύξηση με νέες συμβάσεις με πελάτες λιανικής

Συνολικά, 489.066 νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και μίσθωσης υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, αύξηση 8,8% συγκριτικά με πριν από ένα χρόνο (2020: 449.687 συμβάσεις), κυρίως λόγω της απότομες ανόδου του τομέα χρηματοδότησης (+15,2%), κυρίως στην Κίνα. Ο συνολικός όγκος νέων συμβάσεων χρηματοδότησης και μίσθωσης που υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής αυξήθηκε κατά 9,1% στα 15,35 δισ. ευρώ (2020: 14,07 δισ. ευρώ).

Σημαντική αύξηση κερδών για το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών

Τα έσοδα που παρήγαγε το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν ελαφρώς στα 7,90 δισ. ευρώ (2020: 7,59 δισ. ευρώ, +4,1%) λόγω εσόδων από τη λήξη συμβάσεων μίσθωσης οχημάτων.

Τα κέρδη βελτιώθηκαν αισθητά, κυρίως χάρη στη βελτιωμένη κατάσταση ρίσκου αφενός και στα υψηλότερα έσοδα από την πώληση επιστρεφόμενων οχημάτων μίσθωσης αφετέρου, κυρίως στην Αμερικανική αγορά με τα κέρδη προ φόρων του τμήματος να αυξάνονται στα 787 εκατ. ευρώ (2020: 484 εκατ. ευρώ, +62,6%). Το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών είναι υπεύθυνο για τη συνεχή και εκτενή ανάλυση εταιρικού ρίσκου. Τρέχουσες εκτιμήσεις επιβεβαιώνουν ότι η υπολειπόμενη αξία και το πιστωτικό ρίσκο είναι επαρκώς καλυμμένα.

Προβλέψεις: Το κλίμα αστάθειας αναμένεται να συνεχιστεί το υπόλοιπο της χρονιάς

Η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει την κερδοφορία του BMW Group σε όλη τη διάρκεια του τρέχοντος οικονομικού έτους – άμεσα και έμμεσα. Ωστόσο, τα μέτρα εμβολισμού που λαμβάνονται σε όλο το κόσμο, αναμένεται να έχουν θετική επίδραση στην κατάσταση και να μειώσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Παρόλα αυτά, δεν μπορούν να αποκλειστούν οι αρνητικές συνέπειες για το BMW Group κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Επιπλέον, η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών μπορεί να έχουν αντίκτυπο στα κέρδη στο μέλλον. Δεδομένου του τρέχοντας δυναμικού περιβάλλοντος, το BMW Group επιβεβαιώνει εκ νέου την πρόβλεψή του για όλη τη χρονιά, εκτιμώντας ότι η θετική εμπορική πορεία θα συνεχιστεί. Νέα μοντέλα και ψηφιακές υπηρεσίες που καλύπτουν διάφορους τομείς της ατομικής μετακίνησης θα διασφαλίσουν ότι η ζήτηση παραμένει ισχυρή. Κατά συνέπεια, τα κέρδη του Group προ φόρων αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

Ο Αυτοκινητιστικός τομέας αναμένεται να καταγράψει αύξηση από πέρσι στον αριθμό οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce που παραδίδονται στους πελάτες. Το περιθώριο EBIT του τομέα αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά  έναντι τις προηγούμενης χρονιάς και υπολογίζεται στο 6 – 8%, με αισθητά βελτιωμένο δείκτη απόδοσης RoCE. Η ρευστότητα του τμήματος αναμένεται να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ για όλη τη χρονιά.

Στο τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, ο δείκτης απόδοσης ίδιων κεφαλαίων (RoE) προβλέπεται να κυμανθεί μεταξύ 12 και 15%.

Το τμήμα Μοτοσικλετών αναμένεται να καταγράψει ισχυρή άνοδο στις παραδόσεις. Το περιθώριο EBIT προβλέπεται να κυμανθεί μεταξύ 8 και 10%, με αποτέλεσμα αυξημένο δείκτη απόδοσης RoCE σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Το BMW Group επαναεπιβεβαιώνει επίσης τη πρόβλεψή του για μη οικονομικούς δείκτες απόδοσης. Στο πλαίσιο αυτό, η αναλογία γυναικών σε διοικητικές λειτουργίες αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς. Την ίδια στιγμή, το BMW Group στοχεύει σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών του άνθρακα που παράγονται από το στόλων καινούργιων οχημάτων του. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις, οι εκπομπές του άνθρακα ανά παραγόμενο όχημα αναμένεται να μειωθούν  αρκετά.

Οι στόχοι του ομίλου για τη χρονιά θα επιτευχθούν με ελαφρώς μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό. Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα – κυρίως αναφορικά με την περαιτέρω πορεία της πανδημίας, οι μακροοικονομικές και πολιτικές εξελίξεις καθώς και οι πολιτικές διεθνούς εμπορίου και δασμών – μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις οικονομικές συνθήκες σε πολλές περιοχές. Αυτά τα ενδεχόμενα μπορεί να περιορίσουν την ανάπτυξη και επομένως να επηρεάσουν σημαντικά την κερδοφορία του BMW Group.

 BMW Group – Επισκόπηση Α τρίμηνο
2021
Α’ τρίμηνο
2020
ΜΕΤ%
Παραδόσεις σε πελάτες
Αυτοκίνητα 1 μονάδες 636.606 477 . 111 33,4
BMW1 μονάδες 560.543 411.809 36,1
MINI1 μονάδες 74.683 64.449 15,9
Rolls-Royce1 μονάδες 1.380 853 61,8
Μοτοσικλέτες μονάδες 42.592 34.774 22,5
     
Ανθρώπινο Δυναμικό  (από 31.12.2020) 120.726   -4 ,22
 
Περιθώριο EBIT τομέα αυτοκινήτων % 9,8 1,3 8,5 % ποσ. μον.
Περιθώριο EBIT τομέα μοτοσικλετών % 17,9 12,9 5 % ποσ. μον.
Περιθώριο ΕΒΤ 3 % 1,0 3,4 10,6 % ποσ . μον.
       
Έσοδα δισ. ευρώ 26,77 23,25 15,2
από: Αυτοκίνητα δισ. ευρώ 22,76 17,98 26,5
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 753 557 35,2
Οικονομικές  υπηρεσίες δισ. ευρώ 7,90 7,59 4,1
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 1 1
Διαγραφές δισ. ευρώ -4,64 -2,89 60,5
       
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) δισ. ευρώ 3,02 1,37 120,0
από: Αυτοκίνητα εκατ. ευρώ 2.236 229
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 135 72 87,5
Οικονομικές  υπηρεσίες εκατ. ευρώ 767 542 41,5
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ -6 12
Διαγραφές εκατ. ευρώ -107 520
       
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBT ) εκατ. ευρώ 3 .757 798
από: Αυτοκίνητα εκατ. ευρώ 2.776 80
Μοτοσικλέτες εκατ. ευρώ 135 72 87,5
Οικονομικές  υπηρεσίες εκατ. ευρώ 787 484 62,6
Λοιπές εγγραφές εκατ. ευρώ 141 -344
Διαγραφές εκατ. ευρώ -82 506
       
Φόροι εισοδήματος εκατ. ευρώ -924 -224
Καθαρό κέρδος εκατ. ευρώ 2.833 574
Κέρδη ανά μετοχή (κοινή/προνομιούχο)  Ευρώ 4,26/4,26 0,84/0,84 -/-

1   Σε σχέση με μία αναθεώρηση του υπολογισμού πωλήσεων και των σχετικών μεθόδων αναφοράς, το BMW Group επανεξέτασε στοιχεία πωλήσεων λιανικής προηγούμενης περιόδου και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ορισμένες ταξινομήσεις δεν είχαν περιληφθεί στις σωστές περιόδους. Το BMW Group έχει ενημερώσει τα στοιχεία για τις παραδόσεις οχημάτων αναδρομικά για τα προηγούμενα χρόνια. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στον ετήσιο απολογισμό (Annual Report) του BMW Group για το 2020.

Διαφορά ποσοστού στον αριθμό εργαζομένων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (31.12.2019, αριθμός εργαζομένων: 126.016).

3 Κέρδη του Group προ φόρων ως ποσοστό εσόδων του Group

 

Προηγούμενο άρθροΑπανωτές διακρίσεις για το Mazda MX-5
Επόμενο άρθροConcept EQT: ο πρόδρομος του premium μικρού βαν