Το BMW Group επιταχύνει την τεχνολογική αλλαγή
Το ΔΣ της BMW AG, από αριστερά Dr Milan Nedeljković - Παραγωγή, Dr Joachim Post - Δίκτυο αγορών και προμηθευτών, Oliver Zipse - Πρόεδρος; Frank Weber - Ανάπτυξη; Δρ Nicolas Peter - Οικονομικά; Ilka Horstmeier - Ανθρώπινο Δυναμικό; και Pieter Nota - Πελάτες, Μάρκες, Πωλήσεις

Μετά από ένα επιτυχημένο 2021, το BMW Group επιταχύνει την τεχνολογική αλλαγή και προωθεί το μετασχηματισμό του προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Η εταιρεία προετοιμάζεται για ένα ολοκληρωμένο τεχνολογικό άλμα με τη Neue Klasse και ανεβάζει σημαντικά το ρυθμό της για μία ακόμα φορά, καθώς συνεχίζει την ενίσχυση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Την ίδια στιγμή, το BMW Group εμπλέκει τα ενδιαφερόμενα μέρη του, από τους εργαζόμενους μέχρι την κεφαλαιαγορά και την κοινωνία, στην επιτυχημένη, συνεπή στρατηγική μετασχηματισμού του.

«Θεωρούμε ότι το 2021 αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι ο επιτυχής μετασχηματισμός αποδίδει καρπούς. Το ισχυρό αποτέλεσμα που πετύχαμε το οικονομικό έτος 2021, είναι προϊόν της συνεπούς στρατηγικής μας – με μία προσέγγιση ανοιχτής τεχνολογίας και με τα κατάλληλα προϊόντα την κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, την Τετάρτη στο Μόναχο. «Έχουμε θέσει τα θεμέλια πάνω στα οποία θα βασιστεί αυτή η επιτυχία τα προσεχή χρόνια: Με τη Neue Klasse, οδηγούμε τη βιώσιμη κινητικότητα σε μία νέα τεχνολογική διάσταση. Επεκτείνοντας τη σύμβασή μας με την κοινοπραξία μας BBA μέχρι το 2040, το BMW Group προάγει επίσης την ανάπτυξή του στο επόμενο επίπεδο».

Το BMW Group παρακολουθεί τις τρέχουσες εξελίξεις στην ανατολική Ευρώπη με μεγάλο προβληματισμό και ανησυχία. Ως μία παγκόσμια εταιρεία, το BMW Group υποστηρίζει την αρμονική συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών σε όλο τον κόσμο – διαρκώς και σε όλες τις περιοχές. Οι σκέψεις των εργαζομένων του BMW Group είναι με όλους εκείνους οι οποίοι  βιώνουν τα δεινά και τις απώλειες αυτού του πολέμου.

«Στην τρέχουσα κατάσταση, τρία πράγματα είναι υψίστης σημασίας για το BMW Group: να βοηθήσουμε τα θύματα και όσους πλήττονται όπου μπορούμε, να διασφαλίσουμε τις καθημερινές μας δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο και να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε συστηματικά την μακροπρόθεσμη στρατηγική μας», δήλωσε ο κ. Zipse. «Σε ό,τι αφορά τις μείζονες προκλήσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε, όπως η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και ο μετασχηματισμός προς τη βιώσιμη κινητικότητα, πρέπει να συνεχίσουμε να τις αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο ζήλο. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους κρίσης να μη σταματήσουμε να κάνουμε τα σωστά πράγματα».

Οι εργαζόμενοι, κύριος παράγοντας επιτυχίας στο μετασχηματισμό

Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στην εταιρεία, επωφελούνται από τον τρόπο με τον οποίο το BMW Group προσεγγίζει το μετασχηματισμό: Ανταποκρινόμενο στην τεχνολογική αλλαγή που συντελείται και στις συνεχείς προοπτικές ανάπτυξης, το BMW Group, φέτος σχεδιάζει να προσθέσει νέες θέσεις εργασίας παγκοσμίως, που θα αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό του σε ποσοστό έως και 5%. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία συνεισφέρει στην κοινωνική ευημερία στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται. Οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι της BMW AG θα δουν μία σημαντική αύξηση στο μπόνους διανομής κερδών για το 2021, σύμφωνα με τα καθαρά κέρδη του Group.

«Το βασικό μυστικό στην επιτυχία της BMW είναι οι συνεργάτες της: Αυτοί αξίζουν τις ευχαριστίες μας, το σεβασμό μας και την αναγνώρισή μας για τα επιτεύγματά τους το 2021. Όλοι μοιραζόμαστε την ίδια πεποίθηση, ότι εμείς στο BMW Group συγκινούμε τους ανθρώπους, αγγίζουμε τις καρδιές τους και εμπνέουμε το μυαλό τους. Συνεργαζόμαστε προκειμένου να συνεχίσουμε αυτή την επιτυχία στο μέλλον», δήλωσε ο Zipse.

Ο Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Χρηματοοικονομικών, πρόσθεσε: «Το ανθρώπινο δυναμικό μας ωφελείται επίσης από την επιτυχία της εταιρείας: Το περασμένο φθινόπωρο για παράδειγμα, για μία φορά ακόμα επεκτείναμε το πρόγραμμα προνομιούχων μετοχών που λανσάραμε το 1989, το οποίο επιτρέπει στους εργαζόμενους να αγοράζουν μετοχές της εταιρείας με ευνοϊκούς όρους».

Περιβάλλον: Σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 του στόλου οχημάτων 

Το περιβάλλον είναι ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας για το Group και ωφελείται από την πορεία που ακολουθεί η εταιρεία: Σύμφωνα με πρώιμους υπολογισμούς, το BMW Group ανέφερε εκπομπές CO2 του ευρωπαϊκού στόλου του στα 115,9 γραμμάρια το χιλιόμετρο και επομένως για μία ακόμα φορά υπερκάλυψε σημαντικά το στόχο των 126 g/km. Το 2021 ήταν επίσης η πρώτη χρονιά κατά την οποία ολόκληρη η παραγωγή και οι εγκαταστάσεις του BMW Group ανά τον κόσμο, πέτυχαν καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Το 2021, η εταιρεία έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχώρησε στην καμπάνια Business Ambition for 1.5° C που λανσαρίστηκε από την SBTi  (Science-Based Targets Initiative) και ως εκ τούτου δεσμεύεται για το στόχο της πλήρους κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα, έως το 2050 το αργότερο. Στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης της βιωσιμότητας, το BMW Group προτίθεται να αυξήσει σημαντικά το ποσοστό χρήσης δευτερογενών υλικών στα οχήματά του. Με την στρατηγική “Secondary First“, σκοπεύει να αυξήσει σταδιακά  το ποσοστό χρήσης  ανακυκλωμένων και επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών, από σχεδόν 30% που είναι σήμερα, στο 50% στη Neue Klasse. Το BMW i Vision Circular έχει ήδη δώσει μία πρώτη γεύση από το όραμα της ατομικής, βιώσιμης , πολυτελούς κινητικότητας στο αστικό περιβάλλον για το 2040: κατασκευασμένο από 100% δευτερογενή υλικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες – και  100% ανακυκλώσιμο.

Οι μέτοχοι της BMW AG, έχουν επίσης την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην επιτυχία της εταιρείας κατά τη διάρκεια του μετασχηματισμού: το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν μέρισμα 5,80 ευρώ ανά κοινή μετοχή (προνομιούχος μετοχή: 5,82 ευρώ) για το οικονομικό έτος 2021, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση. Αυτό αντιπροσωπεύει μία αναλογία πληρωμής μερίσματος 30,7%.

«Το υψηλότερο μέρισμα επιτρέπει στους μετόχους μας να επωφεληθούν από την ισχυρή απόδοση που σημείωσε η εταιρεία την περσινή χρονιά. Η δέουσα συμμετοχή στην επιτυχία της εταιρείας είναι σημαντική για εμάς. Θα εξακολουθήσουμε να χρησιμοποιούμε ορθή κρίση, παραμένοντας εξίσου επικεντρωμένοι στην επιτυχή, βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και στις προσδοκίες των μετόχων μας. Ακόμα και σε περιόδους υψηλής αστάθειας, εν μέσω των προκλήσεων ενός εκτεταμένου μετασχηματισμού, συνεχίζουμε να βελτιστοποιούμε την κερδοφορία της εταιρείας μας και να δίνουμε τη δυνατότητα στους μετόχους μας να επωφελούνται από αυτή στον κατάλληλο βαθμό», δήλωσε ο κ. Peter.

Το πλειοψηφικό μερίδιο στην κοινοπραξία BBA θα ενισχύσει την προσφορά ηλεκτρικών μοντέλων στην Κίνα

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο στον μελλοντικό προσανατολισμό της εταιρείας, είναι η επέκταση της σύμβασης με την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) στην Κίνα, σε συνδυασμό με την απόκτηση ενός πλειοψηφικού μεριδίου. Από το Φεβρουάριο, το BMW Group κατέχει το 75% των μετοχών στην εταιρεία, που έχει ενσωματωθεί πλήρως στις Οικονομικές Καταστάσεις του Ομίλου της BMW AG.

«Μία επιτυχημένη παγκόσμια εταιρεία, πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί πλήρως και να εκπληρώνει τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών και στις τρεις βασικές περιοχές του κόσμου. Με το νέο μας αποτύπωμα στην Κίνα, θα μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις στον ίδιο βαθμό σε όλες τις περιοχές», ανέφερε ο κ. Zipse. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους το BMW Group θα πετύχει κάτι τέτοιο, είναι με την επέκταση της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του, στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για την ηλεκτρική κινητικότητα και με την έναρξη παραγωγής φέτος της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της BMW Σειράς 3 στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο (Long – Wheelbase) που έχει προσαρμοστεί ειδικά για την Κίνα. Η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι η γκάμα της BMW X 5 θα επεκταθεί επίσης με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης που θα παράγεται τοπικά στην Κίνα.

Αναμένονται ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές – θα προταθεί η εξουσιοδότηση επαναγοράς μετοχών στην Ετήσια Γενική Συνέλευση

Με βάση τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του κατά τη διάρκεια του μετασχηματισμού και την εμπιστοσύνη στη συνεχή επιτυχία της εταιρείας, το BMW Group θέτει φιλόδοξους στόχους για ελεύθερες ταμειακές ροές: Για το 2022, το BMW Group αναμένει ότι η ρευστότητα στον Τομέα Αυτοκινήτων θα φτάσει τουλάχιστον τα επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, θα υπάρξει θετική εφάπαξ επίδραση από την αναγνώριση των ρευστοποιημένων περιουσιακών στοιχείων της BBA στον ισολογισμό για πρώτη φορά, ύψους περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η καταβολή του τιμήματος εξαγοράς ύψους περίπου 3,7 δισ. ευρώ τον Φεβρουάριο έχει ήδη ληφθεί υπόψη.

Χάρη στην επιτυχημένη επιχειρηματική του ανάπτυξη, το BMW Group έχει έναν υγιή ισολογισμό και μια πολύ σταθερή δομή χρηματοδότησης, με τη δυνατότητα να δημιουργήσει βιώσιμα υψηλές ελεύθερες ταμειακές ροές. Ένας λόγος για αυτό, είναι η πρόσφατη πλήρης ενοποίηση της BBA στις Οικονομικές Καταστάσεις του BMW Group. Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση να εξουσιοδοτηθεί το Διοικητικό Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, να αγοράζει και να αποσύρει ίδιες μετοχές. Σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εξουσιοδοτείται για περίοδο πέντε ετών να αγοράζει μετοχές στην εταιρία αξίας έως και δέκα τοις εκατό του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου και να τις αποσύρει ή να τις χρησιμοποιεί.

Το BMW Group επιταχύνει σημαντικά την τεχνολογική αλλαγή και την ενίσχυση της ηλεκτρικής κινητικότητας

Με την αποδεδειγμένη μέχρι τώρα επιτυχία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του, το BMW Group θέτει υψηλότερους στόχους ανάπτυξης της ηλεκτρικής κινητικότητας: Φέτος, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων προ-παραγωγής, η εταιρεία θα έχει ήδη 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην παραγωγή – καλύπτοντας περίπου το 90% των υφιστάμενων κατηγοριών του. Εκτός από τα υπάρχοντα μοντέλα όπως η BMW i 4, η BMW iX και το MINI SE, περιλαμβάνονται επίσης τέσσερα υψηλού όγκου μοντέλα παραγωγής BMW: η BMW Σειρά 3 και η BMW Σειρά 5, η BMW X 1 και η BMW X 3. Η νέα BMW Σειρά 7 πρόκειται να διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο το 2022, με το λανσάρισμα της νέας BMW i 7.

«Η BMW iX και η BMW i4 είναι πιθανόν τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα  της αγοράς αυτή τη στιγμή  – οι κριτικές από τις δοκιμές και η ισχυρή ζήτηση από τους πελάτες μιλάνε από μόνα τους. Φέτος, η BMW i7 θα φέρει τα πράγματα στο επόμενο επίπεδο», τόνισε ο κ. Zipse.

Με το λανσάρισμα της BMW iX και της BMW i4, το BMW Group έχει επεκτείνει σημαντικά την ψηφιοποίηση του τρόπου διεπαφής με τους πελάτες. Για παράδειγμα, πέραν της παροχής μιας διαισθητικής διαμόρφωσης για την απλούστευση της διαδικασίας αγοράς, προ-διαμορφωμένα νέα οχήματα και τα νεότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε όλη τη γκάμα μοντέλων μπορούν ήδη να αγοράζονται online στην εγχώρια αγορά του BMW Group στη Γερμανία. Μέχρι το 2025, ο όμιλος σχεδιάζει να πουλά το ένα τέταρτο των οχημάτων του αποκλειστικά online.

Επιπλέον, η αναγνώριση απαιτήσεων σέρβις βάσει δεδομένων, επιτρέπει την προληπτική εξυπηρέτηση πελατών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γίνεται απευθείας η επικοινωνία με τον πελάτη, ο οποίος λαμβάνει υποστήριξη εξ αποστάσεως, όπου είναι δυνατόν, ή η επίσκεψη στο συνεργείο να διοργανώνεται εύκολα και αποτελεσματικά, εάν κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο.

Δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) στους δρόμους μέχρι τα τέλη του 2025

Με μία ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα προϊόντων και την υπάρχουσα ισχυρή ζήτηση για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που είναι ήδη διαθέσιμα, όπως η BMW iX και η BMW i4, το BMW Group εκτιμά ότι οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν ραγδαία: Μέχρι το τέλος του 2025, η εταιρεία στοχεύει να έχει πάνω από δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους.

Με την προσθήκη της BMW i7,  η BMW Σειρά 7 θα γίνει το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό, πολυτελές sedan της γκάμας που θα διατίθεται είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Την ίδια στιγμή, η νέα BMW Σειρά 7 διατίθεται επίσης με τη νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Αυτή η νέα γενιά κινητήρων diesel και βενζίνης προσφέρει υψηλότερη αποδοτικότητα. Η εξέλιξή της έχει ήδη διασφαλίσει ότι η τεχνολογία κινητήρων κάνει ένα ακόμα βήμα προς τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Επίσης, τεχνικά πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Προηγούμενο άρθροVolkswagen – Ford: επέκταση συνεργασίας στα EV
Επόμενο άρθροΔιακλαδικός συνασπισμός για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών