Ο διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους, οι δύο μεγάλοι εκπρόσωποι του κλάδου του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers’ Association – ACEA), από τη μια, και η Ένωση Προμηθευτών (European Association of Automotive Suppliers – CLEPA), από την άλλη, παίρνουν θέση απέναντι στις εξελίξεις, εκτιμώντας ως θετικό πρώτο βήμα την έναρξη διαλόγου την οποία εξήγγειλε με ανακοίνωσή της η Ε.Ε.
Στο κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα αναφέρονται τα εξής: «Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για αναφορές – ο στρατηγικός διάλογος τώραπρέπει να έχει πραγματικό αντίκτυπο με βάση τις συστάσεις Ντράγκι. Πρέπει να περάσουμε από τις κυρώσεις στην προσέγγιση με γνώμονα την αγορά και τη ζήτηση στη μετάβαση», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). « Άμεση προτεραιότητα, η δράση της Ε.Ε. για την αντιμετώπιση των «ακρωτηριαστικών» προστίμων συμμόρφωσης με το CO2 το 2025 για ελαφρά οχήματα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρήσουμε τον κλάδο μας ανταγωνιστικό».
«Ο στρατηγικός διάλογος έρχεται σε μια κομβική στιγμή, καθώς η ρυθμιστική πίεση, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός και η ασθενής ζήτηση οχημάτων έχουν καταπονήσει τον κλάδο, επιβραδύνοντας τις επιχειρήσεις, μειώνοντας την επενδυτική ικανότητα και επηρεάζοντας το εργατικό δυναμικό. Μόνο το 2024, η βιομηχανία των προμηθευτών ανακοίνωσε 54.000 απώλειες θέσεων εργασίας», δήλωσε ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της CLEPA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων. «Οι προμηθευτές αυτοκινήτων συμβάλλουν ουσιαστικά όχι μόνο για την ευημερία της Ε.Ε. αλλά και στη σταθερότητα των περιφερειακών και τοπικών οικονομιών – ωστόσο αυτά τα θεμέλια διαβρώνονται. Τώρα είναι η ώρα για τη βιομηχανία και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ευθυγραμμιστούν και να αναλάβουν αποφασιστική δράση για μακροπρόθεσμες νομοθετικές ρυθμίσεις ανοιχτές στην τεχνολογία».
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ:
Επίλυση επειγόντως του θέματος της συμμόρφωσης με το στόχο CO2 για το 2025 για τα ελαφρά οχήματα, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα επιβληθούν κυρώσεις.
Επιτάχυνση των αναθεωρήσεων των κανονισμών CO2 για ελαφρά και βαρέα οχήματα, με βάση την αξιολόγηση της διαθεσιμότητας των συνθηκών, της αγοράς και της αλυσίδας αξίας.
Καθορισμός των προτεραιοτήτων για το Σχέδιο Δράσης για την Αυτοκινητοβιομηχανία και διασφάλιση της συνοχής του με το Clean Industrial Deal.
Συζήτηση για ένα σύστημα κινήτρων αγοράς αυτοκινήτου σε επίπεδο ΕΕ και ειδικά μέτρα για την τόνωση της ζήτησης για βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Εκτίμηση του αρνητικού αντίκτυπου των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και την Κίνα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και αναζήτηση τρόπου αποφυγής του.
Να υπάρξει επειγόντως διαφάνεια σχετικά με τη διαθεσιμότητα ευνοϊκών συνθηκών, ιδίως για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τομέας στον οποίο σε μεγάλο βαθμό δεν υπάρχει πληροφόρηση. Να καθοριστεί μια εύρωστη τακτική (6-μηνιαία) παρακολούθηση της
κατάστασης ενός ολοκληρωμένου συνόλου ευνοϊκών συνθηκών.