Τον Μάιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 18,5% από το προηγούμενο έτος.

Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Την ισχυρότερη άνοδο κατέγραψε η Ιταλία (+23,1%) και ακολούθησαν η Γερμανία (+19,2%) η Γαλλία (+14,8%) και η Ισπανία (+8,3%). Αντίστοιχη αύξηση κατέγραψε και η Ελλάδα (+8,1%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%, σε 4,4 εκατομμύρια ταξινομημένα αυτοκίνητα. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις του πενταμήνου εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, όταν καταγράφηκαν 5,7 εκατομμύρια μονάδες. Σε αυτό το πεντάμηνο, σημειώθηκε διψήφια αύξηση στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+26,9%), Ιταλία (+26,1%), Γαλλία (+16,3%) και Γερμανία (+10,2%) . Σημαντικότερη αύξηση κατέγραψε το πεντάμηνο η χώρα μας (+30,3%).

Τύποι καυσίμου/ενέργειας

Τον Μάιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας σημείωσε σημαντική αύξηση από 9,6% σε 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 36,5%.

  • Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξανόμενες κατά 70,9% φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια αύξηση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ολλανδία (+118,4%), Σουηδία (+82,6%), Γαλλία (+48,7%) και Γερμανία (+46,6%). Εντυπωσιακό και το ποσοστό ανάπτυξης στην Ελλάδα (+207,7%) με 720 μονάδες έναντι 234. Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με ταξινομήσεις πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6% φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: τη Γερμανία (+54,5%), την Ιταλία (+27,2%), τη Γαλλία (+22,1%) και την Ισπανία (+10,3%). Τα υβριδικά στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 19,1% τον Μαίο (3715 μονάδες έναντι 3.119). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).

Η αγορά των νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησε ελαφρά, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022. Τα αυτοκίνητα αυτά αυξήθηκαν σε 725 μονάδες τον Μάιο του 2023 έναντι 525 του περσινού Μαΐου (+38,1%). Το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών στην ΕΕ μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο πέρυσι.

  • Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα βενζίνης αυξήθηκε τον Μάιο κατά 12,6% φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από τον Μάιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, κυρίως στην Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%). Στην Ελλάδα τα βενζινοκίνητα υποχώρησαν κατά 1,2% με 6.144 μονάδες τον Μάιο του 2023 έναντι 6.221 του Μαΐου 2022. Το πεντάμηνο, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2022.

Αντιθέτως, η αγορά των αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα στην ΕΕ, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Πτώση κατέγραψαν τα αυτοκίνητα αυτά τον Μάιο στην Ελλάδα (+14,1%) με 1.376 μονάδες έναντι 1.602 του περσινού Μαΐου. Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροTesla Greece, αύξηση εσόδων 20,2% το 2022
Επόμενο άρθροΗ Toyota Ελλάς έλαβε την πιστοποίηση CRI Pass