Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Νοέμβριο του 2023 αυξήθηκαν κατά 6,7%, ενώ το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών μπαταρίας (BEV) ανήλθε σε 16,3%.

Τον Νοέμβριο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά 6,7%, σημειώνοντας τον δέκατο έκτο συνεχόμενο μήνα ανόδου.

Σημαντικές διψήφιες αυξήσεις κατέγραψαν ορισμένες αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων δύο από τις μεγαλύτερες: της Ιταλίας (+16,2%) και της Γαλλίας (+14%). Και η χώρα μας, όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες, σημείωσε πολύ ισχυρή ανάπτυξη (+29,5%). Αντιθέτως, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου υποχώρησε, σημειώνοντας πτώση 5,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022.

Το ενδεκάμηνο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15,7%, φτάνοντας σχεδόν τις δέκα εκατομμύρια μονάδες. Με εξαίρεση την Ουγγαρία, όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν αύξηση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές συνέβαλαν σημαντικά σε αυτήν την τάση: Ιταλία (+20%), Ισπανία (+17,3%), Γαλλία (+16,2%) και Γερμανία (+11,4%). Σημαντική αύξηση ενδεκαμήνου είχε και η Ελλάδα με 27,8%.

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τον Νοέμβριο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αυξήθηκε σε 16,3%, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το περσινό που ήταν 15%. Το μερίδιο του ενδεκάμηνου παρέμεινε σταθερό στο 14,2%, ξεπερνώντας πάλι το ντίζελ, το οποίο παρέμεινε στο 13,7%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 27,4%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 32,7%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Νοέμβριο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,4%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, κυρίως το Βέλγιο (+150,2%), που είναι πλέον η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας σημείωσαν οπισθοδρόμηση στη Γερμανία, μειωμένες κατά 22,5%. Παρόλα αυτά, ο όγκος του ενδεκάμηνου έφτασε σχεδόν τις 1,4 εκατομμύρια μονάδες, αντικατοπτρίζοντας σημαντική αύξηση 48,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με μερίδιο 14,2% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ σε αυτήν την περίοδο.

Τον Νοέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7%, λόγω της διψήφιας ανάπτυξης στις τρεις μεγαλύτερες αγορές: Γερμανία (+38,4%), Γαλλία (+35,8%) και Ιταλία (+30,2%). Αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 29,9%, φτάνοντας σχεδόν τις 2,5 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο – πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς της ΕΕ.

Αντιθέτως, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22,1% στις 72.002 μονάδες τον ενδέκατο μήνα του 2023. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+43,8%) και τη Γαλλία (+17,8%), αυτή η άνοδος ήταν ανεπαρκής για να αντισταθμίσει τη σημαντική πτώση της Γερμανίας (-59,3%) – τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 11,1% τον Νοέμβριο του 2022 σε 8,1% τον Νοέμβριο του 2023.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2023 κατά 4,2%, παρά τη συνεχή μείωση του μεριδίου αγοράς, το οποίο διαμορφώθηκε σε 32,7%. Βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+20,2%) και η Γερμανία (+12,5%) παρουσίασαν σημαντική αύξηση πωλήσεων, συμβάλλοντας σε αυτή τη συνολική ανάπτυξη. Αυτό οδήγησε σε σωρευτικό όγκο πωλήσεων 3,5 εκατομμυρίων μονάδων, αντανακλώντας αύξηση 11,1% και μερίδιο αγοράς 35,7% κατά την ενδεκάμηνη περίοδο.

Αντιθέτως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτωτική της τάση τον Νοέμβριο, μειωμένη κατά 10,3%. Πτώση παρατηρήθηκε στις περισσότερες αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-28,3%), Ισπανία (-22,8%), Ιταλία (-7,4%) και Γερμανία (-1%). Παρά τη συνολική αυτή πτώση, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ αυξήθηκαν σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία (+13,8%). Τον Νοέμβριο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν μερίδιο αγοράς 12,2%, από 14,5% που ήταν τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Προηγούμενο άρθροΗ αξία του brand Hyundai στα 20,4 δισ. δολάρια
Επόμενο άρθροΗ Πολιτική Πράσινων Μεταφορών της DHL Supply Chain