Τον Μάρτιο του 2023, βάσει των στοιχείων της ACEA, οι ταξινομήσεις επιβατικών στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+28,8%), υπερβαίνοντας το ένα εκατομμύριο μονάδες (1.087.939).
Οι μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, με την Ισπανία (66,1%) και την Ιταλία (40,7%) να προηγούνται. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις στη χώρα μας (+58%).
Και το πρώτο τρίμηνο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, με σχεδόν 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις. Αυτό συνιστά αύξηση 17,9% σε σύγκριση με το 2022, μετά τα ισχυρά αποτελέσματα των πρώτων τριών μηνών. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+44,5%) σημείωσε την υψηλότερη αύξηση, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,2%), τη Γαλλία (+15,2%) και τη Γερμανία (+6,5%).
Μάρκες
Από πλευράς μαρκών τη μεγαλύτερη αύξηση το τρίμηνο στο σύνολο των χωρών της ΕΕ, του ΗΒ και της ΕΖΕΣ (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία), κατέγραψε η Alfa Romeo με +139,8% και 12.518 μονάδες (29η στη συνολική κατάταξη ανά μάρκα). Δεύτερη σε αύξηση τριμήνου με +64,6% και 39.716 μονάδες η Cupra (23η στην κατάταξη) και τρίτη η Land Rover με +59% και 32.325 μονάδες (25η). Διψήφια αύξηση τριμήνου κατέγραψαν επίσης – κατά σειρά – οι ακόλουθες μάρκες: Tesla +57,7% και 93.714 μονάδες (16η), Nissan +42.4% και 82.009 μονάδες (17η), Dacia +41,8% και 146.858 μονάδες (10η), Mazda +38% και 51.091 μονάδες (20η), Audi +29% και 168.339 μονάδες (6η), Volkswagen +23,9% και 334.026 μονάδες (1η), Suzuki +22,8% και 44.298 μονάδες (22η), Porsche +20,4% και 26.916 μονάδες (26η), Toyota +19,9% και 224.337 μονάδες (2η), Skoda +19,3% και 179.272 μονάδες (4η), DS +17,6% και 13.751 μονάδες (28η), Seat +15,3% και 68.995 μονάδες (19η), Renault +15,2% και 158.997 μονάδες (8η), Jeep +12,7% και 32.107 μονάδες (24η), Mercedes +12,7% και 176.914 μονάδες (5η) και Peugeot +10,2% και 179.723 μονάδες (3η).
Τύποι καυσίμων/ενέργειας νέων αυτοκινήτων
Τον Μάρτιο σημειώθηκε σημαντική αύξηση στο μερίδιο αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων που άγγιξε το ένα τέταρτο της αγοράς (24,3%) και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας που ανήλθε στο 13,9%. Παρά τη στροφή σε πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο με 37,5% της αγοράς.
- Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον περασμένο μήνα, η ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) κατά 58% φτάνοντας τις 151.573 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διψήφιες και τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις καταγράφηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. Συγκεκριμένα, η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, η Ολλανδία, σημείωσε υπερδιπλάσιες πωλήσεις (+132,6%). Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκε κατά 43,2% σε 320.987 μονάδες.
Ισχυρές πωλήσεις σημείωσαν για μια ακόμα φορά, τον Μάρτιο, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), με πωλήσεις 264.694 μονάδων (+ 38,1%). Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Κατά συνέπεια, τα HEV έφτασαν σε 24,3% μερίδιο αγοράς, αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022 (22,7%).
Μετά την αρνητική τάση των δύο πρώτων μηνών του 2023, η αγορά plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) της ΕΕ σημείωσε τον Μάρτιο μέτρια ανάπτυξη 4,3% με βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+80,1%), Γαλλία (+34,5%) και Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ χάνει έδαφος σε σχέση με άλλους τύπους καυσίμου/ενέργειας οχημάτων, μειωμένο κατά 1,6%, από 8,8% της αγοράς τον Μάρτιο του 2022 σε 7,2% τον Μάρτιο του 2023.
- Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+29,9%), αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο αγοράς 37,5% (αύξηση 0,4% από τον Μάρτιο του 2022). Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 18,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%), υποστηριζόμενη κυρίως από τρεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+38,2%), Ισπανία (+21,1%) και Γερμανία (+7,8%) . Ωστόσο, τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% της αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% από τον Μάρτιο του 2022.