Σημαντική αύξηση ταξινομήσεων στην Ελλάδα παρατηρήθηκε τον Μάρτιο 2023, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.

Τον Μάρτιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 19.937 καινούργια οχήματα έναντι 12.992 του αντίστοιχου μήνα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 53,5%. Από αυτά τα καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον φετινό Μάρτιο ανέρχονται σε 13.286 έναντι 8.410 του Μαρτίου 2022, καταγράφοντας αύξηση 58,0%.

Αύξηση ταξινομήσεων 33,6% κατέγραψαν και τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), με 1.117 μονάδες τον Μάρτιο του 2023 έναντι 836 του περσινού Μαρτίου. Αντιθέτως τα καινούργια λεωφορεία που ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο παρουσίασαν κάμψη 36,4% με 14 μονάδες φέτος έναντι 22 πέρυσι.

Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc τον Μάρτιο του 2023, ανήλθε σε 5.520 έναντι 3.724 τον αντίστοιχο μήνα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 48,2%.

Τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023 ανέρχονται σε 33.774 έναντι 22.427 της αντίστοιχης περσινής περιόδου, καταγράφοντας σημαντική αύξηση (+50,6%).  Εξίσου σημαντική υπήρξε και η αύξηση των καινούργιων ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+40,5%), με 3.062 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2023 έναντι 2.179 του πρώτου περσινού τριμήνου. Και τα λεωφορεία αυξήθηκαν σημαντικά φέτος (+70,3%) έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022. Τέλος, οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, ανήλθαν σε 12.250 μονάδες έναντι 9.001 που κυκλοφόρησαν το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 36,1%.

Τα SUV ανέκτησαν τη δυναμική τους τον Μάρτιο, καταλαμβάνοντας το 58,3% της συνολικής αγοράς, έναντι 54,2% του περσινού Μαρτίου. Ωστόσο στο σύνολο του τριμήνου, με την επιρροή των προηγουμένων μηνών που είχαν αρνητική τάση, το μερίδιό τους (54,3%) υπολείπεται εκείνου του περσινού πρώτου τριμήνου κατά 2,6 μονάδες. Η κατηγορία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου τον Μάρτιο του 2023 ήταν τα B-SUV (+3,6 μονάδες), ενώ η κατηγορία που είχε τη μεγαλύτερη πτώση ήταν τα μικρά αυτοκίνητα (-2,8 μονάδες).  Κατά το τρίμηνο τα επιβατικά κατηγορίας Β είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση (+7 μονάδες) ανεβάζοντας το μερίδιό τους στο 30,7% της αγοράς έναντι 23,7% του περσινού τριμήνου. Αναλυτικά στον σχετικό πίνακα.

Στην κατανομή ανά καύσιμο/ενέργεια, τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) ήταν αυτά που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση τον Μάρτιο του 2023 (+2,2 μονάδες) καταλαμβάνοντας το 11,6% της αγοράς, έναντι 9,4% του περσινού Μαρτίου. Ακολούθησαν τα υβριδικά (HEV +1,6 μονάδες) που είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο (28,8%) μετά τα βενζινοκίνητα (44,4%). Τα τελευταία, ωστόσο, υποχώρησαν κατά 1,8 μονάδα, καταλαμβάνοντας το 44,4% της συνολικής αγοράς, έναντι 46,1% του περσινού Μαρτίου. Αύξηση παρουσίασαν τα αυτοκίνητα υγραερίου (+1,1) φτάνοντας το 2,7% της αγοράς. Τη μεγαλύτερη υποχώρηση παρουσίασαν τα αυτοκίνητα ντίζελ με 12,2% τον Μάρτιο του 2023  έναντι 14,9% του περσινού Μαρτίου.

Προηγούμενο άρθροΠρωτιά της Peugeot στα ελαφρά επαγγελματικά
Επόμενο άρθροTo instacar εξαγόρασε την Kineo